Cykelaffär i Berlin?

Cykelaffär i Berlin?
Mina päron ska till Berlin nästa vecka och snälla som dom är undrade dom om jag ville ha någon sprit... Men det vill jag ju inte ha! Jag vill ha prylar till min cykel! Så nu undrar jag om det finns någon på detta eminenta forum som vet en bra och billig cykelaffär i Berlin som jag kan skicka föräldrarna till?

Cykelaffär i Berlin?
I det här fallet kanske du kan få päronen att betala :) Annars så kolla in www.bike-discount.de i Bonn. Beställde där förra veckan och frakten ligger på 7€ till Sverige (plus 5€ skrymmande typ hjul och ramar)

Grymma priser, låg frakt och välidgt smidigt.....(och pärona slipper kånka)..

Cykelaffär i Berlin?
Ja förhoppningen är ju att jag ska få lite roliga julklappar samt att få pappa lite sugen på att köpa en Mtb egen och överge motocrossen, han börjar ju bli gammal och ömtålig.

Cykelaffär i Berlin?
Jag har själv under hösten besökt Zweirad-Stadler 2 ggr. Grymt stor affär, bra priser jmf med SWE. Inte samma låga som tyska nätbutiker. Relativt nära Tegel airport, strax utanför city.

Cykelaffär i Berlin?
Ah, Berlin-resan bokad, betalad och klar nu återstår boka boende. Så nu behöver jag tips på fina butiker man drömma i, fynda i och strosa i.
Ska försöka bo så centralt som möjligt så om butikerna ligger mitt i smeten gör det hela inte så mycket sämre. Är butiken lite utanför citykärnan å är väl värt ett besök så ta upp den också.

Jag ska försöka fota (om jag får) era tips väl på plats.

Danke schön?!

Cykelaffär i Berlin?
Jag bodde på Palace Berlin, leta efter fint centralt boende på discount-sidor, gångavstånd är aldrig fel. Foudcourten högst upp i KA-DE-WE är värd ett besök :-) T

Cykelaffär i Berlin?
Little Stereo skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag bodde på Palace Berlin, leta efter fint
> centralt boende på discount-sidor, gångavstånd
> är aldrig fel. Foudcourten högst upp i KA-DE-WE
> är värd ett besök :-) T

Jag har för för mig att man ska bo nära något som kallas för "Mittel" eller ska man bo nära centralstationen?

Cykelaffär i Berlin?
Okki, jag har absolut inget att relatera till. Om vi leker med tanken skulle jag vilja bo på Berlins motsvarighet till Götgatsbacken och med närhet/ promenadavståd till lite bättre shopping och nöjesutbud motsvarande stureplan men skippa avsåndet sm Gamla stan bjuderr oå här hemma.

Är det då samma sm du skriver som gäller eller e berlin inte en sådana stad? Dvs att city är sjukt stort å man är mitt i skiten oavsett var i berlin man befinner sig? Vill man någonstans e det bara åka ubahn eller buss?

Cykelaffär i Berlin?
Vi hade promenadavstånd till 75% av dom butiker vi besökte när vi bodde på Palace Berlin i anslutning till Kyrfürstendamme, resterande besök tog man sig lätt med spårväg och tunnelbana :-) T

Cykelaffär i Berlin?
Globalistic skrev:
> Okki, jag har absolut inget att relatera till. Om
> vi leker med tanken skulle jag vilja bo på
> Berlins motsvarighet till Götgatsbacken och med
> närhet/ promenadavståd till lite bättre
> shopping och nöjesutbud motsvarande stureplan men
> skippa avsåndet sm Gamla stan bjuderr oå här
> hemma.

Det låter som någon stans kring kastanienalle i mina öron, eller varsom i området mellan den och Alexanderplatz.
Östra Berlin, eller resten också för den delen, är underbart

Cykelaffär i Berlin?
Tyckte Cicli-Berlinetta var en kul affär att besöka. De har superfina budväskor - i synnerhet Bagjack. Finns en hel del fixed om man har den läggningen och mkt retroprylar och kläder.

Cykelaffär i Berlin?
Jag bodde precis vid kadewe eller va det hette.
Där fanns typ tre cykelbutiker. En stor som låg i en sportaffär vid erotikmuseumet å sedan två mindre, en retrobutik på en mellangata mellan dem stora varuhuset. Butikerna som verkade roliga låg lite utanför å det var likssom utspridda av tunnelbanans nät. Hittade också butik med mycket mtb mellan portdammeplats och alexanderplatz....

Cykelaffär i Berlin?
Ska till Berlin om några veckor..
Tänkte försöka utöka fingarderoben till nästa år och funderar på att besöka Cicli Berlinetta, vad jag förstod på inlägget som PerryE skrev ovanför så har dessa en del kläder?
Vad finns det mer för ställen om man är på jakt efter snygga klassiska cykelkläder?

Senast ändrad:
Cykelaffär i Berlin?
Jag lyckades missa de flesta butiker när jag var där i centrala Berlin. Det enda jag hittade var typ som xxl och med priser som xxl. Så nästa gång jag åker dit lär jag ha gjort en bättre research.. Vill bara nämna det ifall någon är lika nonchalant som jag o tror att allt löses på plats

Cykelaffär i Berlin?
grump skrev:
> Jag lyckades missa de flesta butiker när jag var
> där i centrala Berlin. Det enda jag hittade var
> typ som xxl och med priser som xxl. Så nästa
> gång jag åker dit lär jag ha gjort en bättre
> research.. Vill bara nämna det ifall någon är
> lika nonchalant som jag o tror att allt löses på
> plats

Nej, det där med att "springa på" butiker och ställen är inget man gör i någon större utsträckning i större städer.
Det gäller att kolla upp och skriva ner adresser innan om det är något speciellt ställe man vill till.
XXL kan jag besöka här hemma ;)

Tillbaka
Topp