Cykelställ som klarar 200 km/h eller mer på Tyska Autobahn?

cubefritzz

Aktiv medlem
Finns det något cykelställ för bil på denna planet, som klarar av höga hastigheter? 200 km/h eller mer? Kör man på tyska autobahn vill man inte ligga i 130 direkt utan mycket mer än så.

Finns det något cykelställ för bil på denna planet, som klarar av höga hastigheter? 200 km/h eller mer? Kör man på tyska autobahn vill man inte ligga i 130 direkt utan mycket mer än så.
Det gör det säkert men ingen kommer att lova dig det. T.o.m på natten är det så korta bitar man kan hålla 200+ så kan man ta förnedringen att nöja sig med med 170 så håller nog det mesta. Utom nerverna.

Det gör det säkert men ingen kommer att lova dig det. T.o.m på natten är det så korta bitar man kan hålla 200+ så kan man ta förnedringen att nöja sig med med 170 så håller nog det mesta. Utom nerverna.
Samtliga av Thules produkter är certade att endast klara av 130 km/h fick det svar idag av Thule själva. Så har du tips på något märke som klarar mer? Har kört ofta där nere, dock aldrig med cykelställ. Strax söder om Hannover och nedåt är det fri hastighet =)...

Samtliga av Thules produkter är certade att endast klara av 130 km/h fick det svar idag av Thule själva. Så har du tips på något märke som klarar mer? Har kört ofta där nere, dock aldrig med cykelställ. Strax söder om Hannover och nedåt är det fri hastighet =)...
Jag vet hur det funkar på autobahn.

Otrolig tvek på att du hittar nån som lirar 200 som sagt. Enda möjligheten är väl i så fall ett tyskt märke men jag tvivlar

Om det går och om det är rekommenderat av tillverkaren är två olika saker och uppsidan för tillverkaren är obefintlig vågar jag påstå

Det är inne i bilen som gäller om man vill kunna hålla vettig fart.
Redan vid 150 tycker jag det verkar svikta för mycket bak. På taket går det säkert om man har genomgående axel och fäster i den. Men nja, det kommer dra väldigt i dem.
Kör du ner med en 170mm Lyrik är den en 200 Boxxer lagom till du passerar Ingolstadt

Tänkte också på gaffelmontering på tak om även detta ska optimeras. Ser rätt snabbt ut när det sitter på en Lamborghini.

Jag har proride och är tveksam till ens 150

1721143963066.png

Rule #5 gäller även här. Fram till att skiten ramlar av i alla fall. Jag har gjort älgtestet fast med slalompjäxor söder om Munchen "You'd better go high. Pick a line you can drive through."

och är sen dess skeptisk till last utanpå bilen.

Du får lasta typ 75 kg på taket. I min värld betyder det att det INTE tål så mycket med last på. Vare sig stället själv, eller hur köregenskaperna förändras, cyklar har allt annat än låg tyngdpunkt.
Prova att stoppa ut handen genom fönstret i din bil i 150 km/h för att få en känsla av kraften av luftmotståndet.

Bak på kroken lär ju va lungt med alla, iaf för själva stället men om cykeln håller är ju en större chansning . På taket nja

Jag har kört ner till alperna och rivieran flera ggr med ett rhule ride on 3. Inga problem att ligga och marscha i 200. Men kör på natten annars är det ändå för mycket trafik på autobahn.
Är du inte rädd för att cykeln skall släppa och ramla av? Har själv en Thule Velocompact för 2 cyklar årsmodell 2017. Tycker att framdäcket på cykeln rör sig lite väl mycket redan vid 110.....använder du något extra för att säkra fast cykeldäcken?

Är du inte rädd för att cykeln skall släppa och ramla av? Har själv en Thule Velocompact för 2 cyklar årsmodell 2017. Tycker att framdäcket på cykeln rör sig lite väl mycket redan vid 110.....använder du något extra för att säkra fast cykeldäcken?
Nej, men en stor bil som tar vinden.

Min bil verkar dra rätt mycket mer bensin när jag kör 130 jämfört med 110 med tre enduros bakpå. Hur blir skillnaden när man kör 200 mot 130? För mig är det mer värt att ligga och tuffa högerfil och snåla in på korvstoppet än att blåsa på och tjäna några minuter.

Min bil verkar dra rätt mycket mer bensin när jag kör 130 jämfört med 110 med tre enduros bakpå. Hur blir skillnaden när man kör 200 mot 130? För mig är det mer värt att ligga och tuffa högerfil och snåla in på korvstoppet än att blåsa på och tjäna några minuter.

Och för andra är vänsterfilen mer värd.
Så bra att man får välja själv.

Beroende på hur bilen ser ut bör det kunna bli synnerligen brutala krafter på cykeln i 200. Inget jag skulle vilja utsätta cykeln eller bakomvarande för. Inte jättebegåvat att leka med säkerhetsaspekter i såna hastigheter. :rolleyes:

V90 drar förvånansvärt lite extra på autobahn. Jämfört med de bensinturbo jag tidigare haft som mycket riktigt började få virvel i tanken redan någon gång efter 120-130

Med en 2CV behöver bara framhjulet sticka upp genom takluckan och det är ingen risk att det går för fort.
Trivsammare tempo. De finns elkonverterade idag dessutom.

Tillbaka
Topp