cykeln på balkongen ??

garmen

Medlem
cykeln på balkongen ??
har ingen plats i min lägenhet, vill inte ställa den på vinden eller i cykelkällaren är då balkongen ett alt. ? bor ju i borås just för tillfället å det regnar det ju bara :/ eller ifall det är någon här i trakten som vill förbarma sig över den medans man inte är ute å tränar ?? ;)

//Garmen

cykeln på balkongen ??
Jag skulle hellre ha den ordentligt fastlåst i cykelkällaren, men det beror ju så klart lite på hur det ser ut i cykelkällaren och vad slags människor som kan tänkas röra sig där. Jag hade min hoj stående i cykelkällaren i knappt två år utan att den var fastlåst och den försvann inte (den har till och med stått där helt olåst flera veckor...).

cykeln på balkongen ??
vet du hur det funkar med försäkringar å så där då ? har ju en möjlighet att ställa upp den på vinden å andra sidan känns lite tryggar att ställa den där en att ställa den i cykelkällaren. verkar bo i ett ganska bra område så. men som sagt försäkringsfrågan är jag lite osäker på också. kanske skall ta å ringa å kolla det :D

//Garmen

cykeln på balkongen ??
Gör en anordning med rep och "skruvöglor", så du kan hissa upp cykeln i taket. Borde få plats att ha den inomhus då väl? Bara en idé... varken balkong eller cykelrum, kommer någonsin få göra sällskap med någon av min älsklingar.

cykeln på balkongen ??
Billig takkrok från ClasOhlson
<http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=288282>

cykeln på balkongen ??
Så länge regnet inte kommer åt är det helt ok att ställa hojen på balkongen. Jag har både fincykeln och pendlarhojen på balkongen och det är inte en rostfläck någonstans på någon av dem =)
Jag råkade visserligen ha pendlarhojen stående lite dumt till så regnet föll på kedjan och kassetten en gång. Detta råkade sammanfalla med en veckas frånvaro i alperna och den kedjan var inte vacker när jag kom hem. "Jättebrun!" är nog rätt ord...
Men som sagt, så länge den står under tak är det lugnt. Bor f.ö i Götet så klimatet är ungefär detsamma. Skillnaden mellan Göteborg och Borås är väl att regnperioden i Borås är mellan mars-november, därefter snöar ibland mellan regnskurarna (pluggade och bodde där i fyra år, det är inte så illa egentligen. Borås råkar bara helt sakna duggregn...) det men här i Götet övergår det 15-gradiga sommarregnet till 5-gradigt regn på vintern... Åsså lite sol i Augusti förstås =)
Jag utgår från att allt är ordentligt smörjt och att grejorna smörjs även om de inte använts på ett tag!
Någon annan som har liknande erfarenheter eller har jag haft osannolik tur?

God kväll =)

cykeln på balkongen ??
sällan är temperaturen något problem som redan nämt.. ställ den med pressäning över så inte vätan kommer åt den.

takkrok borde väll vara en bra lösning så du får upp den i taket? det brukar ju sällan vara så att man använder fulla takhöjden, speciellt inte i gamla hus med 280cm i tak mot dagens standard på 240cm, fast nu kommer det iofs mer och mer de högre takhöjderna tillbaks så.

cykeln på balkongen ??
Precis som Tim sa, lägg en pressänning (eller hur fanken det nu stavas) eller köp ett täcke för motorcyklar och använd på cykeln. Det borde då inte vara några som helst problem. Om du ska resa bort så är det bara att ställa in cykeln i lägenheten, då är den ju inte ivägen =)

cykeln på balkongen ??
Biltema 19-359, dvs cykelhängaren Zobnisse nämner för en 50-lapp funkar busbra=) Häng hojen antingen i toppröret eller i styret. Den är i.o.f.s väldigt mjuk och flexar en hel del, men den håller utan problem.

Tillbaka
Topp