Cykeldata.

Tussen75

Medlem
Cykeldata.
Jaha, finns väl massa trådar om cykeldata. en av bäst i test 2018 är Garmin edge 520. Kostar nånstans 2900:-
Orkar inte googla runt o kolla. Reko gärna för max 1500:-

Cykeldata.
Om du inte bestämt behöver karta så kolla in Bryton Rider.
Finns ett antal olika. Jag körde med Rider 310, den hade väldigt många funktioner, bra batteritid samt helt ok pris.
Mätte bland annat höjd med inbyggd barometer samt temperatur. Rätt kul funktion att ha.

Länkar till en Rider 530 som exempel.
Lite halvstor, större än den jag hade, så är väl mer tänkt till landsvägscykling.

Om du vill ha kartstöd ska det komma från Bryton under juni är jag informerad, men då med monokrom skärm, färg kommer men troligen inte i år alternativt väldigt sent på året.

Den monokroma är specifikt för MTB och den med färg för övrig cykling, men det blir större, dyrare och får något kortare battertid.

Rider 530
https://www.bikester.se/bryton-rider-530-e-gps-orange-svart-536667.html

Senast ändrad:
Cykeldata.
Skiljer dock inte mycke i pris 130 bundle ned hr,och enkelt fäste ligger väll på typ 2500
Och 520 bundle med 2 fästen ,hr,cadence,speed, får man väll för precis under 3000.

Cykeldata.
Nu verkar priserna på wiggle variera som tidvatten. Köpte 520 bundle med cadence, speed, heartrate och 3 fästen för 2600 på wiggle för ett par veckor sedan... Nu ligger samma på 3200 kr.

Cykeldata.
Kan rekommendera Lezyne Micro GPS om du inte behöver kartor. Finns förvisso någon typ av turn by turn på den som kan lägga upp i mobilen och synca till GPSen men har aldrig provat. Tycker den funkar utmärkt att logga cykelturen med. Tar både blåtands och ant+ sensorer. Synkar upp turen direkt till Strava via mobilen.

Tillbaka
Topp