Cykelhantag i kork

Cykelhantag i kork
Hej!
Jag funderar på att byta cykelhantag nu inför vintern till par gjorda i korkblandning för att minska kylan från styret. Såsom det är på ett par längdåkningsstavar med korkhandtag som isolerar kylan från staven bättre än ett plastgrepp.

Är detnågon som har provat och upplever ni en en förbättring?
//L

Cykelhantag i kork
Hej!
Jag funderar på att byta cykelhantag nu inför vintern till par gjorda i korkblandning för att minska kylan från styret. Såsom det är på ett par längdåkningsstavar med korkhandtag som isolerar kylan från staven bättre än ett plastgrepp.

//L
Inte provat kork, men jag har provat dessa med framgång:
Det är ett slags skumgummimaterial som kärna och utanpå det ett gummiliknande material för grepp.

Cykelhantag i kork
Hej!

//L
Jag har inte haft det på en cykel men i andra sammanhang och korkhandtag är suveräna i kyla med mycket bra isolering och sköna att hålla i oavsett temperatur. Bäst är de i skuren kork men pressad kork är också bra, kolla tjockleken så att de inte är för tunna bara.

Tillbaka
Topp