Cykeln ger upp=jag ger upp

marginal

Ny medlem
Idag tröttnade den gamla järnhästen fullständigt och började "hacka" så fort man tar i (finns säkert nåt bra ord för det på dérailleuriska men ni fattar) i en kombination av gammal kedja, slitna kransar, böjt växelöra och säkert nåt fjärde som jag inte känner till. Har haft knakljud en längre tid. SPDpedalerna och klossarna är slitna, vajrarna borde bytas ut och hjulen riktas. Dessutom tycker jag alltmer illa om den. Den är ful och varje vecka är det nåt nytt skit. Har ingen ork och inga pengar att lägga på nya grejer men inte heller råd att köpa en ny. Ingen bra idé att ta fruns ihopsparade semesterpengar: "älskling det blir ingen resa, jag har köpt en ny cykel...".

Så; vad göra?

a) Välja ut någon happyit, ta reda på var den bor, stjäla cykeln och fly landet
b) Prostituera mig/grannens barn/hunden
c) Köpa en riktig dyr på avbetalning och stå i skuld för resten av livet. Dock, som Persson säger: "den som står i skuld är inte fri"
d) Slå sönder den och få ut försäkringspengar. Förmodligen dålig idé eftersom den inte är värd något.
e) Sluta cykla och börja med något billigare, typ boule.

Andra förslag?

/en trött och fattig

ps. Idag hade dessutom dvärgarna och alverna gått samman för första gången och byggt nån slags stentrappa mitt ute i skogen och planterat ett träd precis där jag tänkte landa efter att ha försökt få rishögen att rulla ner lite snyggt. Vad ska dom hitta på härnäst?

Hmm, alternativ a låter ju mest spännande alltså. Även om b låter rätt intressant också. :D

Senast redigerad av en moderator:
Tyvärr kan nog F bli ungefär lika smärtsamt som C för plånboken...

Edit: Beroende på hur mycket som behöver bytas alltså!

Jo, jag vet. Det är ju det det brukar bli, man mekar och grejar och byter nåt som är akut och drömmer om att få köpa nytt. Ibland blir man bara så trött...det är ju nu det är fint väder och jag är ledig och man vill bara vara ute och köra. Ville bara ha lite sympati tror jag (för nån vettig anledning att skriva den här tråden fanns det inte om nu nån fick för sig det).

Köp en ny såklart, du vet att du e värd det... Räntefritt såklart då.

Köper du en HT kan du få en jätteschysst för relativt få pengar, typ Kona, Focus eller någon Tysk.

Boule.JPG

:-) lol Visst längtar man lite när man ser den bilden...ser mycket trevligare ut än att svettas i skogen. En drink i ena handen å ett bouleklot i andra. Men dom svär säkert över sina simpla järnklot och drömmer om riktiga franska (eller vad som nu är hett i den världen). (Ok, är vi OT nu? Det är som off-sideregeln; man kan komma från off-side och gå ur off-side eller så kan man vara på rätt sida men gå off-side)

marginal,

Om ditt styrlager är någotsånär, så kan du få låna en Specialized Hard Rock GSX av mig. Det enda som behöver göras är att operera över ditt styrlager till den, originalet har spruckit i små delar. Det är Zooltrix' cykel, som jag fick låna en gång i tiden för att börja rulla lite i terrängen, så jag lånar glatt vidare den nu. Den är i tämligen operativt skick för övrigt, men har bara korgpedaler som medföljande.

Se där, en riktig budgetlösning tarvar många skrot/donatorcyklar.

Lågflyga: :-) Vilket generöst erbjudande! Jag ska verkligen fundera på det, om min helt har gett upp så är det ett alternativ för att fortsätta köra i sommar. Styrlagret ska inte vara något fel på.

Ah, det är Zooltrix som är generös, åtminstone indirekt. E-posta eller PM:a om du vill kika på cykeln.

marginal skrev:
-------------------------------------------------------
> Lågflyga: :-) Vilket generöst erbjudande! Jag
> ska verkligen fundera på det, om min helt har
> gett upp så är det ett alternativ för att
> fortsätta köra i sommar. Styrlagret ska inte
> vara något fel på.

Förvånad över att ingen sagt; gå över till SS så slipper du alla problem och kan koncentrera dig på det roliga. Så, nu säger jag det själv, fast jag inte har en aning. Men man blir lite sugen på att bygga om, fast kanske först när man skaffat sig något nytt så att man kan välja vad man vill köra. Ett problem är väl att jag är i så dålig form att jag behöver så många växlar man kan få för att orka runt. Mest "fettocykling" just nu=alldeles för högt tempo med alldeles för dålig kondis.

Tillbaka
Topp