Cykelringen +

Muts

Ny medlem
Cykelringen +
Handla min Haro dehåcykel på cykelringen på hornsgatan

Negativ som man är mot såna leksaksbutiker så räknade ja med att ha cykeln borta i en månad efter att ja lämnat in den

Den flytande bromsen har en pinne* som håller den på samma avstånd oasett hur mkt du bromsar o hoppar på bakdämpen, den va böjd o jag behövde en ny

Dom förstog inte vad de va för ngt osv men skulle lösa problemet

Antingen skulle dom vänta på den personen som bruka beställa in grejjer(han va på semester)
eller så skulle dom fota delen, skicka till Taiwan o sen få delen skickad

Båda lösningarna fick mej nästan att gråta med tanke på hur länge ja blir ifrån cykeln!

Lämnade in cykeln sent på Lördag. Fick ett mess idag(Onsdag) från cykelringen o där de stog att den va klar!

Lösningen som va JÄVLIGT GENERÖS:

Dom plocka delen från en annan lika dan cykel från en annan cykelringenbutik!

++ Från mej!

- på en Jävla massa annat, men just nu är ja bara glad =)

Cykelringen +
Haros tid är över och bäst vore enligt mig att de lägger ner helt så man kommer ihåg dem för något bra.

Angående cykelringen så är det ju trevligt att det finns några vettiga anställda. Fast deras försäljningsstrategi gör att jag inte ens rekommenderar den värsta vännen att köpa cykel där.

Cykelringen +
odbro skrev:
-------------------------------------------------------
> Angående cykelringen så är det ju trevligt att
> det finns några vettiga anställda. Fast deras
> försäljningsstrategi gör att jag inte ens
> rekommenderar den värsta vännen att köpa cykel
> där.

Är det verkligen så illa? Jag har handlat en cykel där då jag var 12 nånting. Gick smidigt och personalen var hjälpsam. Upptäckte nån vecka efter köpet att det var fel på ett av dreven så att kedjan hoppade stup i kvarten, de ställde upp med att byta vevparti utan att jag behövde lämna in hojen, utan kunde åka därifrån 10min senare, nöjd.

Cykelringen +
Transwave skrev:
> Är det verkligen så illa? Jag har handlat en
> cykel där då jag var 12 nånting. Gick smidigt
> och personalen var hjälpsam. Upptäckte nån
> vecka efter köpet att det var fel på ett av
> dreven så att kedjan hoppade stup i kvarten, de
> ställde upp med att byta vevparti utan att jag
> behövde lämna in hojen, utan kunde åka
> därifrån 10min senare, nöjd.

Ja, det är det. Vi kan ta ett exempel.

Cykeln Haro Flightline Expert -09 http://cykelringen.se/articles.asp?PID=2028&Type=Prod&MID=22& har enligt cykelringen ett rek pris på 16995:-. Tittar man då på Haros egna hemsida ser man att den har ett rek på $930 http://www.harobikes.com/mtb/tab2_subNav3.php (scrolla ner till mitten på sidan).

Cykelringen påstår alltså att de har 50% "rabatt" när de i själva verket säljer skiten för ordinarie utpris. Detta är något som jag tycker är sjukt att det ens går att göra utan att straffas och jag lovar att många ej insatta går på deras lureri. Hör ofta av kompisar som funderar på att köpa cykel att cykelringen verkar ha bra priser osv.

Cykelringen +
odbro skrev:
> Transwave skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Är det verkligen så illa? Jag har handlat en
> > cykel där då jag var 12 nånting. Gick
> smidigt
> > och personalen var hjälpsam. Upptäckte nån
> > vecka efter köpet att det var fel på ett av
> > dreven så att kedjan hoppade stup i kvarten,
> de
> > ställde upp med att byta vevparti utan att jag
> > behövde lämna in hojen, utan kunde åka
> > därifrån 10min senare, nöjd.
>
> Ja, det är det. Vi kan ta ett exempel.
>
> Cykeln Haro Flightline Expert -09
> http://cykelringen.se/articles.asp?PID=2028&Type=P
> rod&MID=22& har enligt cykelringen ett rek pris
> på 16995:-. Tittar man då på Haros egna hemsida
> ser man att den har ett rek på $930
> http://www.harobikes.com/mtb/tab2_subNav3.php
> (scrolla ner till mitten på sidan).
>
> Cykelringen påstår alltså att de har 50%
> "rabatt" när de i själva verket säljer skiten
> för ordinarie utpris. Detta är något som jag
> tycker är sjukt att det ens går att göra utan
> att straffas och jag lovar att många ej insatta
> går på deras lureri. Hör ofta av kompisar som
> funderar på att köpa cykel att cykelringen
> verkar ha bra priser osv.

Jag har haft många kunder som sagt att det finns fina måntenbaaks på cykelringen med jättebra rea...

Cykelringen +
Med risk att bli utskrattad nu men jag jobbar på cykelringen och visst, priserna triggas upp för att sedan kunna säga att det är upp till 70% rea, alla kan inte det man borde kunna om cyklar för att stå ute i en butik men vi som jobbat en stund kan fortfarande inte allt om alla cyklar vi säljer men vi kan mycket om alla cyklar... Angående service så har cykelringen som policy att reperationer ska vara klara inom 24 timmar efter inlämnande av cykel om det inte är beställnings varor på delarna...

Om ni är ute efter en värsting hojj och vill ha kunnig personal som kan sälj snacket så kanske inte det är den rätta kedjan för er men glömm inte bort att det finns vissa som jobbar på cykel ringen som lever för cykling...

Cykelringen +
rödskägg skrev:
> jag jobbar på cykelringen och visst, priserna triggas upp för
> att sedan kunna säga att det är upp till 70% rea

Att ni som jobbar där är fullt medvetna om detta gör ju saken bara ännu värre. Ni lirar i samma liga som sms-låneföretagen. Ful skit.

Cykelringen +
Men vad ska man göra är min fråga till dig? jag jobbar inte där för att lura kunder, jag jobbar där för att försöka få nölda kunder vilket vi har för det mesta, jag är helt uppriktig mot kunderna och säjer att priserna som är orginalpriserna är upptrissade och ligger inte där specielt länge... Det är inte vi i butikerna som sätter priserna så jag har ingen som helst möjlighet att ändra det, vi har försökt det då vi tröttnat på alla nya affischer som skickas ut till oss för att sättas upp men vi har ingen större slagkraft helt enkelt...

Cykelringen +
Jag hade försökt få butikschefen att göra något åt saken och om jag inte redan studerade så skulle jag börja plugga och sen skaffa mig ett välbetalt jobb istället. Oavsett hade jag sökt mig bort från Cykelringen. Göra en anmälan till KO kanske, du har ju bättre insyn än de flesta?

Cykelringen +
Att cykelringen uppfattas som en risig butik beror nog mest på att det drivs av en sjukt snål gubbe som inte tvekar över att sätta märkliga priser och driva tvivelaktiga kampanjer med lock-varor som knappt finns.

att dom dessutom har hög peronal omsättning och gubben tycker om att anställa 16åringar utan erfarenhet och till låglön gör väl att den genomsnittliga happyiten i många fall har mer cykelkunnande än säljaren.

men detta är ju knappast personalens fel. jag jobbade själv i butiken på hornsgatan och minns det som om mina kollegor hade ett stort cykelintresse. vi snackade oftast delar och hojar i verkstan. och att hålla kunderna nöjda är ett måste för att göra det drägligt att jobba i butik.

jag var svarade alltid uppriktigt på frågor från kunderna och informerade dom om vad de köper. de gjorde mina kolegor också.

Cykelringen +
Jag pluggar själv samtidigt som jag jobbar där, mestadels så står jag i verkstaden och utför reperationer. Att trigga upp priserna i sig är upp till företaget att välja, tycker personligen att det är riktigt tråkigt att priserna ligger så pass högt på full priserna. Tro inte att alla som jobbar på cykelringen är äckliga kräk pga hur företaget hanterar priserna, vi försöker bara göra det bästa av situationen... Det finns mycket problem med hur anstälda blir behandlade av de högre uppsatta inom företaget...

Cykelringen +
Lynndån skrev:
> Att cykelringen uppfattas som en risig butik beror
> nog mest på att det drivs av en sjukt snål gubbe
> som inte tvekar över att sätta märkliga priser
> och driva tvivelaktiga kampanjer med lock-varor
> som knappt finns.
>
> att dom dessutom har hög peronal omsättning och
> gubben tycker om att anställa 16åringar utan
> erfarenhet och till låglön gör väl att den
> genomsnittliga happyiten i många fall har mer
> cykelkunnande än säljaren.
>
> men detta är ju knappast personalens fel. jag
> jobbade själv i butiken på hornsgatan och minns
> det som om mina kollegor hade ett stort
> cykelintresse. vi snackade oftast delar och hojar
> i verkstan. och att hålla kunderna nöjda är ett
> måste för att göra det drägligt att jobba i
> butik.
>
> jag var svarade alltid uppriktigt på frågor
> från kunderna och informerade dom om vad de
> köper. de gjorde mina kolegor också.

där har vi en som kan säga det som jag tänker utan att behöva tänka på att vara ´´lojal´´ mot företaget som det står i kontraktet... Dagen jag slutar kan jag mata er med så mycket info om kedjan , inte om personalen men hur allt är uppbygd runt om företaget och hur det styrs...

Cykelringen +
rödskägg skrev:
Att trigga upp priserna i sig är
> upp till företaget att välja

Nä, det kallas falsk marknadsföring och är ett vidrigt beteende.

Tro inte att
> alla som jobbar på cykelringen är äckliga kräk
> pga hur företaget hanterar priserna,

Dom som jobbar där gör nog så gott dom kan.

Cykelringen +
Stewe skrev:
> rödskägg skrev:
> Att trigga upp priserna i sig är
> > upp till företaget att välja
>
> Nä, det kallas falsk marknadsföring och är ett
> vidrigt beteende.

visst är de falsk marknadsföring. men det är fortfarande upptill ledningen att välja hur priserna ska sättas. olagligt eller ej. som butiks anställd har man inte mycket att säga till om. i alla fall inte i den här kedjan. de är inte jätte kul att jobba för ett sånt företag, men va gör man? en lön måste man ha.

> Tro inte att
> > alla som jobbar på cykelringen är äckliga
> kräk
> > pga hur företaget hanterar priserna,
>
> Dom som jobbar där gör nog så gott dom kan.

de flesta gör absolut så gott dom kan av situationen. vissa skulle lika gärna sitta på konsum och kränga mellanmjölk.
går man till cykelringen märker man ganska snabbt vilken av de två man mött.

Cykelringen +
min sambo köpte en damcykel på cykelringen för nåt år sen. 5-vxl (nav)
sänkt från 5300 till 2500. riktigt lurendrejeri som vi tyvärr gick på! =(

hon skulle ha den till och från jobb, och dem rekommenderade modellen.
första dagen hon använde den började växlarna krångla, ibland hoppades en växel över, ibland gick inte femman i, och ibland inte ettan...

in på service. OK bemötande, och de ställde in den så att den funkade.
dagen efter blev den likadan igen, plus att det nu kändes konstigt i pedalerna när hon trampade. det hoppade till på ett ställe varje tramptag...

in på service, och nu var bemötandet ej trevligt, för de hade ju ställt in växlarna och hur hade hon misshandlat cykeln för att både växlar och vev-lager blivit så dåliga, frågade de oss :-o
de ställde in växlarna IGEN, så att de funkade hjälpligt, och vev-lagret ansåg de ej det var nåt fel på...

några dagar senare ringde hon igen och diskuterade dilemmat med vev-lagret.
då började cykelringens butikspersonal i form av den långa, mörkhåriga mannen vi haft de flesta kontakterna med, argumentera emot oss. ifrågasatte varför vi hade valt köpa just denna damcykel? för han tyckte att hon verkade använda den väldigt ofta, vilket den inte var anpassad för :-O
vi förklarade att vi hade rådfrågat om modellen var lämplig att använda till och från jobbet.
- jaha, men sa ni att den skulle användas varje dag verkligen, frågade han?
eeeeh, vilka dagar är det normalt att man jobbar? frågade vi oss själva.

diskussionen fortgick någon vecka, och han stod på sig att det var just det vardagliga användandet som ej var lämpligt för vev-lagret och cykelns hållbarhet.
eftersom vi inte kom vidare med denna person, berättade vi för honom att vi skulle kontakta någon annan person inom cykelringen.
min sambo fick tag i någon chef (jag vet ej vem) via mail, och en dialog mellan dem två fortgick någon vecka på en mycket mer normal nivå.

efter det kontaktade han butikspersonalen och förklarade för dem hur de skulle ta cykeln i retur, och ge min sambo pengarna tillbaka!

ojojoj vad gött det var att gå dit och se deras miner!!!

efter detta har vi rekommenderat alla cykel-intresserade att EJ BESÖKA cykelringens butik på backaplan!
dock finns sunt förnuft inom företaget ändå...

Cykelringen +
Erövrarn skrev:
> min sambo köpte en damcykel på cykelringen för
> nåt år sen. 5-vxl (nav)
> sänkt från 5300 till 2500. riktigt lurendrejeri
> som vi tyvärr gick på! =(
>
> hon skulle ha den till och från jobb, och dem
> rekommenderade modellen.
> första dagen hon använde den började växlarna
> krångla, ibland hoppades en växel över, ibland
> gick inte femman i, och ibland inte ettan...
>
> in på service. OK bemötande, och de ställde in
> den så att den funkade.
> dagen efter blev den likadan igen, plus att det nu
> kändes konstigt i pedalerna när hon trampade.
> det hoppade till på ett ställe varje
> tramptag...
>
> in på service, och nu var bemötandet ej
> trevligt, för de hade ju ställt in växlarna och
> hur hade hon misshandlat cykeln för att både
> växlar och vev-lager blivit så dåliga, frågade
> de oss :-o
> de ställde in växlarna IGEN, så att de funkade
> hjälpligt, och vev-lagret ansåg de ej det var
> nåt fel på...
>
> några dagar senare ringde hon igen och
> diskuterade dilemmat med vev-lagret.
> då började cykelringens butikspersonal i form av
> den långa, mörkhåriga mannen vi haft de flesta
> kontakterna med, argumentera emot oss.
> ifrågasatte varför vi hade valt köpa just denna
> damcykel? för han tyckte att hon verkade använda
> den väldigt ofta, vilket den inte var anpassad
> för :-O
> vi förklarade att vi hade rådfrågat om modellen
> var lämplig att använda till och från jobbet.
> - jaha, men sa ni att den skulle användas varje
> dag verkligen, frågade han?
> eeeeh, vilka dagar är det normalt att man jobbar?
> frågade vi oss själva.
>
> diskussionen fortgick någon vecka, och han stod
> på sig att det var just det vardagliga
> användandet som ej var lämpligt för vev-lagret
> och cykelns hållbarhet.
> eftersom vi inte kom vidare med denna person,
> berättade vi för honom att vi skulle kontakta
> någon annan person inom cykelringen.
> min sambo fick tag i någon chef (jag vet ej vem)
> via mail, och en dialog mellan dem två fortgick
> någon vecka på en mycket mer normal nivå.
>
> efter det kontaktade han butikspersonalen och
> förklarade för dem hur de skulle ta cykeln i
> retur, och ge min sambo pengarna tillbaka!
>
> ojojoj vad gött det var att gå dit och se deras
> miner!!!
>
> efter detta har vi rekommenderat alla
> cykel-intresserade att EJ BESÖKA cykelringens
> butik på backaplan!
> dock finns sunt förnuft inom företaget ändå...

Karma. ^^

Cykelringen +
ha ha ha, underbar tråd, jag jobbade på ringen 2005-2006 nånting. kul att höra att ALLT är sig likt.
butiken jag jobbade på har lagts ner och våran grannbutik också. men vi hade skitkul vi som jobbade där. Det var ett perfekt jobb efter man slutat plugga och behövde något att göra. Minns natt öppet grejerna där det inte kom en käft och vi åkte inlines på bakgården istället. Man kan gnälla hur mycket som helst men är man dum nog att handla där får man skylla sig själv, tycker inte ringen är mycket värre än SIBA eller elgiganten. men jag har många jätteroliga minnen från stället, har nog glömt dom dåliga. ha ha ha. alla borde ha jobbat på ringen. man får ett så mycket skönare perspektiv till sitt nuvarande jobb.

näringsförbud var det någon som nämnde? behövs knappt i den farten dom lägger ner butiker!

peace!

Cykelringen +
Finns ju en massa tråkiga historier om hur det företaget hanterar sina anställda, bland annat i gamla trådar här på happy.

Klart det inte är de i butikerna som brister utan något högre upp i ledningen.

Cykelringen +
Men rödskägg, om du brinner för cykling kanske du skulle ta över hemsidan. Beskrivningarna av cyklarna är närmast patetiska och sakfelen duggar tätt... T ex har Haro Escape "lätt rostfri aluminium som material"... Känns seriöst.
Annars är väl jag av den meningen att det är upp till var och en vad och var man ska handla! Viss marknadsundersökning kan ju vara på sin plats om man ska köpa en cykel. Cykelringen är väl inte de enda som har tveksam prissättning.

Tillbaka
Topp