Cykelmärken + NRA

Cykelmärken + NRA
he, ne - nästan "oh the irony", men jag kan tänka mig att de säkerställt att det redan fanns gott om "god guys with big guns" på plats

Cykelmärken + NRA
Henrik_E sa:
Carl A sa:
Henrik_E: hur menar du? (eller skall jag skriva: "är du så här dum på riktigt om din kommentar")
Det var en fråga.
Känner ni varandra? Annars kan det tyckas som en otrevlig och aggressiv sak att fråga. Nästan så man kan misstänka att något Carl A skrev gjorde dig så upprörd (på nätet) att du tappade sansen och glömde hur man beter sig bland folk.

Jag förstår att Carl A ber dig utveckla vad det var som gjorde dig så upprörd. Jag gissar, enligt mitt inlägg ovan, att du har lite svårt att sätta ord på det?

Cykelmärken + NRA
TBone sa:
ForesterGuy sa:
Carl A sa:
bästa sättet att stoppa en ond galning med ett vapen, är en god sansad person med vapen.

Fast när Pence höll tal inför NRA så fick ingen ha vapen med sej...

Det motbevisar väl inte tesen om hur man stoppar galningar?

Fast det är väl precis vad det gör, om det nu är så bra med sansade personer med vapen hade väl tvärtom folk uppmantrats att bära vapen vid tillfället.

Cykelmärken + NRA
Jag har varit mycket dålig på att utöva konsumentmakt med bojkott och liknande, använder fortfarande min Giro-hjälm och köpt mer CCI ammunition.

Tillbaka
Topp