Cykelförbundet finns det?

roj63

Medlem
Har satt igång en tråd om sporten krymper men tycker att det är dags att ställa frågan:
Har cykelförbundet somnat in för alltid? Förbundet har fortfarande inte "hunnit" få med Kessiakoffs framgångar i år. Nu har Fredrik placerat sig 5:a, Emil Lindgren kom 38:a och Calle Friberg 48:a! På damsidan placerade sig Maria Östergren 12:a och Anna Enocsson 12:a! Men på förbundet sida är det tomt. Mig förvånar det inte då jag har försökt maila för att få råd från ungdomsansvariga utan att ens få ett mail tillbaks. Jag var på Borlänge Tour i helgen, en kanontävling, där fanns inte någon marknadsföring från förbundet så vitt jag kunde se. Varför utnytjar man inte tillfället att marknadsföra sporten? Skulle vara intressant om någon från förbundet svarade.

det är i stort sett ideellt arbete bakom SCFs hemsida så troligtvis är "webmaster" på jobb/tävling/familj etc. etc.
jag tycker det är bra att SCF inte lägger mer pengar på sidan när ekonomin är begränsad, SCF ska inte vara en nyhetssida för svenskcykel det finns andra som tjänar pengar på cykelnyheter och eller gör det bättre (se cyclingnews eller cykelnytt) förbundet ska stötta och hjälpa klubbar i sitt arbete, ordna tävlingskalender och köra landslag enligt min åsikt nu är det tveksamt om dom ens gör något av det men det kanske är en annan tråd.

Visst tycker jag att förbundet ska koncentrera sig på landslaget. Men det finns/har funnits en del administrativ personal som borde kunna uppdatera med nyheter. Det är ett sätt att populicera sporten och skaffa fler sponsorer. Om man inte klarar det själv kan man alltid försöka med samarbete. Sedan tycker jag att dom som har sitt namn kopplat till en mailadress på förbundet sida ska svara, annars ska namn och adress bort!

roj63; Jag har följt en del av dina inlägg beträffande uteblivna reportage om Fredrik Kessiakoffs framgångar etc. Det är mycket glädjande att svensk mountainbike nu tagit ett steg framåt, internationellt sett. Det vore också väldigt roligt om det fick större genomslag i media, det är alla överens om.
SCF har som Perry antyder begränsade resurser och har därför från början beslutat att resurserna för hemsidan ska begränsas till den policy som finns att läsa här:
http://www.scf.se/t3.asp?p=51983&x=1&a=56317
Det finns andra som sköter nyhetsbevakning mycket bättre och därför har sedan ett år avtal med Cykelnytt funnits vilka lägger ut länkar till den typ av nyheter du efterlyser på SCF´s startsida. Det finns även andra alternativ till att åstadkomma det du efterlyser, men som nog alla förstår är ingenting gratis.
Självklart ska de som skickar frågor till SCF få svar, om så inte är fallet ska det naturligtvis delges den som är högst ansvarig tf. GS niclasaxelsson@scf.se när det gäller personal och ordf. akehansson@scf.se när det gäller styrelse och kommittéer.
Trevligt att läsa att du uppskattade Borlänge Tour trots att vädret inte var det bästa de första dagarna.
mvh
Anders Karlsson
webmaster SCF
Målchef Borlänge Tour

Anders, jag förstår att SCF har knappa resurser. Tycker bara att man missar bra lägen att populisera cykling. Man kan önska att föreningarna som arrangerar tex SM och Borlänge Tour ska göra det men jag tror att dom har fullt upp med arrangemanget. Nu laddar jag för Lida Loop som har lite nya grepp med barnpassning etc. "Det viktigaste är inte att cykla snabbt utan att cykla snyggt"
:)

Tillbaka
Topp