Cykelvasan 2013

Cykelvasan 2013
4.25

Kramp på precis alla tänkbara ställen typ halva loppet. Kan inte minnas när jag hade så ont senast. Gick en del tid till att stretcha utöver att jag inte kunde ta i så bra. Desto lättare att ta revansch på mig själv nu när tiden inte blev vad jag tänkt ;-)

Cykelvasan 2013
4.21 Ok

Bilagor

• 1376746805508.jpg
    1376746805508.jpg
    151.5 KB · Besök: 64
Cykelvasan 2013
Första CV, tiden blev 4:23 (missade min tippad tid med 3 min), tungt i början, för lite däcktryck bak. Efter påfyllning av luft rullade det bättre. Klarade utan punka. Fint väder var det ;-) tack för det

Cykelvasan 2013
Jenny W skrev:
-------------------------------------------------------
> Och även jag i mål. 4:08
> Det tog mig ungefär 8 minuter att byta punka på
> bakhjulet :(

Onödigt att byta punkan. Bättre att laga och bli av med den ju...

Grattis till avklarat lopp ivf

Cykelvasan 2013
Veckans förkylning och nattens kassa sömn gjorde kaos med min formtopp.
Knäont och kramp redan vid mångsbodarna gjorde att jag slutade på 3.45. Förbättring på knappa 4 min mot förra året :-(

Missade både Happyfotografen och Bang i år :-/

Lite för hårt pumpade däck hade jag nog också när jag tänker efter ;-)

Cykelvasan 2013
Runt 4:05, vilket är tio min bättre än vad jag siktade på så jag är nöjd.

Jag vaknade och var rätt snorig och mer beredd på att bryta än att cykla fort. Men så tänkte jag på vad Emil sade igår. Att han ofta kör som bäst när han känner sig som en påse skit innan start. Jag tror han blev fyra eller femma idag, men hans råd fick fart på mig så det tackar jag för.

Cykelvasan 2013
Haft det tungt med förkylningar och en träningstur i augusti.

4:35 är fyra minuter från min tippade tid :'(

Men det är en förbättring med 1:12h :)

/G

Cykelvasan 2013
Fantastiskt väder idag.

Jag träffade JennyW i starten för lite taktiksnack.

Själv fick jag punktering efter 35 km, slangen byttes snabbt. Dessvärre kollade jag aldrig däckets skick. Efter fem mintuer var det dags igen. Vandring i tre kilometer. Fick köpa en slang och upptäckte samtidigt en 3 cm reva i sidan på däcket där sangen började krypa ut.
Försiktig cykling ett par kilometer till, sen däckbyte.
Rullade in tio minuter sämre än förra året på 3:56.
Nästa år blir det tre slangar samt ett extra Raceking supersonic däck i fickorna.

Anja Pärson stod och hejade på ordentligt, tack för det Anja.

Senast ändrad:
Cykelvasan 2013
Tungtrampat! Ville in på runt 3:15 och slå förra årets 3:27. Men var inte ens i närheten. Benen var döda efter Evertsberg och sen var det rent survival mode från Oxberg och till Mora. Landade dock på rätt sida 3:30. Måste nog köpa en ny cykel till nästa år ;)

Cykelvasan 2013
Siktade på en tid under 4... kom in på 3:43!!!
Uppladdning under Juli har bestått av chips och vin framför TdF, verkar funka bra!

Kul detalj, eftersom jag tränat lite dom senaste veckorna, men mer inför VR... så gick min kropp lite bananas, allt kändes schystt men pulsen var skyhög! Aldrig haft så hög puls på något lopp tidigare :-)

Cykelvasan 2013
3:44 siktade på fyra timmar. Det går att köra CV med cross men lite fjädring hade nog ökat komforten.

Uppladdningen att köra Mora- Sälen på fredagskvällen kändes redan i första backen.

Cykelvasan 2013
kave skrev:
> Arne: exakt samma för mig, körde runt med över
> 175 hela tiden, maxpuls på 193.

:-) Ingen kondis men starka ben! Låg på 159 i snittpuls, max 178-180...

Cykelvasan 2013
Min 1:a cykelvasa med totalt 12mil MTB i baken samt på en nyköpt cykel (i torsdags) med 0mil.
Gick ok, sluttid 4:18.

Nu inmundigas en kall Staropramen :-)

Cykelvasan 2013
3.45. 6 min bättre än förra året och endast 7 träningspass i år. Dessutom första gången i skogen med cykeln i år. Rakt igenom nöjd! Min kinaram levererar!

Cykelvasan 2013
3.48.12 en förbättring med 30 min från förra året. Lägger man på lite träning då kanske man kan komma ner mot 3.30-3.15

Hur som så kändes det väldigt tungtrampat iår :/

Cykelvasan 2013
Första loppet någonsin på cykel. Började bra, allt kändes bra. Efter andra depån i nerförsbackarna, håller rätt bra fart i vänstra spåret då en äldre dam drar en otb och kommer över på vänstersidan. Resultatet en ganska bra flygtur på några meter. Kom ändå lindrigt undan med skrapat ben och lite ryggsmäll och en jävla huvudvärk. Såg senare på hjälmen att den hade fått en rätt rejäl smäll. Sen kom krampen i oxberg så det var ren överlevnad in i mål på 5,24. Vart big första och sista cv. Kram

Cykelvasan 2013
Första cykelvasan för mig, kom i mål på 3h32min, helt klart godkänt för den inbitna landsvägscyklist jag är, cyklat kanske 20 aktiva mil på mtbn i år :) plus 95km idag då.

Cykelvasan 2013
rickards skrev:
> Kom i mål på 3.26.53, nöjd med tiden men det
> kändes som hela tävlingen gick i sirap. Skumt.

Körde du ss idag? ;-)
/Micke j

Cykelvasan 2013
Även jag fixade mitt mål, under 4 timmar, på det berömda håret! Kom in på 3:58:46 och är supernöjd med det. Tyckte banan var seg och vid några tillfällen trodde jag att jag punkat då det gick så trögt! Racing Ralph gjorde jobbet galant i vätan och leran. Betydligt behagligare resa i år från startgrupp 13 jämfört med förra året när jag startade i näst sista startgrupp. Ett av de få lopp jag känner att jag vill göra om direkt efter man gått i mål!

Cykelvasan 2013
Många ambulanser i år. Såg tre med nackkrage efter spåret varav en på bår. Hoppas det gick bra med dom. Kapade iaf 35 min från förra året men hade hoppats på bättre.

Cykelvasan 2013
Valari skrev:
> Första cykelvasan för mig, kom i mål på
> 3h32min, helt klart godkänt för den inbitna
> landsvägscyklist jag är, cyklat kanske 20 aktiva
> mil på mtbn i år :) plus 95km idag då.

En lvg-cyklist har väl nästan en fördel jämfört med en XC-åkare på CV?

Cykelvasan 2013
Bingolotto skrev:
> Valari skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Första cykelvasan för mig, kom i mål på
> > 3h32min, helt klart godkänt för den inbitna
> > landsvägscyklist jag är, cyklat kanske 20
> aktiva
> > mil på mtbn i år :) plus 95km idag då.
>
> En lvg-cyklist har väl nästan en fördel
> jämfört med en XC-åkare på CV?

Varför skulle det vara en fördel?

Cykelvasan 2013
4:07 på heldämpad 26:a i startgrupp 15.

Hade precis tagit mig förbi ett gäng snabba men otekniska landsvägsrävar (?) innan sjön före Oxbergsbacken för att kunna stå på där det är lite stökigare - när krampen kom från ingenstans. Fick ta det lugnare ett tag och missade nog fyratimmarsgränsen där :(

Värre var att lastbilen med min cykel körde fast i Berga så jag fick vänta minst en timme extra med att börja dricka öl :/ Försöker ta igen den förlorade tiden nu! ;)

Kändes som fler körde på gränsen i år? Såg flera blodiga och knäckta och dom sagt mycket sirener ett tag....

Cykelvasan 2013
MattiasK skrev:
> Tungtrampat! Ville in på runt 3:15 och slå
> förra årets 3:27. Men var inte ens i närheten.
> Benen var döda efter Evertsberg och sen var det
> rent survival mode från Oxberg och till Mora.
> Landade dock på rätt sida 3:30. Måste nog köpa
> en ny cykel till nästa år ;)

Copy/paste på detta. Insåg att 3:15-3:20 var kört hyfsat tidigt, så slet förtvivlat och la in en blodsmaksspurt på slutet för att med nöd och näppe (typ 20s tillgodo) komma in under 3:30.

Cykelvasan 2013
Ganska nöjd med 3h24min, gick för sakta i början för att nå målet på under 3,20. Men 35 minuter snabbare än förra året. Var det mycket mer trångt och svårt att köra om de första milen i år, eller var det för man var lite bättre tränad?

Cykelvasan 2013
Apropå missöden, krascher + ANNAT.
Tvärtom vad en del skrivit här tyckte jag - konstigt nog med tanke på de delvis spåriga spåren - att det var lugnare i år. Jag såg bara ett fåtal punkteringar, en avdragen kedja och en Hofvare som sladdade omkull. Inga olyckor eller ambulanser alls. Eller?
Starttid 9:15 hade jag..

Cykelvasan 2013
Jenny W skrev:
> En lastbil med cyklar har tydligen kört i diket.
> Någon som kan bekräfta?

Vet iaf att lastbil #5 till Lindvallen körde fast i Berga. Men dom fixade en bärgare till slut.

Cykelvasan 2013
Luke skrev:
> Apropå missöden, krascher + ANNAT.
> Tvärtom vad en del skrivit här tyckte jag -
> konstigt nog med tanke på de delvis spåriga
> spåren - att det var lugnare i år. Jag såg bara
> ett fåtal punkteringar, en avdragen kedja och en
> Hofvare som sladdade omkull. Inga olyckor eller
> ambulanser alls. Eller?
> Starttid 9:15 hade jag..

Nja, jag såg 4-5 personer som på olika ställen fick vård av funktionär. Två såg rejält mörbultade ut. Startade 10:35

Tillbaka
Topp