Cykelbyxor vattentäta

Shick

Ny medlem
Cykelbyxor vattentäta
Latfråga:

Vattentäta cykelbyxor (extra special bra om de passar en tjej). Det har ju börjat bli kallt och blött och regnbyxor var verkligen jättebra mot lera, men blöt blev man ju från insidan. Förslag i GBG-området, vill GÄRNA prova innan?

Tacksam Shick

Cykelbyxor vattentäta
Latsvar:-)

Kolla om ngn säljer Dainese i närheten. Jag trivs mkt bra med mina cykelbrallor. Något eget membran som funkar utmärkt. Främst vattentätt men andas anständigt. Mkt stryktåliga.
Oscar

Cykelbyxor vattentäta
Nåt sånt här kanske:-)

fetisheyes_sample03.jpg

ha det

Cykelbyxor vattentäta
Steelisreal skrev:
-------------------------------------------------------
> Nåt sånt här kanske:-)
>
>
>
> ha det
>

Hehe. Du tror inte att man blir svettig i en sån då? DOH!

Cykelbyxor vattentäta
Steelisreal skrev:
> hehe.....kör utan snorkel så blir det nog bra:-)
>
> Annars är Endura som cykelcity säljer mitt seriösa
> tips till dig
>
>
> ha det
> Jan

Jag vill hellre ha Brittans variant. Den röda.

Bilagor

• red_latex.jpg
    red_latex.jpg
    29 KB · Besök: 89
Cykelbyxor vattentäta
Det var nog de.

Kanske inte 100% vattentäta men de andas .

Jag har en gammal variant som Cannondale gjorde en gång.
Helt vatten/vindtätt på framsidan och vanlig lyckra på baksidan på benen, andas bra och funkar utmärkt i regn och vinterväder

ha det
Jan

Shick skrev:
> Kollade på cykelcitys hemsida. Vilka är det du
> har? THERMASTAT CLIP WINDSTOPPER TIGHT eller de
> andra?
>
> Shick Shicker Shickest

Cykelbyxor vattentäta
Har kikat lite på Endura-brallorna jag också, det jag läst här förut om dom så har jag fått uppfattningen att de utan windstopper är minst lika bra om inte bättre.
Sök och du ska finna...

Cykelbyxor vattentäta
Burner skrev:
> brittans med cameltoe..
> - happy konspiracy -

Med blöjbyxor under är det inget problem. :D

Cykelbyxor vattentäta
THERMASTAT CLIP WINDSTOPPER TIGHT är alldeles utmärkta byxor. Dock inte vattentäta. Cyklar man i vattenpölar osv så kommer däckssprutet göra häcken blöt ändå men de är i alla fall vindtäta.
Snacket att den vindtäta varianten skulle vara sämre än den som inte är vindtät håller jag inte med om alls.

Tror vanryktet om Termastat windstopper clip kommer sig av att: de ser likadana ut som Gore-byxor som Dick körde med. Hans brutala åkstil satte prägel även på de söndertrasade byxorna. Det vita fodret lyste fram lite var stans. Har för mig jomper eller någon på forumet förväxlade dessa snarlika byxor.

Cykelbyxor vattentäta
Jag har ett par Thermastat Windtex Clip-Biblongs - vet inte varifrån CykelCity fått Windstopper. Nåja, det är väl ungefär samma smörja. En bra byxa är det, hursomhelst.

Att jämföra den vindtäta varianten med den icke-vindtäta varianten är väl lite som att jämföra äpplen å päron - de funkar bäst vid olika väderlekar. Den vintäta när det är litet kallare.

http://www.endurasport.com/tights-thermastatclipbibs.html

Senast redigerad av en moderator:
Cykelbyxor vattentäta
jag skulle köra windstopper byxor.. fungerar bra och vattenavvisande.. helt regntäta kläder går helt enkelt inte.. det är för tätt och man blir blöt av svett istället..

när det regnar så mycket att det inte går att vara ute utan galonställ.. då skulle jag köra inomhus istället.

Cykelbyxor vattentäta
I vanliga fall hade jag rekomenderat klättermusen men dom går lös på 4000 så det blir nog fel.

Jag hade satsat på ett par windstopper eller ännu bättre soft shell som det inte finns en Gore logga i närheten av.

Cykelbyxor vattentäta
Kört med Endura Thermastat clip tight de utan Windstopper sedan -99. De är fortfarande hela! Otrolig kvalité, det enda som kan förstöra dom är hårda vurpor. Använder mina i alla väder, regn och rusk, lera och kyla. Byxorna har någon teflonbeläggning från början, som gör de lite tåliga mot regndroppar, men ösregn går igenom. Men det gör inget då byxorna fortfarande håller värmen, aldrig frusit med dom faktiskt, även om de varit blöta.

/Leo

Cykelbyxor vattentäta
Shick skrev:
> Badkläder är så kaaaaallt nu. Blir så mkt nipples
> att stigen kommer av sig...
>
> och det vill jag inte.
>
> Shick Shicker Shickest

Och då får vi cykla i gips igen, både här och där:-)

injured2.jpg

ha det
Jan

Cykelbyxor vattentäta
Stort tack, ska orda en provning framöver! Får hålla alla tummar för att de passar.

Cyklade idag på morgonen och kvällen och det var knappt så understället höll varmt nu. Brrr!

Det var is på min cykel! (ska sägas i samma tonläge som "Det kom blod ur Markus")

Cykelbyxor vattentäta
Men alltså.. varför måste du har "cykelbyxor" så här års överhuvudtaget. Köp ett par överdragsbyxor i gore-tex så blir det varken kallt eller regnar igenom.

Cykelbyxor vattentäta
Rippa: Det måste jag inte. Om inte överdragsbyxorna fastnar i stora klingan. Eller om de är sjukt mkt dyrare än de andra byxorna. Förslag?

Cykelbyxor vattentäta
Just det ja. Bild på de jag köpte. Kör med regnbyxorna över och blir blöt emellan. Får funka så länge.

Bilagor

• DSC00538.jpg
    DSC00538.jpg
    27.6 KB · Besök: 49
Cykelbyxor vattentäta
Rippa skrev:
> Men alltså.. varför måste du har "cykelbyxor" så
> här års överhuvudtaget. Köp ett par överdragsbyxor
> i gore-tex så blir det varken kallt eller regnar
> igenom.

Ja just så är en bra lösning faktiskt. Köpte för många år sedan ett par Gore Bike wear GoreTex överdragsbyxor som är föredömligt tighta men otroligt fin passform (körde snowboard med dom för och blev av någon anledning kallad slimmet av baggypojkarna).
Man kan dra åt dom vid anklarna så dom trasslar inte in sig i kedjan. Nu har du ju redan köpt men komplettera med överdragsbrallor om du är rädd för att bli regnblöt (för du blir ganska svettblöt i alla fall).

Tillbaka
Topp