Cykelkamrat Gbg sökes!

Ilektra

Ny medlem
Cykelkamrat Gbg sökes!
Hej!

Jag är nybörjare inom MTB och söker någon att cykla med då jag tycker att det känns tryggare och roligare än att cykla runt i skogen helt själv. Jag hade velat försöka höja mitt tempo. Är idag alldeles för långsam och skraj för happyrides, till och med easy- versionen,så målet är att i framtiden kanske kunna hänga med på någon av dessa :)

Jag planerar att cykla i Änggården någon gång på morgonen/dagen/kvällen kommande tisdagar t.o.m. Augusti, och hoppas av hela mitt hjärta att det finns någon cyklist där ute som skulle vilja hänga på! :)

Jag skulle bli överlycklig!

/ilektra

Cykelkamrat Gbg sökes!
Ilektra skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej!
>
> Jag är nybörjare inom MTB och söker någon att
> cykla med då jag tycker att det känns tryggare
> och roligare än att cykla runt i skogen helt
> själv. Jag hade velat försöka höja mitt tempo.
> Är idag alldeles för långsam och skraj för
> happyrides, till och med easy- versionen,så
> målet är att i framtiden kanske kunna hänga med
> på någon av dessa :)
>
> Jag planerar att cykla i Änggården någon gång
> på morgonen/dagen/kvällen kommande tisdagar
> t.o.m. Augusti, och hoppas av hela mitt hjärta
> att det finns någon cyklist där ute som skulle
> vilja hänga på! :)
>
> Jag skulle bli överlycklig!
>
> /ilektra

Jag hänger gärna på lite lätare pass i Änggården, kommer där inte så ofta, så det skulle vara fin-fin.
Nu passar denna vecka svindåligt, men nästa?

Cykelkamrat Gbg sökes!
underscore skrev:
-------------------------------------------------------
> Annonsera en "Det hade gått snabbare att
> gå"-ride i änggårdsbergen så kan du nog få
> napp. Jag har gjort det förrut ;)

Den hänger jag med på!
Eller, gjorde precis en sådan själv, men det är lite öken när man inte känner till området för huvud taget. Blev mest dom större grusstigarna. Men det var förbannat kul hur som!

Cykelkamrat Gbg sökes!
Jag cyklar gärna med dig från och med Augusti i Göteborg. Är relativt ny jag med. Dock så befinner jag mig på annan ort fram tills dess. Bor du nära änggården?

Cykelkamrat Gbg sökes!
Brukar cykla på tisdagar i Änggården (1830 från SCA), (imorgon 28:e blir det dock inget), men annars är vi en liten trupp som håller ett stadigt tempo uppför och nerför, den tekniska nivån är hyfsat hög skulle jag tro, med en del offer ibland.
Men är du/ni ute efter att hitta nya stigar och få lite utveckling på vart man faktiskt kan cykla utför så tycker jag ni ska haka på.

Sen kör "Göteborgs Cykelklubb" även på tisdagar, (finns på facebook). Deras träning är dock lite annorlunda från vanlig stigcykling, men grymt effektiv! :)

Senast ändrad:
Cykelkamrat Gbg sökes!
Ok! låter jättebra! :) skall kolla upp gbg:s cykelklubb med :) hänger gärna med någon gång då jag inte har så bra koll på stigarna i änggården :)

Tillbaka
Topp