Erik Sandblom skrev:
-------------------------------------------------------
> glitch skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ännu en träff för idealister som missat
> > uppkörningen lite för många gånger.
>
>
> Är det ditt bästa argument? Mitt är att
> ungefär hälften av alla bilresor är kortare än
> 5 kilometer. I tätorter är generellt sett en
> mycket stor andel, cirka 70-80 procent, kortare
> än 3-4 kilometer. Källa Vägverket.
>
http://publikationswebbutik.vv.se/shopping/ShowIte
> m____1588.aspx
>
> Jag tycker det visar att bilismen har gått lite
> för långt.
Jag håller helt med om att många bilresor är onödiga och skulle lika gärna kunna göras med cykel eller annat transportmedel. Jag håller med om att det är för mycket biltrafik, i Stockholms innerstad i var fall. Jag håller med dig om att man måste göra något åt saken,
Men jag hatar inte bilar eller bilister för den delen. Det finns nämligen också väldigt många som är beroende av sin bill för att få vardagen att gå ihop. Att få ungarna till dagis och sen hinnta ill jobbet. Att kunna utöva sina intressen osv. Utan bil skulle jag t.ex. inte kunna utöva min andra hobby, dykning eftersom jag inte kan transportera 100kg dykprylar på en cykelkärra.
Jag är bara så j*vla trött på alla dessa infatila så kallade 'bilhatare'. Det som behöver göras är att skapa en ökad förståelse mellan bilister och cyklister samt uppmuntra individer till att försöka hitta alternativ till att ta bilen. Det lyckas man inte med genom att 'demonstrera' och uttrycka radikala åsikter och sitt förakt för bilister. Jag är i alla fall inte benägen att låta mig övertalas till att ändra mitt beteende av någon som säger att jag är en idiot och dessutom manifesterar detta i grupp.