Cykelsemester mellan spanien - italien

mickeger

Ny medlem
Hej!

Jag har planer att köpa en enkel flygbiljett ner till Spanien, tror det blir Barcelona, och en enkelbiljett från Italien tillbaka Sverige (med cykeln så klart). Cykling längs sydkusten typ..

Är det någon som har erfarenheter att dela med sig? Det jag är mest fundersam är hur man ska flyga med cykeln hem (fixa packning etc.), hur man borde övernatta eftersom jag reser själv, vilka vägar man bör ta/undvika, ...

Alla svar & kommentarer är välkomna! :)

Mvh
Mikael

Jag har aldrig cyklat så långt söderut i Frankrike mest pga att jag kommer från norra delen, men det jag kan säga är att väggarna som börjar med N är nationale-vägg med fina skyltar men också en del trafik med bl.a. lastbilar. Väggarna som börjar med D är départementale-väg som är mindre trafikerad och borde ha skyltar till inte som mycket mer än nästa by, dom är trevligare att cykla på men innebär mer navigering.
Annars finns det ingen allemansrätt i Frankrike så att man alltid tältar på nåns tomt. Man kan fråga ägaren om man vet vem han/hon är eller vara väldigt diskret... på egen risk! :)
Hoppas också att du gillar värme!
/E

Du kan ju se om det finns någon cykelaffär i avslutningsstaden där du kanske kan tigga till dig en kartong att förpacka cykeln i?

Tillbaka
Topp