Så länge regnet inte kommer åt är det helt ok att ställa hojen på balkongen. Jag har både fincykeln och pendlarhojen på balkongen och det är inte en rostfläck någonstans på någon av dem =)
Jag råkade visserligen ha pendlarhojen stående lite dumt till så regnet föll på kedjan och kassetten en gång. Detta råkade sammanfalla med en veckas frånvaro i alperna och den kedjan var inte vacker när jag kom hem. "Jättebrun!" är nog rätt ord...
Men som sagt, så länge den står under tak är det lugnt. Bor f.ö i Götet så klimatet är ungefär detsamma. Skillnaden mellan Göteborg och Borås är väl att regnperioden i Borås är mellan mars-november, därefter snöar ibland mellan regnskurarna (pluggade och bodde där i fyra år, det är inte så illa egentligen. Borås råkar bara helt sakna duggregn...) det men här i Götet övergår det 15-gradiga sommarregnet till 5-gradigt regn på vintern... Åsså lite sol i Augusti förstås =)
Jag utgår från att allt är ordentligt smörjt och att grejorna smörjs även om de inte använts på ett tag!
Någon annan som har liknande erfarenheter eller har jag haft osannolik tur?
God kväll =)