Cykelbyxor efter skadad rumpa

dofilus

Medlem
Som sagt behöver jag ett par extra mjuka cykelbrallor efter en muskel/slemsäcksskada på vänster sittben. Har jag överdragsbyxor och mina pearl izumi brallor funkar det bättre än bara cykelbrallor. Kollade på Gore men jag vet inte vilka som är mest komfort i, har ett par craft elite men de har gått Vättern och massa annat så de är inget bra jämförelse. Vill heller inte ha typ en tvättsvamp och sitta på.
Japp, sadeln är utprovad på bikefit?
Tips tack!

dofilus skrev:
-------------------------------------------------------
> De var ju inte superlättad att hitta och
> köpa....

Wiggle, Bikester

30 sekunders googlande. Finns säkert fler.

Fulkinesen skrev:
> "Som sagt"!? Hur kan du inleda med "som sagt"? Du
> har ju inte sagt något innan??

Det står "som sagts" dvs helt korrekt.

"Santini, som sagts av Stervelo...."

Man kan ju möjligen invända mot säga/skriva. Vi kan dock inte säkert veta om Stervelo dikterar för ett taligenkänningsprogram eller på något annat sätt får sina uttalanden transkriberade så vi kan lämna det därhän. :)

Jo, "som sagts" stämde. Jag hör röster i huvudet, jag dikterade bara vad de sade. Nu dikterar jag också, min egen röst i huvudet.

Assos har redan nämns. Rapha har också mycket sköna dynor. Inget av mina andra par spelar ens i samma liga, å andra sidan var paren från Mavic och Pearl Izumi hälften så dyra ;)

dofilus skrev:
> De var ju inte superlättad att hitta och
> köpa....

Finns även på Cykelcity även om det känns som att Santini i likhet med andra italienska märken lever på lånad tid där.

Ett enklare alternativ är kanske två "vanliga" byxor på varandra? Jag kör ofta så, just för att få tjockare stoppning, särskilt senaste åren när jag börjat få mer och mer problem med svullnader och trycksår.

Fulkinesen skrev:
> "Som sagt"!? Hur kan du inleda med "som sagt"? Du
> har ju inte sagt något innan??

+1

Tillbaka
Topp