Cykelställ till garage

Sthlm71

Ny medlem
Cykelställ till garage
Hej,

Jag har under sommaren renoverat och målat om garaget här hemma. Nu ska jag få till cykelförvaringen på ett bra sätt.
I familjen har vi 5 cyklar och den med bredast däck har just nu 2.35. Garaget är 40 kvm så det finns gott om utrymme så jag behöver inte hålla på hänga upp cyklarna för att spara plats. Flera cyklar används dagligen.

Vad har nu för tips på cykelställ? Ska man ha ett klassiskt vägghängt cykelställ eller får inte MTB däck (2.35) plats https://citypro.se/cykelstall/cykel...MI5p36vION5AIVibUYCh02FAXbEAQYBSABEgKjavD_BwE

Finns det bättre alternativ?

Cykelställ till garage
Detta kanske? Går att sätta ihop flera.

Bilagor

• 73111EEF-6063-4E29-807C-F67DF5304C1D.jpeg
    73111EEF-6063-4E29-807C-F67DF5304C1D.jpeg
    20.7 KB · Besök: 140
Cykelställ till garage
Det spikar du ihop själv på en kvart. Två lagom långa tvåtumfyror och några tvärslag med fem centimeters mellanrum varje halvmeter. Oxå lutar du konstruktionen mot väggen i 45 graders vinkel. Fixera i ändarna med något tungt om du inte vill skruva i golvet.

Cykelställ till garage
Personligen tycker jag lösa ställ som går att flytta är smidigare. Detta med erfarenhet av ett garage där tio-tolv cyklar av blandad sort skulle samsas, med olika frekvens på användandet olika årstider så bekvämt att kunna packa ihop eller ställa isär efter behov.

Cykelställ till garage
Bonzo sa:
Rattnalle sa:
Jag har använt såna här några år. Tycker de funkar bra till alla sorters cyklar.

Det där ville inte funka på min Cross då bromsoket tog emot. Jäkligt störande med tanke på att det var till den cykeln jag köpte det.

Jag har oxå haft problem med ett sånt ställ och skivbromsar. Ibland har jag löst det genom att ställa framhjulet i stället, men det är en väldigt kortsiktig lösning för cykeln viker sig lätt då.
För mina fälgbromsade cyklar så är dock det mitt favoritställ.

Cykelställ till garage
ceel sa:
Bonzo sa:
Rattnalle sa:
Jag har använt såna här några år. Tycker de funkar bra till alla sorters cyklar.

Det där ville inte funka på min Cross då bromsoket tog emot. Jäkligt störande med tanke på att det var till den cykeln jag köpte det.

Jag har oxå haft problem med ett sånt ställ och skivbromsar. Ibland har jag löst det genom att ställa framhjulet i stället, men det är en väldigt kortsiktig lösning för cykeln viker sig lätt då.
Jag har bara provat med cyklar med bromsen ovanpå sadelstaget och där funkar alla jag provat hittills. Sätter ställets gaffel utanför skivan.

Cykelställ till garage
Rattnalle sa:
ceel sa:
Bonzo sa:
Rattnalle sa:

Jag har bara provat med cyklar med bromsen ovanpå sadelstaget och där funkar alla jag provat hittills. Sätter ställets gaffel utanför skivan.

Ja det kan jag se hur det funkar bra. Mina sitter alla i vänster kedjestag. (Heter det kedjestag även på den sidan?)

Cykelställ till garage
Skall fixa och dona med cykelförvaring till våra cyklar.
Är ute efter något enhetligt som tar cyklar med däckbredd från 30 mm till 57 mm. Utan skärmar till heltäckande skärmar. Skall inte vara risk att slå i någon bromsskiva heller som kan råka bli krokig.
Finns kanske något cykelställ som finns i moduler som man kan bygga på?

Tillbaka
Topp