Cykelkonjunktur DN
Det är inte objektiv journalistik och ska inte vara det heller. Titta högst upp på sidan så står det Ledare. Det är den del av tidningen där skribenten ska uttrycka sina egna personliga, det vill säga subjektiva, åsikter. Syftet är att skapa debatt och så har det blivit i det här fallet. Det kan därmed sägas vara lyckad journalistik.
Ofta ska det vara politiska beslut som behandlas på ledarsidan men nu har alltså cykelbyxor och mystiska tecken från Tdf hamnat i focus. Jag tycker att vi som cyklar kan sträcka på oss lite extra över uppmärksamheten. Jag läste högt för min fru i morse och fick ett gott skratt. Sen cyklade jag till jobbet som vanligt OCH passerade flera andra på vägen.
Ofta ska det vara politiska beslut som behandlas på ledarsidan men nu har alltså cykelbyxor och mystiska tecken från Tdf hamnat i focus. Jag tycker att vi som cyklar kan sträcka på oss lite extra över uppmärksamheten. Jag läste högt för min fru i morse och fick ett gott skratt. Sen cyklade jag till jobbet som vanligt OCH passerade flera andra på vägen.