Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Inte det minsta. Grabbarna är även på DN.se förstasida.qma sa:Är det där på riktigt eller nåt mysko skämt jag missat? Enduro-snuten i dh-pressure suit med ryggskydd och typ bell super 2R. Asgrymt om det stämmer.
Miss Lycka sa:Snart dags för Nationella insatsstyrkan att kolla cyklister på Götgatspuckeln.
me.I.am sa:Miss Lycka sa:Snart dags för Nationella insatsstyrkan att kolla cyklister på Götgatspuckeln.
När jag kör bil så tycker jag det är fånigt med 30 förbi dagis med fri sikt så därför bränner jag på i 60. Kan jag gråta ut här om jag bli tagen i någon hastighetskontroll?
Kul inlägg man kan hitta ibland. Jag försökte bara ta reda på om det är grus eller asfalt runt Tullan.Superclasse skrev:
-------------------------------------------------------
> Calle F skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag har på enduro-mc blivit jagad av
> > polishelikopter (och mc-polis). Cyklister bryr
> dom
> > sig inte om annat än om man rånat just en
> bank
> > eller liknade.
>
> Hur slutade det egentligen om man får fråga?
>
> Och än mer intressantare; hur började det hela?
1988 flyttade jag till Södertälje efter ett internbyte av arbetsplats inom SAAB-Scania. Idén var att träffa fler som körde mtb. Jag hade innan bott i Trollhättan några år, vilket var fullt tillräckligt. Primärt var det cykling jag sysslade med, men jag hade fortfarande tillgång till en endurohoj. Jag tyckte att det väl borde fungera lika bra att köra lite i kraftledningsgatorna sydost om sjön Tullan på södertörn som i dom i västsverige, men ack så jag bedrog mig. Jag var ju liksom inte ensam att köra hoj där. Jag hann med två kördagar utan bekymmer, men den tredje så såg jag helikoptern på håll. Inom några minuter låg den alltså strax över mig. Jag tog mig ut till grusvägen som går runt den där sjön för att ta mig mot Glasberga och sen hem till Östertälje. De där vägarna och stigarna går till stor del inte att köra polisbil på och på den tiden hade inte polisen några offroad-hojar. Grusvägen söder om Tullan går i en liten slinga söder om motorvägen och upp mot den norra motorvägspassagen är det rätt brant. När jag kommer nästan ända upp står strax innan stigen in mot Glasberga står där en farbror Blå på en BMW K75. Vändning och tillbaka igen, trots att den sydliga vägen borde ha inneburit polisbilar och bättre väg för hojpolisen. När jag är nere vid bäcken i botten på den där grusvägsslingan hör jag dock ett rejält brak och ser sen hojpolisen stå parkerad i en stor j-la hög med grenar nere i diket. Det gav mig tid att vända och ta mig förbi honom. Jag kollade trots allt att han var OK och troligen var han det då han först försökte springa ikapp mig och sen stod vrålande och hoppade hysteriskt på grusvägen. Av någon anledning försvann samtidigt helikoptern öster ut, och jag kunde sen ta mig hem utan problem. Det där blev sista gången jag körde motorcykel i skogen.
Annars:
1: Körde ca 1987 med bil ifrån en hojpolis på grusvägen mellan Södra Timmervik och Frändefors, strax norr om Vänersborg. Vägen där är ökänd som kul fortåkarväg och jag råkade möta polisen kanande i sidled (med mening) över ett krön med sväng. Insåg naturligtvis att man inte kan köra ifrån en mc-polis med en 56 hästar Toyota Starlet (morsans) så när jag såg hans bromsljus tänkte jag stanna och vänta på honom i korsningen in på grusvägen. När jag fick se att grusvägen var alldeles nysladdad och rätt omöjlig att köra motorcykel på så växte hornen ut och jag gav järnet med alla 56 hästarna. Han försökte inte ens hänga på. Jag blev dock rätt uppåt i varv och missade det rejäla hoppet en bit in på vägen. Flög ganska långt (mätte senare upp det till lite knappt 30 meter...) och slog upp framänden på bilen 15 cm. Tog några timmar att rikta tillbaka det.
Körde nån gång 1984 med motorcykel ifrån en polisbil vid Brösarps backar. Vi var fem hojar på väg mot Kivik när vi mötte en kompis vi skulle träffa där komma körande ungefär så fort en Kawasaki 1300 med kompetent chafför går att ta sig fram med. Efter honom låg två polisbilar, varav en vände och försökte hänga på oss. Inga större problem att hänga av honom på vägarna bort mot St. Olof, men Anders på Kawasakin lyckades komma undan först norr om Kristianstad. Vi fick senare reda på att att polishelikoptern dom skickade efter honom fick återgå för tankning strax före att hans bensin tog slut.
Å förresten: Jag är diagnosticerad med AD/HD :D