Cykelstöld

Cykelstöld
Miss Lycka skrev:
-------------------------------------------------------
> Lotta B skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > palbin, stämmer det att du inte såg din cykel
> > hela tiden? Får man fråga varför, var du
> trött
> > på den?
>
> Farbror Palbin ska inte smygläsa porrtidningar
> på Pressbyrån!

Ha ha ha, det var roligt ;)

Cykelstöld
Puh! Jag hade blivit lite förvånad och besviken ifall inte Teh Interweb(tm) hade levererat lite häcklande. För jag kan instämma i att det var lite ofint att lämna en sådan cykel på det viset.

Men samtidigt har jag lämnat min cykel utanför Statoil i Vaxholm. Jag köpte två bananer. Den var kvar.

Cykelstöld
captain8track skrev:
> haha okej, jag gillar inte folk som borrar i sina
> cyklar, och än mindre lärare.

Sånt tar Darwin hand om!

Cykelstöld
Jag är häpen över hur empatilöst vissa bemöter en likasinnad som blivit berövad sin käraste(?) ägodel.

Alla gör vi tabbar ibland. Som att anta att folk är ärliga. Själv tog jag sönder en framaxel genom en kombination okunskap och brist på tålamod. Varsågod. Förklara nu hur svårt det är att förstå hur jag kunde vara så idiotisk! (jag begriper det knappt själv, men lyckligtvis kostade blundern 1500 och inte 100000)

Jag lider med palbin. Måtte cykeln komma tillrätta intakt.

Cykelstöld
bernfort skrev:
> Alla gör vi tabbar ibland. Som att anta att folk
> är ärliga.

palbin skrev:
> Grejen är att en racer blir mycket mera användbar om man tillåter sig att något lite sätta den ifrån > sig, och jag har gjort det rätt mycket medveten om att det kan kosta mig hojen."

Jo tjena bernfort, om man gör något klantigt ibland så må det vara hänt.
Att däremot som palbin beskriver ställa ifrån sig hojen olåst rätt mycket och dessutom vara medveten om att den förr eller senare kommer bli snodd är ta mej fan enbart ren idioti.

Självklart är det för jävligt att man inte får ha sina saker i fred, men något måste man väl använda den där grå massan mellan öronen till eller?

Cykelstöld
Jag förstår vad du menar, men jag tycker ändå det är både taskigt och meningslöst att skriva det på näsan, han varit klantig. Han är ju ändå den som har drabbats

Cykelstöld
Det är ju politiskt korrekt att anse att en ensam, onykter kvinna SKA kunna vara utmanande klädd utan att behöva bli antastad, även mitt i mörka natten. Eller hur?

Samtidigt skäller "vi" på den som låtit bli att låsa cykeln, och menar att det är "självklart" att den i så fall blir stulen.

Tillfället gör tjuven, men tillfället gör INTE våldtäktsmannen... Konstigt

Cykelstöld
ÅL skrev:

> Tillfället gör tjuven, men tillfället gör INTE
> våldtäktsmannen...

Nu hoppas jag att du har tagit droger.

Cykelstöld
bernfort: Jag kan hålla med om att vissa kommentarer här har varit lite onödigt hårda, det här är ju trots allt inte en trams-tråd som så många andra (för det är väl ingen här i tråden som känner sig "utstött"?).

Cykelstöld
wtf

ÅL skrev:
> Det är ju politiskt korrekt att anse att en
> ensam, onykter kvinna SKA kunna vara utmanande
> klädd utan att behöva bli antastad, även mitt i
> mörka natten. Eller hur?
>
> Samtidigt skäller "vi" på den som låtit bli att
> låsa cykeln, och menar att det är "självklart"
> att den i så fall blir stulen.
>
> våldtäktsmannen... Konstigt

Cykelstöld
Jaaaaaa! Det vore verkligen Teh Interweb(TM) ifall vi lyckas få det här till en infekterad debatt om kvinnans eventuella ansvar vid våldtäkter. Då blir till och med jag imponerad.

Cykelstöld
Vad jag menar är att det borde vara lika självklart att låta någons ägodel (olåst cykel ex.vis) vara i fred som att låta bli att våldföra sig på någon annan människa.

Cykelstöld
skaparn skrev:

> Men samtidigt har jag lämnat min cykel utanför
> Statoil i Vaxholm. Jag köpte två bananer. Den
> var kvar.

Min racer har stått utanför Statoil i ett par minuter en tidig morgon förra veckan men då är den bara värd 97000:-

Cykelstöld
100000kr,cykel,olåst,obevakad, centralstation och pressbyrån. Hmm ja alla parametrar är uppfyllda för att bli av med hojjen

Inte så att man sympatiserar med tjuven men det är faktiskt grov oaktsamhet med en så dyr pryl
Hoppas verkligen du får tillbaks cykeln!

Cykelstöld
Man MÅSTE utgå ifrån att alla är idioter tills dess att dom har bevisat motsatsen. Dvs. även sådana som man inte ens träffat som kan tänkas stryka runt kring Pressbyråer och andra "tjuvparadis".
Och seriöst 100 000:-... Jeeeesuus!
Sorry for your loss though..

Cykelstöld
geologen skrev:
> Noterar att Patrik inte har återvänt till
> tråden sen den spårade ur. Nöjda?

Inte helt nöjd, nej...

Cykelstöld
sirius skrev:
> geologen skrev:
> -----
> > Noterar att Patrik inte har återvänt till
> > tråden sen den spårade ur. Nöjda?
>
>
> Inte helt nöjd, nej...

Precis. Den är fortfarande inte ens 100 inlägg lång och det finns mycket kvar att häckla och många skämt att dra.

Cykelstöld
Detta är ett forum och ingen jävla blogg.

palbin skrev:
men det
> var ju inte riktigt därfør jag bloggade.
>
> men det var inte
> heller priset jag bloggade før diskutera.
>

Cykelstöld
Med tanke på att Palbin dör upp på forumet i eftermiddags efter hans livskamrat hade hittat en ny Master, så är han ute och letar efter livskamraten.
Han sitter inte här och funderar över varför detta hände honom.

Cykelstöld
Tror att ÅL´s kommentar handlar om att "se faran, och undvika den".

Har man kännedom om hur människorna omkring är funtade, samtidigt som man själv inte färdas med personligt säkerhetsgarde, då ställer man inte ifrån sig sina dyrgripar eller bjuder ut sig gravt berusad inför vemsomhelst. Då blir man istället minister!

Cykelstöld
Happy när det är som bäst. Det verkar som om sannolikheten för att bli häcklad står i direkt proportion till hur högt originalpostarens numeriska användar-ID är.

Cykelstöld
jag lämnar aldrig mina cyklar olåsta utomhus hur som helst, och jag går inte genom större parker eller grönområden själv heller.
Det är ju tråkigt att det skall vara på det här sättet och det borde inte vara så, men jag tänker inte ens testa. All cred till den tjej som vågar gå ensam genom mörka parker etc. Jag kommer inte ens att testa.

Cykelstöld
VO2max skrev:
> 100000kr,cykel,olåst,obevakad, centralstation och
> pressbyrån. Hmm ja alla parametrar är uppfyllda
> för att bli av med hojjen
>

Det kan man säga...

cactuz skrev:
>
> Patrik Albin är väl ändå någon som undervisar
> på Chalmers?

Jo

SuperApe skrev:
>
> Det här är helt klart något slags
> sommarexpriment.

Jag är nästan beredd att hålla med, med tanke på att Palbin normalt häckar på Avdelningen för Matematisk Statistik och undervisar i stokastiska processer, http://sv.wikipedia.org/wiki/Stokastisk_process, och Analytiska metoder i sannolikhetsteorin, http://www.math.chalmers.se/~palbin/StochProc.html å lite annat statistik-tjofräs så kan man ju faktiskt undra om detta är något sommarprojekt... Typ, hur stor är sannolikheten att jag blir av med en dyr cykel om... eller, hur många gånger kan jag ställa en dyr olåst cykel utanför Pressbyrån innan nån snor den... ;-)

Men, det kan ju också vara så att han bara chansat att ställa den där lite kort för att köpa ett par bananer och haft en jäkla otur... Hoppas han får tillbaka jonnen i vilket fall.

Cykelstöld
cjmax skrev:

> Men, det kan ju också vara så att han bara
> chansat att ställa den där lite kort för att
> köpa ett par bananer och haft en jäkla otur...
> Hoppas han får tillbaka jonnen i vilket fall.

Det är väl troligtvis precis det han gjort och rimligen är det något som de flesta på detta forum gör nå'n gång då och då när det behövs extra energi eller vätska.
Bisarrt nog verkar en stor del av de som skrivit i tråden snarare tro att det var nå't slags långtidsparkering.

Jag hoppas verkligen att cykeln kommer till rätta. Jag ser gärna att tjuven blir ordentligt straffad också men det lär knappast hända i det här landet...

Senast redigerad av en moderator:
Cykelstöld
ÅL skrev:
> Det är ju politiskt korrekt att anse att en
> ensam, onykter kvinna SKA kunna vara utmanande
> klädd utan att behöva bli antastad, även mitt i
> mörka natten. Eller hur?
>
> Samtidigt skäller "vi" på den som låtit bli att
> låsa cykeln, och menar att det är "självklart"
> att den i så fall blir stulen.
>
> våldtäktsmannen... Konstigt

Tänk om, tänk rätt.

Visst har jag lämnat mina cyklar olåsta för att köpa något, men sällan utan att vara 2 meter från cykeln, och aldrig någonsin utan att se den hela tiden. Så lätt kastar jag inte bort alla de arbetstimmar cyklarna har kostat mig, alltså på mitt jobb.

Cykelstöld
cactuz skrev:
> Ja se bara på alla dessa s.k. fixies som åker
> omkring och utsätter allmänheten för livsfara,
> det är bra mycket värre att bli ihjälcyklad än
> en cykelstöld!

Hur många människor blir dödade av en cykel, eller då en fixie per år i Sverige? Noll!
Hur många blir ihjälkörda av en bilist? Många många fler.

Du antyder att vi som kör fixie är kriminella och mördare... Trevligt! Känner mig lite outlaws helt plötsligt.

Senast redigerad av en moderator:
Cykelstöld
Om nu cyklen finns kvar i Kristianstad så hade jag snackat med Lasse på MC-Center och frågat om han hört eller sett något. Om inte så hade jag bett mycket snällt om att få sätta upp en lapp med bild i hans butik. 99% av alla cyklister i Kristianstad passerar MC-Center ibland.

Kristianstad är ganska litet så chans finns att den kommer tillbaka.

Risken är att cyklen hoppade på tåget mot Malmö, Lund eller Helsingborg och då får man nog räkna den som borta.

Hoppas att du får tillbaka din hojj.

/Jerka

Cykelstöld
Hi hi. Det är visst nån som inte satt på ironidetektorn idag.

bruse skrev:
> cactuz skrev:
> -----
> > Ja se bara på alla dessa s.k. fixies som åker
> > omkring och utsätter allmänheten för
> livsfara,
> > det är bra mycket värre att bli ihjälcyklad
> än
> > en cykelstöld!
>
> Hur många människor blir dödade av en cykel,
> eller då en fixie per år i Sverige? Noll!
> Hur många blir ihjälkörda av en bilist? Många
> många fler.
>
> Du antyder att vi som kör fixie är kriminella
> och mördare... Trevligt! Känner mig lite outlaws
> helt plötsligt.

Cykelstöld
Sprockets skrev:
> Hi hi. Det är visst nån som inte satt på
> ironidetektorn idag.

Kommer vid andra kaffekoppen?

Cykelstöld
Lotta B skrev:
> ÅL skrev:
> -----
> > Det är ju politiskt korrekt att anse att en
> > ensam, onykter kvinna SKA kunna vara utmanande
> > klädd utan att behöva bli antastad, även mitt i
> > mörka natten. Eller hur?
> >
> > Samtidigt skäller "vi" på den som låtit bli att
> > låsa cykeln, och menar att det är
> "självklart" att den i så fall blir stulen.
> >
> > Tillfället gör tjuven, men tillfället gör
> INTE
> > våldtäktsmannen... Konstigt
>
> Tänk om, tänk rätt.
>

Är det bara jag som fattar vad ÅL egentligen menar?
Vänd på steken lite. Palbins cykel strosade omkring ensam i en park tidigt på morgonen endast iklädd kortkort, lite småfull och trött. Fram kommer en "ful gubbe" som ser tillfället och våldför sig på cykeln. Är det då cykelns fel att den blir utsatt för brott eller är det fula gubben som gör fel? Eller fattar jag inte alls vad ÅL egentligen menar?

Cykelstöld
Vi undrar bara hur man kan lämna en cykel för 100 papp, som man lagt ner så mycket kärlek på, olåst vid centralstationen. För mig är det så främmande att jag inte kan tro det skett.

Cykelstöld
bruse skrev:
> cactuz skrev:
> -----
> > Ja se bara på alla dessa s.k. fixies som åker
> > omkring och utsätter allmänheten för
> livsfara,
> > det är bra mycket värre att bli ihjälcyklad
> än
> > en cykelstöld!
>
> Hur många människor blir dödade av en cykel,
> eller då en fixie per år i Sverige? Noll!
> Hur många blir ihjälkörda av en bilist? Många
> många fler.
>
> Du antyder att vi som kör fixie är kriminella
> och mördare... Trevligt! Känner mig lite outlaws
> helt plötsligt.

Jag tror det finns ett oerhöt stort mörkertal när det kommer till fixie-döds-olyckor i Sverige idag.

Förmodligen är FRA inblandade på något hörn.
När jag var lat och lät försäljaren montera drevet på mitt bakhjul så försvann han oroväckande länge, jag är övertygad om att han monterade någon sorts FRA-device i navet för mig som kan styra/kontrollera/orsaka olyckor när jag är ute och cyklar på min fixie.

Cykelstöld
Jag undrar fortfarende hur han kunde lämna cykeln olåst utom synhåll -det har inte ett dugg att göra huruvida andra mäniskor är tjyvaktiga eller inte, man lämnar inte en fin cykel olåst utom synhåll om man har något sunt förnuft. Samtidigt hoppas jag den kommer tillrätta, och inte dyker upp pundarlackad med barends och plastkassar över hela cykeln :-( T

Cykelstöld
Nej, huga! Skulle verkligen vara _jättehemskt_ om TS (som genom ett magiskt under) får tillbaka cykeln och den då är full med plastkassar och har barends...

Denna "elitism" med åsikter om vad som är okej att ha på sin cykel är litet absurd. Om barends gör att någon använder sin cykel litet mer, cyklar litet längre och är litet gladare - vem är ni att bassa honom eller henne för det?!

Låt folk ha sina cyklar som de vill!

//T

Cykelstöld
Ja fy för barends. Men om tjuven vänder på bockstyret och sågar av det lite så att ändarna sticker upp (inte helt olikt barends) så är det ju mer "äkta".

Tillbaka
Topp