Jag, fästmön och blivande svärfar har köpt Thule Freeride 532 och är riktigt nöjda med de! Det funkar jättebra, lättmonterat på takräcket och håller cyklarna stabila. Cyklarna ställs enkelt upp på räcket och sedan kör du upp ramhållaren så håller den cykeln medan du spänner fast hjulen.
Ramhållaren tar både grova och smala underrör (och ovala), fästmön och blivande svärfar har nya racers med grova underrör som nertill är ovala medan jag har en gammal stålracer med ramväxlar och smalt underrör. Vi använder alla tre samma inställning på ramhållaren men med snabbkopplingen olika mycket utskruvad - då finns det ändå möjlighet att flytta snabbkopplingen för att den ska passa riktigt grova underrör!
Jag vet inte om det spelar någon roll men Freeride har två armar som håller i cykeln (en per sida) jmf med Prorides enda arm (vilken förmodligen är starkare för att kompensera att den är ensam, jmf med en ensam arm på Freeride).
Personligen tycker jag Freeride duger utmärkt, vi är grymt nöjda med att vi köpte Freeride för halva priset jmf med Proride.
Lycka till i valet!