Cykelvägar i Göteborg

frank

Ny medlem
Cykelvägar i Göteborg
Hej!

Sålde nyligen mtb´n till förmån för en racer.
Behöver lite tips på bra landsvägsrundor, för jag hittar ganska dåligt i Göteborg.
Har kört mellan centrum och vallda ett par gånger nu, kanonfint utmed vattnet men för lite backar.

Ha det/

frank

Cykelvägar i Göteborg
Du borde köra sträckningen för Nationaldagsloppet (Göteborgs mest krävande motionslopp), mkt fin runda med rejäla backar. Kolla www.nationaldagsloppet.se finns kartor där.

Cykelvägar i Göteborg
Det såg trevligt ut, tack för tipset.
Fick ett tips av en kille jag mötte om en gammal väg till landvetter som skulle vara bra.
Vet ej vilken väg det var men jag tror man skulle till partille först??

/frank

Cykelvägar i Göteborg
Jag skulle rekommendera dig att gå med i en klubb, de kan ju grymt många vägar. kolla på cykling.ifokus.se verkar som CK Master håller i det forumet. Det är ju en klubb som kör mkt landsväg.

Cykelvägar i Göteborg
Min favoritrunda: http://per.happymtb.org/happymtb/egypten_o_kba.jpg
Den gröna utritade rundan, fast medsols är väldigt trevlig. Från Anneberg kan man köra norrut på via Kållered om man vill korta ner rundan lite. Hela området där, öster om Kållered och Lindome, är jättefint. Små slingriga vägar med lite utspridda bondgårdar och hästhagar, med någorlunda lite trafik.

Vill man bara köra en kortsväng kan man köra från Mölnlycke och ner till Hällesåker och sedan väster ut mot Kållered.

Vill du har ännu mer backar kör du runt sjön Lygnern. Jag har inte kört sträckningen på kartan, den blåa, men södra sidan av Lygnern suger bra i benen.

Och som Telisnisse säger, kolla in Lygnens Venners kartsida!

Cykelvägar i Göteborg
De flesta vägar som är 70 vägar och ligger öster om stan är riktigt fina. Jag brukar cykla mot landvetter, tostared, kungsbacka, hällingsjö, alingsås, jonsered m.m. Finns hur mycket som helst. Det kommer att bli några Happy Road Rides innan det blir för kyligt för racer, bara att hänga med så får du lite guidning. Lygnern runt ska vi cykla, det är ca 10 mil, härlig runda med fina backar!

/Leo

Tillbaka
Topp