Cykelkompisar i Stockholm?

Kan ju passa på att introducera mig här. Är en 19 årig kille baserad i Hammarby sjöstad. Kör landsväg, gravel och nyligen börjat med mtb också. Fast det blir mest gravel. Har två jämnåriga jag kör gravel och touring med också (som nog inte anser sig vara "cyklister" fast vi cyklat rätt många turer senaste åren).

Om ni drar ihop någon tur är det bara att dra iväg ett PM. Är absolut öppen för att haka på.
Ehhh….. eller så drar du själv igång något?
Varför ska nånannan om du vill ha sällskap. Förstår inte.

Ehhh….. eller så drar du själv igång något?
Varför ska nånannan om du vill ha sällskap. Förstår inte.
Jag kanske var otydlig i hur jag skrev. Nu försöker jag uttrycka mig så att alla missförstår mig rätt.

Jag har redan kompisar jag cyklar med. Jag cyklar mycket själv och är nöjd med det. Jag letar inte aktivt cykelkompisar. Men jag är inte heller ointresserad av att träffa nya cykelkompisar.

Henrik (som är lika gammal som jag) skriver att han söker jämnåriga cyklister. Jag känner mig träffad eftersom jag är i gruppen han söker och tänker att det absolut kan vara kul att haka på en tur och se om vi klickar.

Är det fel då att anmäla sig i tråden till en hypotetisk tur utan att själv dra ihop en runda? Om jag vill ha sällskap drar jag ju bara ihop något med mina nära vänner jag redan cyklar med och som bor närmare.

Gen x förstår inte gen z. Det har nog aldrig hänt förr.
IMG_3672.webp

Så här kunde det se för 15 år sen.

Så här kunde det se för 15 år sen.

Du menar när vi boomers var i vår prime?

Tillbaka
Topp