Cykelbibs för skånsk vinter

6233David

Ny medlem
Jag behöver lite hjälp med att hitta cykelbibs som är lagom för en skånsk vinter. Dvs täcker vind och är lagom för en temperatur mellan 0-10grader. Tycker inte jag sett någon sida/tillverkare som skriver ut för vilka temperaturer deras produkter lämpar sig, och jag har verkligen ingen aning om vad jag egentligen ska leta efter.

Hjälp?

Jag har dessa och de fungerar bra. Iofs kör jag oftare med raphabibsen då de är ännu skönare.

https://stolengoat.com/product/stolen-goat-orkaan-34-length-tights/

Tempområdet är ju tyvärr ganska indivudellt. Åas så blir bibs sällan för varma och blir man varm är det enklare att justera klädseln på överkroppen tänker jag.

Bilagor

• stolen-goat-what-to-wear.jpg
    stolen-goat-what-to-wear.jpg
    42.3 KB · Besök: 21
Jag har Rapha Classoc thermal bibs. Riktigt sköna! Tjock fleece men inte med vindskydd. Jag skulle INTE köra med dem i nollhradigt men kanske i 5-10 grader.

Kör man med shorts och knäskydd funkar det med benvärmare ner till runt nollan (med bibs under shortsen alltså). Har annars ett par vind- och vattentäta northwave från team sportia, men de är lite för stela så det känns som man får kämpa lite extra för varje tramptag plus att dragkedjorna vid muddarna är värdelösa.

Titta på skotska Enduras sortiment som ofta finns på rea hos nån av de engelska nätbutikerna, Tredz, Evans, Wiggle mfl.
Dels är kvaliten hög, dels går de att lösa in utan att konkurshot uppstår och dels är engelsk deep winter väldigt lik skånsk normalvinter?

Tillbaka
Topp