Cykelaffär i Umeå?

dr-rave

Medlem
Cykelaffär i Umeå?
Tjena. Jag ska resa till Umeå den 7:e maj och undrar om det är någon av er här som vet av någon bra cykelaffär som är värd att besöka? Om svaret är ja vill jag gärna ha adress och en enkel vägbeskrivning oxå ;).
Tack på förhand.

Cykelaffär i Umeå?
Här är alltid en början...

Har bara varit in i en enda cykelbutik i Umé och den var kanske inte så mycket att ha. Det var många år sedan och jag minns knappt hur det såg ut (i affären). Man kunde köpa ett skrovmål hos grannen iaf.! ;)

Cykelaffär i Umeå?
Bike gick i KK, eller med andra ord lade ner i höstas.

Det finns några året runt butiker i Umeå.
Händige Herrn är den som har mest seriös cykelutrustning i sin butik enligt mina besök i cykelbutiker i Umeå.

/Snart dags för skogspremiär uppe i norr

Cykelaffär i Umeå?
Bike gick i KK, eller med andra ord lade ner i höstas.

Det finns några året runt butiker i Umeå.
Händige Herrn är den som har mest seriös cykelutrustning i sin butik enligt mina besök i cykelbutiker i Umeå.

/Snart dags för skogspremiär uppe i norr

Cykelaffär i Umeå?
Efter att Bike gick i KK är det som sagt Händige Herrn och fd Sporthuset (nuvarande Intersport på mariedal) som har seriös cykelutrustning. Sporthuset har bla börjat sälja Specialized.

//Jocke

Post Ändrad (04-04-28 08:23)

Cykelaffär i Umeå?
Händige Herrn heter numer Cykelhuset tror jag... har dessutom bytt lokaler.. finns numer på Mariedal.

Umeå Cykelsport ligger på Grubbe och där finns alltid en trave cykeltidningar att bläddra i samt något inom cykelvärlden som kan diskuteras med affärsinnehavaren.

I övrigt är det väl Team Sportia och Intersport som kan erbjuda någonting i cykelväg...

Cykelaffär i Umeå?
Vad jag hört uppstod en intressesplittring då de båda ägarna av Bike ville åt olika håll/gör olika saker. Mer rykten säger att Bike numera har återfötts som butik i fjollträsk (norrländska för Stockholm...).

Angående butiker, Händige Herrn/Cykelhuset har bra renommé i min värld. Cykelsport innehas av en oerhört trevlig och kunnig person som tyvärr inte har lika stort utbud som Cykelhuset, men är väl värt ett besök. Betänk dock öppettidern 11-5 tis-fre. (Om jag inte minns helt fel.)

/Dajja - 08:a

Cykelaffär i Umeå?
Daner:
"Vet ni någonting om Cykel och Mopedhandlaren i Umeå?"

Jo, den är precis som alla andra C&M i landet. Satsar på Ideal. Skeppshult och i viss mån Monark och Rex tror jag. Bra service är det här i Umeå iallafall, dom kan en hel del.
Men av nån anledning så är jag så snobbig att jag inte tål att se en massa Idealcyklar överallt så jag går sällan in där. Det är ju egentligen ganska prisvärda cyklar, men när man börjar syna racermodellerna så är det som om magin inte riktigt finns där, trots ganska bra komponenter.

Cykelaffär i Umeå?
Tack för alla svar. Jag tror det blir ett besök på Händige Herrn / Cykelhuset . Jag är ju ute efter en "riktig" cykelaffär i stil med cykloteket i STHLM.

Cykelaffär i Umeå?
Något i stil med Cykoteket hittar du nog inte i Umeå.

Jag har flyttat från Umeå för 2 år sedan men har bott där i drygt 6 år dessförinnan och hittade i alla fall inte på den tiden någon bättre butik än Bike som ny då sorgligt gått i graven. På området Ålidhem fanns det en butik inne i "köpcentrat" där i alla fall en av killarna var trevlig/seriös/kunnig. De hade också av och till lite roliga cyklar. Någon Klein bland annat. Cykel och Mopedhandlarn var väl inte någon cykelfantastbutik utan mer en butik för "vanligt folk" som ville ha någon citybike eller så. Sporthuset på Mariedal hade ett ganska stort sortiment och ffa då Merida men då importören Grahns också har Specialized finns de kanske också nu.

Väldigt synd på BIKE som ju faktiskt var en ruskigt bra butik även om deras utbud inte riktigt kunde mäta sig med de stora fjollträskbutikerna.

Lycka till.

;~}

Cykelaffär i Umeå?
Ja det var riktigt synd att BIKE gick i graven. De var verkligen kunniga. Rätt skoj också att de skällde ut folk som inte skötte sina cyklar. Vet om flera som fått sig en avhyvling efter att lämnat in misskötta cyklar där

//Jocke

Cykelaffär i Umeå?
Verkligen synd med BIKE, ja. Dom fixade min Bianchi riktigt bra efter den flugit av bilen i 90km/h, trodde aldrig den skulle gå att cykla på.

Eftersom någon tog upp Cykloteket... bra affär. Jag sköter alla mina inköp där när jag är i sthlm. Nästan en orsak i sig att flytta söderut, tillgången till välsorterade butiker.

Cykelaffär i Umeå?
Jo synd att bike la ner. men intersport ha ganska bra nu och cykelhuset.
men annars om man ska ha nått som är bra måste man nätstan till gbg elr sthlm :)

Cykelaffär i Umeå?
far på cykel & moped handlaren i norr där har dom bra service och allt billigt oxå! köper mina delar där!

Tillbaka
Topp