Cykelvagn Chariot Cougar
Denna tråd är på gränsen men jag gör i alla fall ett försök och jag tror att många i min situation behöver höra lite "happyåsikter” om detta ämne.
Jag och frugan funderar på att skaffa en Cougar eller Cougar CX tvillingvagn till vår 1,5-åring och hennes syskon som kommer i slutet av maj. Då är det ju en tvillingvagn som man måste införskaffa. Självklart så vill jag som cyklist ha ovannämnd vagn och enligt recensioner så är det utom tvivel att detta är en mycket bra sådan. Frugan tänker dock lite annorlunda! Den skall funka bra även som "vanlig barnvagn". Jag kommer nog inte att kasta mig på hojjen med den lilla där bak, utan det blir nog inte förrän till hösten det blir sådana turer. Är det nån happyist hjälpa mig att övertala henne och skriva en recension eller vet nån om det kanske finns mer info på nån annan sida?
Det som vi diskuterat i "barnvagnsläge" är:
*smidighet i trånga utrymme
*solskydd (den är ju ganska öppen framtill)
*hur funkar den att sova i för dom lite större barnen?
*funkar den i vardagen (handla, gå i stan, åka tåg m.m.)
Tanken är att vi bara skall ha denna vagn så den måste funka i den grå vardagen!
Tack på förhand!!!
//Magnus
För er som undrar vad jag babblAr om finns info på www.activekids.nu
Jag och frugan funderar på att skaffa en Cougar eller Cougar CX tvillingvagn till vår 1,5-åring och hennes syskon som kommer i slutet av maj. Då är det ju en tvillingvagn som man måste införskaffa. Självklart så vill jag som cyklist ha ovannämnd vagn och enligt recensioner så är det utom tvivel att detta är en mycket bra sådan. Frugan tänker dock lite annorlunda! Den skall funka bra även som "vanlig barnvagn". Jag kommer nog inte att kasta mig på hojjen med den lilla där bak, utan det blir nog inte förrän till hösten det blir sådana turer. Är det nån happyist hjälpa mig att övertala henne och skriva en recension eller vet nån om det kanske finns mer info på nån annan sida?
Det som vi diskuterat i "barnvagnsläge" är:
*smidighet i trånga utrymme
*solskydd (den är ju ganska öppen framtill)
*hur funkar den att sova i för dom lite större barnen?
*funkar den i vardagen (handla, gå i stan, åka tåg m.m.)
Tanken är att vi bara skall ha denna vagn så den måste funka i den grå vardagen!
Tack på förhand!!!
//Magnus
För er som undrar vad jag babblAr om finns info på www.activekids.nu