Cykelspårarare

• Trådstartare Trådstartare Obr
  • Start datum Start datum
Cykelspårarare
1756821071318.webp

Cykelspårarare
Jag köpte Chipolo One Point i somras, för att fästa på lastcyklarna i stallet. Jag har inte behövt testa dem i "skarpt läge", men de verkar göra det det ska utan att knota. Blev överraskad över hur busenkelt det var att koppla dem mot telefonen.

Köpte ett fyrpack och har en oöppnad över, om du vill knipa en.

Cykelspårarare
Jag köpte Chipolo One Point i somras, för att fästa på lastcyklarna i stallet. Jag har inte behövt testa dem i "skarpt läge", men de verkar göra det det ska utan att knota. Blev överraskad över hur busenkelt det var att koppla dem mot telefonen.

Köpte ett fyrpack och har en oöppnad över, om du vill knipa en.
Vad vill du ha för den? // Jesper

Cykelspårarare
Vad vill du ha för den? // Jesper
Nya fyrpack verkar kosta 100 euro, så en för 200 känns schysst? Annars behåller jag den hellre, antar att man hittar ett användningsområde vad det lider...

Cykelspårarare
Börjar Googles nätverk likna något i närheten av Apples nu? Jag har några gamla Tiles som förvisso gör sitt jobb men någon annan telefon än min egen lär sällan hitta dem (det kräver att Tiles app är installerad och inställd på att hjälpa andra).

Cykelspårarare
Pebblebee fick jag reklam för på nätet. De ska ha access till både Apples Find My och Androids motsvarighet. Det tänker jag ger tillräckligt nätverk. AirTag funkar ju bra så om det stämmer lär pebblebee funka bra för android.

Cykelspårarare
Pebblebee fick jag reklam för på nätet. De ska ha access till både Apples Find My och Androids motsvarighet. Det tänker jag ger tillräckligt nätverk.
Det är nog tyvärr lite missvisande marknadsföring. Precis som Chipolo POP så fungerar den för antingen Apple Find My eller Android Find Hub men det är inte så att den drar nytta av Apples Find My om du kör Android Find Hub och vice versa.

Själv övergav jag Apple för många år sedan av olika anledningar men vad jag förstått så är Googles Android Find Hub inte i närheten av Apple mycket på grund av att du måste välja att vara med istället för att välja att avstå. Det ger så klart mycket bättre täckning.

Cykelspårarare
Är det inte automagiskt påslaget i nyare Androidversioner?

I övrigt håller jag med, Airtags verkar överlägset. Förutom att det inte finns i kort och andra smidiga format. Älskar mina Tiles trots begränsningarna.

Cykelspårarare
Är det inte automagiskt påslaget i nyare Androidversioner?

I övrigt håller jag med, Airtags verkar överlägset. Förutom att det inte finns i kort och andra smidiga format. Älskar mina Tiles trots begränsningarna.
Med reservation för att jag missförstår din kommentar; det finns tredjepartsprodukter i kortformat som lirar med Apple-find-my. Jag har Ugreen (tror jag det heter) som jag har satt fast ii mitt pass tex.

Cykelspårarare
Vet inte om denna är legitim men gav mig lite extra info
Har för övrigt 4 Samsung tag 2 sen ett drygt år och tycker nog att de uppdaterar oftar numer. Sämsta är att den som hängde i nyckelknippan ballade ur mekaniskt och tyckte man tryckte på knappen precis hela tiden vilket dels pep och dels drog ut batteriet. I övrigt överlever de monsunregn på cykeln och annat jävulskap.

Cykelspårarare
Samsung har ett eget nätverk precis som Apple.

Sen har Google numera ett konkurrerande nätverk som ska fungera på alla Android9+-enheter, men det verkar i praktiken (Antagligen för att det är massa förutsättningar som måste vara uppfyllda), inte fungera alls lika bra.

Pionjären Tile trodde jag inte skulle fungera alls lika bra att hitta saker "på distans" med men det verkar inte vara helt kört! Jag har ju tile själv men använder det mest för att hitta var hemma som nycklar och plånbok hamnat + att man kan se var senaste kontakt var vilket hjälpt mig att förstå att jag lämnat mina nycklar på jobbet t.ex.

Ska köpa en SmartTag2 och lägga i ett av barnens ryggsäck, han åker skolskjuts till och från skolan och det vore ju fint att kunna få nån liten om än intermittent uppdatering på var han är.

Cykelspårarare
Ah, det kände jag faktiskt inte till. Synd att inte Äpple och Android kunde ha en gemensam standard istället.
Ja, nu när det uppenbarligen är öppet för tredjepartsprodukter så kan man ju tänka sig att dom skulle kunna lira ihop. Faran med tredjepartsprodukterna som jag ser det, är väl om Apple inte längre ser något incitament för funktionen om de inte kan tjäna kulor på att sälja Airtags.

Här är mitt "kort" jag har i passet. Nere tv är ladd-porten. Tror jag betalade typ 700 pengar för ett två-pack.
1757013839486.webp

Cykelspårarare
Samsung smarttag 2, funkar med alla Android via appen Utag. Samsung telefoner står för det passiva spårningsnätverket. Smarttag 2 kan bara upptäckas av Samsung telefoner (dvs andra android/iPhone märker den inte). Går att deaktivera högtalaren med en kniv.

Gröper man ur en oval baklampa från biltema få spåraren plats inuti utan att den ser misstänkt ut (alla har någon gång haft en trasig cykellampa utan att orka ta loss).

Cykelspårarare
Nya fyrpack verkar kosta 100 euro, så en för 200 känns schysst? Annars behåller jag den hellre, antar att man hittar ett användningsområde vad det lider...

Ursäkta dröjsmålet! Jag är nog liten sen på bollen nu! Men om du har den kvar köper jag den gärna! Vart bor du? Eller kör vi frakt?

Tillbaka
Topp