cykelbutik i new york/manhattan

• Trådstartare Trådstartare Tim
  • Start datum Start datum

Tim

Aktiv medlem
som rubriken säger så söker jag lokala butiker som ligger på manhattan (new york).
någon som har koll på vilka som finns och vart?
har kikat på butiksrecensionerna men inte hittar nått överhuvudtaget.

Om man vill ha lite olika komponenter och tillbehör så finns det en butik på 18:e och Broadway, precis vid union square, kom inte ihåg vad den heter dock. Det är ingen cykelaffär utan en MYCKET välsorterad sportbutik.
Tror inte att dom hade hela cyklar dock.

Tim skrev:
-------------------------------------------------------
> kikat på butiksrecensionerna men inte hittar
> nått överhuvudtaget.

Manhattan är inte precis någon cykelmetropol. Generellt sett finns de bästa cykelbutikerna i västra USA, CA, CO, Utah, WY, NM, AZ, etc. Även småstäder i Colorado har ett bättre utbud än t ex Chicago. Dock tror jag med lite tur att man kan plocka upp bättre vanliga cyklar i NY, typ Specialized & Cannondale & Trek, om det är en ny hoj du är ute efter.

Per

_mid_221_1.jpg

http://www.nycbikes.com/

Tim skrev:
-------------------------------------------------------
> det är ingen ny hoj jag är ute efter.. snarare
> lite småprylar såsom styrstam och extralite
> klingor.

Kan nog funka, men försök hitta ngn lista över cykelhandlare on line o maila o fråga i förväg, var i Chicago häromåret o trodde det skulle finnas ett brett utbud, men det visade sig vara påfallande tunt, visst fanns cykelaffärer men sortimentet var långt ifrån imponerande. Det fanns någon bättre affär utanför stan men det krävdes att man kunde ta sig dit, o det är inte alltid så lätt i USA utan bil.

Var i New York förra året o brydde oss faktiskt inte ens om att kolla. Men för all del New York har fler invånare än Sverige, så det är klart att det finns justa butiker, fast inte nödvändigtvis på Manhattan.

Per

det är just det som är anledningen att jag söker butiker på manhattan. jag kommer inte ha tillgång till bil eller särskillt mycket tid att åka runt i försöka hitta butiker utanför manhattan.

får tacka så mycket responsen.. hittade förövrigt några intressanta butiker på yellowpage.com.. får se vad som finns.

Senast redigerad av en moderator:
Jag vill inte förringa nöjet av att gå och klämma på grejor i en
butik, men om du bara är ute efter de lägre priserna i USA eftersom
du ändå skall resa dit, kan jag rekommendera att du beställer grejorna
i förväg på nätet.

Jag hade några kompisar som var i Arizona i vintras för lite skydiving.
Gick då in på www.webcyclery.com och beställde två nav, en singleator,
ett drev, nån kedja osv. Betalade hela kalaset från mitt PayPal-konto
(hade redan tillräckligt med pengar innestående), fyllde i min kompis
adress som Shipping Address (Mr X, c/o Flygfältet, Arizona). Sedan
var det lite finlir med att någon grej inte fanns i lager, så då
använde jag SkypeOut (17 öre/min) för att ringa till WebCyclery
och fixa klart beställningen. Sedan kom grejorna till Arizona med
UPS, och sedan hem till Götlaborg. Otroligt smidigt, och ca 30% lägre
pris än här hemma. Finns säkert fler butiker än webcyclery att välja
på. Lycka till. (gjorde samma sak med en digitalkamera från ett annat
ställe)

/jvb

Jag var i NY i månadsskiftet april/maj och hade letat reda på ett par cykelbutiker som verkade intressanta. Det var väl ingen tokupphetsande upplevelse, men ändå kul att besöka.

Jag kan rekommendera ett besök på

GOTHAM BIKES DOWNTOWN
112 WEST BROADWAY (South of Duane St)

Där köpte jag en sjysst ryggsäck Deuter Cross AirDeuter Cross Air och en Genuine Innovations Air Chuck.

Finns säkert här hemma i Sverige oxo och även om det inte var dyrare att köpa prylarna i NY, så känade jag i a f inte in hela flygbiljetten på besparingen...

--David

Efter att ha besökt många av new yorks cykelbutiker, googlat fram 4 av dom och varit på sids bike efter förslag av happy är jag besviken..men så idag, av en slump strosar jag förbi en xxl liknande butik som heter REI! utan tvekan den största på hela manhattan! inga jättedyra cyklar men mycket mera annat som dom andra små butikerna inte har, sids bike tex hade typ 4 olika cykeltröjor...iaf adressen är: 303 lafayette street.
cyklade förbi en annan som ligger vid korsningen varick/watts i soho.. lycka till

Tillbaka
Topp