Cykelbud i Sverige

Triloc

Ny medlem
Cykelbud i Sverige
Tjenare.
Tänkte be det goda folket på det här forumet om lite hjälp med en sak.
Det är så att jag försöker samla lite information om vilka städer i Sverige som har cykelbud.
Stockholm, Göteborg och Malmö är rätt givna men finns det någonstans var man kan få reda på fler städer var det är möjligt att jobba som bud?
Andra länkar som rör cykelbudande i Sverige eller Norden är givetvis också välkomna!

Tackar på förhand.

Ha det

Cykelbud i Sverige
Gokväll. Här i Umeå händer det också att man blir omcyklad av diverse cykelbud. När jag var yngre hade jag en dröm om att bli cykelbud en dag men konditionen har jag dessvärre inte.

www.cykelbudet.se

/ Jonas.

Cykelbud i Sverige
Cykelbud i Sverige
Har för mig att Boxdelivery fortfarande har cykelnissar i Malmö?
Sen finns det ju Jetpak också.
Det är vad jag känner till i alla fall.
Inte mycket med andra ord.

Cykelbud i Sverige
Kanske dags för dig att starta upp ett eget cykelbudsbolag, nationellt, och sedan anställa alla på happy :-) Borde få ganska bra täckning i landet, vad tror du?

/ Jonas.

Cykelbud i Sverige
Haha det vore något.
Om det inte var för att jag nog hellre vore anställd och fick yra rundor på cykeln än att ansvara för administration och skrivbordstrassel

Cykelbud i Sverige
Här i Malmö finns inga bikemessengers...Men om någon är intresserad av att starta upp är jag mycket intresserad. Alla här i cykelsvängen säger att det inte lönar sig...

Cykelbud i Sverige
Lite OT.

Varför anlitar man en cyklist för att transportera nåt?
Ett måttligt laglydigt MC-bud är väl överlägsen på alla distanser?

är det en prisfråga?

Cykelbud i Sverige
Precis :-)

Diesel är otäckt :-)

Men en undran som dyker upp, hur håller kropparna för jobbet.
Har sett cykelbud i minus 25 grader, och det blir antagligen långa distanser också.

Senast redigerad av en moderator:
Cykelbud i Sverige
Beeblebronx skrev:
-------------------------------------------------------
> Precis :-)
>
> Diesel är otäckt :-)
>
> Men en undran som dyker upp, hur håller kropparna
> för jobbet.
> Har sett cykelbud i minus 25 grader, och det blir
> antagligen långa distanser också.

Man blir varm av att cykla. I minus 25 kanske man har ansiktsmask om man vill cykla fort.

Cykelbud i Sverige
Erik Sandblom skrev:
> Man blir varm av att cykla. I minus 25 kanske man
> har ansiktsmask om man vill cykla fort.

Förvisso, tyckte bara det såg hårt ut för luftvägarna. fast å andra sidan så var vi på liftvakterna när jag bodde i norbotten att hålla liftarna uppe trots att det var kallare än minus25, som var brytgräns.
Men vi åkte bara 6 timmar på lördagarna och inte som jobb.

Cykelbud i Sverige
OnT igen då, Västerås förlorade förra sommaren sitt sista cykelbud till andra intressen (t.o.m stort reportage i lokaltidningen om det, hahhaa...) så där finns det inga kvar längre.

Cykelbud i Sverige
Bra idé, vi lägger ner happymtb och startar happyenduro istället. Man tar ju sig fram mycket fortare med motorcykel?! Jag tror du har lösningen på problematiken med olika stora fordon i trafiken. ALLA kör SUV:ar så blir ingen skadad vid olyckor! Förbjuder vi dessutom fotgängare så slipper vi skada dem?

Nä, nu ska jag nog sätta mig i Range Rovern och äta frukost. Med motorn igång såklart, annars skulle det se dumt ut!

Kent.

Beeblebronx skrev:
-------------------------------------------------------
> Lite OT.
>
> Varför anlitar man en cyklist för att
> transportera nåt?
> Ett måttligt laglydigt MC-bud är väl
> överlägsen på alla distanser?
>
> är det en prisfråga?

Cykelbud i Sverige
Hmm, cykelbuden i Malmö har alltså försvunnit?
Malmö var väl annars mitt bästa bud (drumroll! sugskämt! =) då det är den staden jag är mest hemma i.

Hur ser det ut om man börjar som cykelbud i en helt ny stad? Någon som har erfarenhet av det?
Tänker på om man skulle flytta till typ köpenhamn och prova lyckan.
Eller är det dödfött med om man tar i betraktning att 1. Jag har noll koll på Köpenhamn. 2. Noll tiidigare erfarenhet som bud.

Hepp

Cykelbud i Sverige
Bör man inte vara typ åtta bast och ha gratis kost och logi hemma då? De enda bud man lär få är ju Gunnar-i-Backen som glömt köpa snus. 40km bud och blir betalad med en snickers och en klapp på axeln.

Fan, det är det nästan värt. Ingen jävel klappar mig på axeln och jag får köpa mina snickers själv.

Tillbaka
Topp