Cykelskor mtb

Addema

Medlem
Cykelskor mtb
Hej!

Jag måste köpa ny skor till min Stumpjumper och är sugen på Specialized 2FO ClipLite.

Är det någon här som äger dem? Funderar på om de är lätta att rengöra? Är de små i storlekarna?

Mvh Andreas

Cykelskor mtb
Gamla 2FO cliplite är nästa perfekta trailskor för mig. Lätt, bra passform, två Boa dials som är högt placerad. Och riktigt snygg i gamla gul/svarta utförande. Enda nackdel är att Slipknot gummi är mindre greppigt än gummi från Fiveten. Det är dock mindre problematiskt nu jag klarar nästa alla hinder cyklande. Sullorna har tappat några små biter redan efter 1,5 år, men jag köpte dom begagnad, lite använt.

Nya modellen verkar har en problem, men nu hittar jag inte reviewen.

Modellen är lite smala. Jag har breda fötter och kör cliplite i 45, Specialized Pro och Defroster skor i 44,5 och vanliga Specialized skor i 44.

Cykelskor mtb
På specialized com säger många att "tongue" (vet inte hur det heter på svenska) på nya Cluplite är mycket okomfortabel:

Cykelskor mtb
Kan inte rekommendera nya Cliplite. Gamla finns med rabatt i storlekar 37 och 38, och för normale pris i stora storlekar i Sverige. Svensk normalpris är dock mycket för högt. Jag köpte min reservpar för 126 euro från Bike24.de, det var en trevligt pris.

Tillbaka
Topp