Cykelaffär i Paris

• Trådstartare Trådstartare PEK
  • Start datum Start datum

PEK

Medlem
Cykelaffär i Paris
Tjena!

Har nyligen upptäckt detta eminenta forum och konstaterat att här finns mycket kunskap. Förhoppningsvis har ni några idéer om följande.

Ska till Paris om några veckor. Har ingen lust att stirra på Mona Lisa utan hänger hellre i en cykelaffär. Har dock inte snubblat på någon vid tidigare besök där...

Någon som har något bra tips, inte typ Sportex utan gärna något mer originellt. Har precis köpt en ny cross med campavxl så kanske en affär som kan tänkas ha cross/racer prylar. Eller en som kan ha något kul till den "finfixie" jag har haft en gammal racer stående i garaget till i en evighet nu utan att komma till skott. Med finfixie menar jag byggd på riktiga, men för den del inte nödvändigtvis svindyra, prylar såsom tracknav etc, till skillnad mot de fulfixie jag haft tidigare.

Om personalen i affären kan några ord engelska är det ett stort plus. Mina franskakunskaper är fortfarande efter fyra års studier typ obefintliga (helt omöjligt att lära sig det språket...).

/Per

Senast redigerad av en moderator:
Cykelaffär i Paris
Besökte Paris i april med flickvännen och hittade en gammaldags och riktigt charmig cykelaffär som har en hel del cyklar, kläder och delar: http://www.cycleslaurent.com/

Det finns många fler, men vet inte om de större kedjorna(Decathlon m.m.) är så intressanta.

/Leo

Cykelaffär i Paris
Leo skrev:
-------------------------------------------------------
> Besökte Paris i april med flickvännen och
> hittade en gammaldags och riktigt charmig
> cykelaffär som har en hel del cyklar, kläder och
> delar: http://www.cycleslaurent.com/
>
> Det finns många fler, men vet inte om de större
> kedjorna(Decathlon m.m.) är så intressanta.
>
> /Leo

Jag var i samma butik i juli förra året.
Tror den finns på adress Rue de Voltaire, köpte mig
en FDjeux-tröja. Rekommenderas

Cykelaffär i Paris
Ja det är bara att ladda plånkan med cash om du ska dit... var där under TOUR DE FRANCE i år......... och det var allt annat än billigt.

Trevlig Resa..

Tillbaka
Topp