Cykeltävlingar för barn

WAKIdesigns

Aktiv medlem
Cykeltävlingar för barn
Hej

Vet ni om det finns tävlingar (typ MTB) för barn? Dottern är 5 och vill tävla men jag vet inte var finns någon tävling för såna barn. Jag anmälde henne till Göteborgsgirot men det är ingen tävling. Vi ska köra för nöjes skull men det skulle vara kul om hon kunde cykla på något som har start och mål bara för barn så att hon kan smaka på att tävla. Så... känner ni till något i typ 150km avstånd från Göteborg?

Wacek

Cykeltävlingar för barn
Varför tävlingshets?
Svårt att fråga utan att provocera, så ta det personligt... För mig känns det som om föräldrar är mer måna om att barn ska tävla än barnen själva.

Cykeltävlingar för barn
Min dotter älskar nummerlappar, hon har "kört" lilla loop 3 ggr nu. Banan i sig är ett skämt, men hon är glad.
Lilla hillen är däremot en bra bana med lättåkt stig och gräsmatta och lite motionsspår och ett riktigt mål!
Tyvärr är det här i Sthlm.

Cykeltävlingar för barn
Tack till alla svar. Ska säkert kolla Vårgårda! Inte 100 på Alingsås, vi kan vara bortresta.

Edarion - ingen tävlingshets. Dottern vill ha nummerlapp och vill att folk tittar på henne och tycker om att slås med andra barn, särskilt med sin bror. Älskar skrika "jag är snabbare/ starkare än du, du kan inte ta mig". Förra året har hon tittat på Göteborgs Girot och på Göteborgs Varvet och sen dess säger hon att hon vill tävla. Så jag vill att hon provar. Så enkelt är det.

Cykeltävlingar för barn
X-cup i Skåne har haft barnrace före vanliga tävlingen de gånger jag kört. Eftersom det finns X-cup i Småland i år så kan det väl kvala in på 150km från Göteborg. Vet ej om de kör barnrace iofs.

Cykeltävlingar för barn
Nummerlapp och medaljer borde vara obligatoriskt för alla barnlopp. De älskar att få en medalj runt halsen. Så är det i BMX och där är det ingen tävling för de under åtta. Heaten och finalerna lottas och så får alla samma sorts medalj efteråt.
Alla är glada och handlar korv och hamburgare i kiosken!!

Tillbaka
Topp