Cykelbyxor storlek ?

• Trådstartare Trådstartare Rbrt
  • Start datum Start datum
R

Rbrt

Guest
Cykelbyxor storlek ?
Tänkte bara höra hur storlekar på cykelbyxor fungerar.
Är storlekarna 1/2/3/4/5 osv alltid samma stora oavsett märke ?
Tänkte köpa mig ett par ifrån nätet, hur "räknar man ut" vilken storlek man har ?
Längd på ben ? bredd ?

Cykelbyxor storlek ?
tror det skiftar lika mycket som på vanliga byxor, alltså rätt mycket. vad jag förstått det så är t.ex. italienska cykelkläder rätt små i storlekarna. men är som sagt inte säker, att köpa kläder över nätet är lite av ett vågspel. kan bli jättebra, men kan oxå bli fel. nu är ju cykelbyxor i material som är rätt flexibelt. äre nå speciellt märke du funderar på?

Cykelbyxor storlek ?
ingen aning :D:D finns det ingen storleksguide på affärens hemsida eller på tillverkarens hemsida?

det står i alla fall att man ska välja en storlek större än normalt, då är de tydligen små i storlekarna. har du inga cykelbyxor hemam du kan kolla på, det skiljer som sagt, men så mycket kan det ju inte skilja. säg att du har medium på dem hemma, då kanske man ska ha en storlek större, då det står så på hemsidan. men som sagt, kläder är svårt över nätet.

Senast redigerad av en moderator:
Cykelbyxor storlek ?
Rbrt skrev:
-------------------------------------------------------
> Tänkte bara höra hur storlekar på cykelbyxor
> fungerar.
> Är storlekarna 1/2/3/4/5 osv alltid samma stora
> oavsett märke ?
> Tänkte köpa mig ett par ifrån nätet, hur "räknar
> man ut" vilken storlek man har ?
> Längd på ben ? bredd ?

Haha, jag har kläder allt från xs till medium. Prova är enda sättet.

Cykelbyxor storlek ?
Medium eller Large skulle jag säga, är 182 o 70 kg. brukar ha medium eller Small på cykelbyxor, men då har ja inga italienska, så som sagt 1 storlek större då.

Senast redigerad av en moderator:
Cykelbyxor storlek ?
Jag skulle gissa på att du drar storlek 3 , medium om du inte har grova lår...
Är själv av liknande proportioner och har 2-small som tröja och 3-medium i brallor !
Mvh / Thomas : )

Cykelbyxor storlek ?
Jag beställde Giordana på CC både hängslebyxor och tights det roliga var att bibsen var 2 storlekar större M-XL,tihgtsen M-XS.
Min erfarenhet är att prova först.
jonas

Cykelbyxor storlek ?
Prova först. Cykelbyxorna är nästan det viktigaste plagget vid långfärd och jag tycker det är viktigt att det blir rätt. Det spelar inte så stor roll att materialet utvidgar sig, det är jobbigt att cykla i brallor som stramar här och där.

Tillbaka
Topp