Cykelväg/-ar Stockholm-Jakobsberg? Tips, please!

Dr. Freak.

Ny medlem
Har utökat mitt stall med en härlig Hybrid (Nishiki Pro SL), som står här och hoppar och så gärna vill föra mig till mitt arbete i Jakobsberg då och då, när det passar! Jag bor nära Roslagstull och har allstå även väldigt nära till Norrtull. Jag förstår att man kan välja mellan flera olika vägalternativ, som jag nu skulle vilja taga del av! Jag tänker mig att man kan köra genom både Solna-Sundbyberg och genom Sollentuna, t. ex. Nu väntar jag ivrigt på tips och vägbeskrivningar! Spännande! Har varit på Cykelmässan i Falun och fyndat lämpliga kläder för senhöst/blidvinter-pendling, så nu är det bara navigeringen som saknas! ;)

Jag kör Viksjö-Sundbyberg flera ggr i veckan. Lova att heja när vi möts. Jag kör en stelopererad silverfärgad Nishiki SRI Team.

Från Sumpan kör jag via GC-vägen längs E18 till Sundby, sedan ner mot Spånga till Spånga Stn, sen upp mot Lunda industriområde. Därifrån Ekvägen-Byleden-Järfällavägen ner till Jakobsberg.

Ska se om jag har sträckan GPS-trackad, då kan jag fixa en karta.

Vart jobbar Du?

Jag brukar köra via solna/sundbyberg och sedan via rissne och förbi det gigantiska SEB huset. Från SEB huset är det ca 8 km till jakobsberg, om man kör via barkarby.

Om Du ska till Sjukhuset så är Du ju på rätt sida om Du tar Järvafältet. Där finns det många fina vägar och stigar. Tyvärr plogas inte alla när det är snö.

Järvafältet? Låter litet diffust för mig, kan Du precisera? J-fältet är ju väldigt stort eller hur? Och jag är litet rudis på vad vägarna och områdena egentligen kallas, ibland!

Valhalla! Tack för Ditt tips! SEB-huset, det vet jag var det är! Dit kommer man om man fortsätter förbi Ursvik, om jag inte minns fel!

Tillbaka
Topp