Cykeldator som går att synka med Polar och Strava

Ja, det går att synka men jag tror inte det går att synka aktiviteter TILL polarflow.

Så brukar det väl vara? Så man får ha historik någonannanstans än Garmin eller Polar - eller låta bli att byta device

Jag skulle gärna kört vidare med Polar, men deras urusla digitala lösningar, bla synkning mellan Polar Flow och olika enheter och Strava, var anledningen till att jag bytte till Wahoo till slut. Tyvärr känns Polar lite som Nokia - de var bland de första, bästa och största från början, men andra kom ikapp och gick förbi med besked. Trist.

Jag har en Polar V650 cykeldator som går riktigt bra fortfarande. Den fungerar oftast bra men kan trassla ibland när man ska synka till Polar Flow. Efter ett par försök brukar det ändå fungera att synka till Polar Flow både via telefonen och datorn. Från Polar Flow synkar det sen direkt till Strava om man ställt in så. Polar säljer inte V650 längre och inga uppdateringar finns. Jag använder pulsband Polar H10 till den och får då alla data jag behöver. Kanske någon har en sån liggande som du kan få ta över. Med tanke på ålder och att inga uppdateringar finns bör den vara billig.

Om du köpt en wahoo går det utmärkt att synka över alla pass från Polar flow till Wahoo Fitness med hjälp av RunGap.

Tillbaka
Topp