Cykelkärra för prylar...

Fokuspokus

Aktiv medlem
Cykelkärra för prylar...
Jag tyckte inte att jag hittade nåt bra i söken.
varken i köp&sälj eller forumsöken.

Nån som har heta tips på hur man får tag på en kärra som denna från biltema: artnr: 27-177
...som lämpar sig för högre hastigheter än 16 km/h !
(Någon som hastighetstestat biltemas ? :))

Cykelkärra för prylar...
Om man har plats att lagra Biltema släpet så skulle jag inte dra mig för att köpa den.
Jag har själv en billig enhjuling från crc men den är fortfarande dubbelt så dyr som biltema vagnen och fortfarande lite för billig för att vara stabil, det krävs ju lite mer när man bara har ett hjul.

Skall man inte över 30 knyck så räcker nog en 2-hjuling alldeles tillräckligt.

Cykelkärra för prylar...
Vad är det som gör den instabil ?
Jag har tummen på rätt plats.
Vad kan man göra åt saken ?
Man kanske kan få upp den i typ 17km/h :)

Allvarligt.
Kan man göra nåt ?

Cykelkärra för prylar...
Göra något åt vad?
Åt instabiliteten i CRC-vagnen?
Ja kanske, fast den är i alu och det är ju lite svårt att göra något med.

Saken är den att dess balans förlitar sig på två krokar som hänger på en förlängd stickaxel till baknavet. Och de där krokarna sitter väl lite löst samt att stickaxeln är väl lång så att det blir ett jäkla moment där axeländplupparna ligger an mot ramen.

Men biltema vagnen går det ju som sagt givet att köra fortare än 16km/h med. Det är väl bara att toka på tills man tröttnar i benen.

Cykelkärra för prylar...
Ekfeldt skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad är det som gör den instabil ?
> Jag har tummen på rätt plats.
> Vad kan man göra åt saken ?
> Man kanske kan få upp den i typ 17km/h :)
>
> Allvarligt.
> Kan man göra nåt ?

Blytacka i botten ;)

Cykelkärra för prylar...
Jag skulle leta lite till. Kolla begagnat, fundera på om jag kan svetsa ihop nåt själv, fundera över om jag kan göra nåt åt budgeten.
Det är rätt mycket pengar att lägga på nåt som inte verkar funka nåt vidare. Det där med köpa billigt=köpa dyrt.

(om du söker kan du hitta en hemsvetsad enhjulig kärra av oxr.sjukt inspirerande.jag har fortfarande inte fått tummen ur.)

Cykelkärra för prylar...
Jag har kört i 60 km/h med en liknande vagn, det gick stabilt som tusan. Dock lastat bra mycket mer än vad som är tänkt, men det kanske är det som är knepet?

Cykelkärra för prylar...
Jodå, med enhjulingar är det knappast att köra fort som är problemet, snarare när man trixar runt cykelbanorna i stan med för mycket last.

Tillbaka
Topp