cykelhyra på mallorca

FISHER

Ny medlem
cykelhyra på mallorca
Någon som vet bra cykeluthyrare på mallorca (alcudia)?

Vill hyra racer och eller Mtb.

Tips på bra turer mm mottages gärna.

Tack Jonas

cykelhyra på mallorca
Köp en cykelkarta över Mallis. Det finns såna med färdiga rutter. Sen hojar ni de rundorna som går i bergen på nordvästra sidan av ön. Missa inte Puig Major och Sa Calobra. Skrattfest utlovas. Soller och Valdemosa är väldigt fint också. Framförallt kustvägen som går från Soller till Port Andratx. Det är lätt att hitta på mallis. Lycka till!
/J

cykelhyra på mallorca
Jag klarade mig sist på en karta ifrån Aqualand=) Stora festliga färgglada figurer på halva kartan, Har i och för sig varit där förut men det är jättelätt att hitta på Mallis. Hyr en Racer, Har åkt Racer två gånger och MTB med slicks en gång, MTB tog bort hela upplevelsen jämfört med att flyga nerför serpentiner på 19 mm genom skogen. Finns att hra i Palma och ALcudia, har dock ingen koll på vart men snart får du nog en länk!

cykelhyra på mallorca
Finns väldigt mkt fin vandring på Mallis, alltså finns det väldigt mkt fin mtb-stig. Kolla efter vandringsböcker på Amazon, t ex Walking In Mallorca från Cicerone. De säljer bra stryktåliga kartor med märkta leder också. Vandringslederna är helt i klass med svenska fjällen, med skillnaden att det finns asfalterade vägar inom räckhåll hela tiden. Borde finnas litteratur som riktar sig till mtb-cyklister också?!

Cykelhyra är jag inte lika säker på, stället jag hyrde på för fyra år sen i Alcudia hade bommat igen när jag cyklade förbi för några veckor sen. Men det finns ett antal uthyrare längs "stora vägen" genom Alcudia, det vet jag. I år hyrde jag på Gomila i Binissalem (eftersom jag bodde så nära) men de har inte så många cyklar, är mer inriktade på försäljning. 80e/v för lvg, 45e/v för mtb. Inte så mkt knorr (ur ett spanskt perspektiv, dvs det var ett jävla muttrande) när jag krävde nya däck, vilket jag fick, även ett nytt bakhjul efter begäran, så jag kan gott rekommendera att hyra där.

Tillbaka
Topp