Cykelskor och överpronering?
Hur fixar ni problem med överpronation i cykelskor? Jag har precis köpt ett par löparskor med stöd för det och är glatt överraskad över effekten. Jag har hört att specialized har skor elle inlägg anpassade för det. Men ni kanske vet andra modeller eller fina knep att stödja foten lite mer? På sommaren kör jag i ett par tajta Sidi som visserligen är underbara, men inte rätt mot mina knän. Bå vintern går det lite bättre i rymligare vinterdojjor.
Jag har testat det där med att vrida klossarna under skorna lite, men det känns liksom fel i min småländska anatomi. Det dyraste men kanske bästa vore kanske en fotklinik, och i så fall behöver jag väl en lite mer rymlig sko, med tanke på mina höga fotvalv och rejäla pronation?!
Tack så länge!
// Erik
edit: Bytte utropstecken mot frågetecken...
Jag har testat det där med att vrida klossarna under skorna lite, men det känns liksom fel i min småländska anatomi. Det dyraste men kanske bästa vore kanske en fotklinik, och i så fall behöver jag väl en lite mer rymlig sko, med tanke på mina höga fotvalv och rejäla pronation?!
Tack så länge!
// Erik
edit: Bytte utropstecken mot frågetecken...
Senast redigerad av en moderator: