D
Deleted member 77490
Guest
Cykelolyckor vintertid
Och det där förslaget, efter en snabb genomläsning, ska nog förstås som ett sätt att kunna skaffa sig ett slagträ i den skattepolitiska debatten. Så jo, jag vill nog påstå att det är i allra högsta grad högerideologiskt. Bakgrunden står i förslaget, där värdeorden duggar tätt, så att säga.Jag har faktiskt inte koll på föreningens alla förslag, jag vet förstås att många är ”högerlutande”, men en snabb googling gav tex detta förslag som jag inte anser måste betraktas som politisk ideologi. Att redovisa arbetgivarkostnader kan inte rimligen vara höger eller vänster. Det borde ligga i allas intressen med öppen redovisning av skatter. Sen kan den informationen förstås användas för att visa antingen hur viktigt det är med höga skatter för välfärden (vänster) eller hur dåligt det är med höga skatter av andra skäl (höger).
(Nu är även jag själv långt utanför gråzon för politisk diskussion så jag tror detta får vara slutpunkten för min del i denna numera väldigt politiska diskussion om reflexer och cykellampor.)
Men absolut, långt utanför ämnet nu.