Cykeln ger upp=jag ger upp
Idag tröttnade den gamla järnhästen fullständigt och började "hacka" så fort man tar i (finns säkert nåt bra ord för det på dérailleuriska men ni fattar) i en kombination av gammal kedja, slitna kransar, böjt växelöra och säkert nåt fjärde som jag inte känner till. Har haft knakljud en längre tid. SPDpedalerna och klossarna är slitna, vajrarna borde bytas ut och hjulen riktas. Dessutom tycker jag alltmer illa om den. Den är ful och varje vecka är det nåt nytt skit. Har ingen ork och inga pengar att lägga på nya grejer men inte heller råd att köpa en ny. Ingen bra idé att ta fruns ihopsparade semesterpengar: "älskling det blir ingen resa, jag har köpt en ny cykel...".
Så; vad göra?
a) Välja ut någon happyit, ta reda på var den bor, stjäla cykeln och fly landet
b) Prostituera mig/grannens barn/hunden
c) Köpa en riktig dyr på avbetalning och stå i skuld för resten av livet. Dock, som Persson säger: "den som står i skuld är inte fri"
d) Slå sönder den och få ut försäkringspengar. Förmodligen dålig idé eftersom den inte är värd något.
e) Sluta cykla och börja med något billigare, typ boule.
Andra förslag?
/en trött och fattig
ps. Idag hade dessutom dvärgarna och alverna gått samman för första gången och byggt nån slags stentrappa mitt ute i skogen och planterat ett träd precis där jag tänkte landa efter att ha försökt få rishögen att rulla ner lite snyggt. Vad ska dom hitta på härnäst?
Så; vad göra?
a) Välja ut någon happyit, ta reda på var den bor, stjäla cykeln och fly landet
b) Prostituera mig/grannens barn/hunden
c) Köpa en riktig dyr på avbetalning och stå i skuld för resten av livet. Dock, som Persson säger: "den som står i skuld är inte fri"
d) Slå sönder den och få ut försäkringspengar. Förmodligen dålig idé eftersom den inte är värd något.
e) Sluta cykla och börja med något billigare, typ boule.
Andra förslag?
/en trött och fattig
ps. Idag hade dessutom dvärgarna och alverna gått samman för första gången och byggt nån slags stentrappa mitt ute i skogen och planterat ett träd precis där jag tänkte landa efter att ha försökt få rishögen att rulla ner lite snyggt. Vad ska dom hitta på härnäst?