Cykelutbildning online

Tobinski

Medlem
Cykelutbildning online
Jag ska byta bransch och börja jobba i en cykelbutik och känner att jag har mycket att lära mig.
Så har ni tips på bra sidor/youtube kanaler där man går igenom olika moment inom reparationer. Även en ordlista för alla cykeldelar hade varit toppen. Har kollat lite på cykelgear.se youtube vilket är superbra!
Har ni andra tips är det också av intresse!

Cykelutbildning online
Shimano har en ordentlig avdelning med utbildningsmaterial. Fråga din nya arbetsgivare hur du ska göra för att då tillgång till det. SRAM har mycket upplagt på youtube. Flera stora cykeltillverkare har en ordentlig plattform för utbildning/produktkunskap. De flesta är dock inte öppna för allmänheten.

Cykelutbildning online
Kul att du fått jobb inom en rolig branch! Men låter lite udda att fråga på ett forum för att hitta eventuella kurser, och hoppas butiken har någon slags guide på tex moment som kan vara olika beroende på cykel och skruv, ett väldigt viktigt moment i att göra rätt på vid service!

Cykelutbildning online
Det är väl bra att hen har lite ambition att söka information själv. Finns många ställe där han snabbt kan skapa sig en platform efter lite självstudier.
Så slipper kunden få svar som "jag vet inte vad dub är, vi säljer bara shimano".

Parktool använder jag själv. Sen finns det obegränsat på youtube. Tex GMBN.

Cykelutbildning online
Antingen så har man väl redan kompetensen ("senior") eller så behöver arbetsgivaren ge den nyanställde adekvat utbildning för att den ska kunna utföra ett bra jobb?

Cykelutbildning online
Jag fattar att det är lite udda. Vill bara komma till jobbet och vara förberedd. Ingen vill ju känna sig som en noob oavsett om det är första dagen.

Tack för bra tips alla!
Äsch det är inte så udda, oavsett vilken koll du har innan så finns det med all säkerhet massor du inte kan. Är väl jättebra att läsa på innan man börjar på nytt kneg.

Tillbaka
Topp