Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du kan inte välja, du måste seeda dig dit, och ha tävlingslicens.julgus sa:Fråga: Om man väljer CV tävling hamnar man i startgrupp 1-4 då oavsett tidigare resultat?
Rompa sa:Du kan inte välja, du måste seeda dig dit, och ha tävlingslicens.julgus sa:Fråga: Om man väljer CV tävling hamnar man i startgrupp 1-4 då oavsett tidigare resultat?
Måhända, jag har aldrig köpt startplats av Vasaloppet så jag vet inte det. Men du kan fortfarande inte stå i tävlingsklass om du inte har seedat dig dit.julgus sa:Saken är ju den att jag kan välja CV Tävling vid anmälningstillfället. Därav min undran.
Rompa sa:Du kan inte välja, du måste seeda dig dit, och ha tävlingslicens.julgus sa:Fråga: Om man väljer CV tävling hamnar man i startgrupp 1-4 då oavsett tidigare resultat?
Rompa sa:Måhända, jag har aldrig köpt startplats av Vasaloppet så jag vet inte det. Men du kan fortfarande inte stå i tävlingsklass om du inte har seedat dig dit.julgus sa:Saken är ju den att jag kan välja CV Tävling vid anmälningstillfället. Därav min undran.
Det är väl inte skumt??poqa sa:Rompa sa:Måhända, jag har aldrig köpt startplats av Vasaloppet så jag vet inte det. Men du kan fortfarande inte stå i tävlingsklass om du inte har seedat dig dit.julgus sa:Saken är ju den att jag kan välja CV Tävling vid anmälningstillfället. Därav min undran.
Så om jag anmäler mig till tävlingsklass, men inte seedar mig, så får jag starta i motionärsleden?
Verkar skumt.
Rompa sa:Det är väl inte skumt??poqa sa:Rompa sa:Måhända, jag har aldrig köpt startplats av Vasaloppet så jag vet inte det. Men du kan fortfarande inte stå i tävlingsklass om du inte har seedat dig dit.julgus sa:Saken är ju den att jag kan välja CV Tävling vid anmälningstillfället. Därav min undran.
Så om jag anmäler mig till tävlingsklass, men inte seedar mig, så får jag starta i motionärsleden?
Verkar skumt.
Har du inte en tid som seedar dig till fålla1-4 så får du stå längre bak.
poqa sa:Rompa sa:Det är väl inte skumt??poqa sa:Rompa sa:Måhända, jag har aldrig köpt startplats av Vasaloppet så jag vet inte det. Men du kan fortfarande inte stå i tävlingsklass om du inte har seedat dig dit.julgus sa:Saken är ju den att jag kan välja CV Tävling vid anmälningstillfället. Därav min undran.
Verkar skumt.
Har du inte en tid som seedar dig till fålla1-4 så får du stå längre bak.
Mäh, det är ju visst skumt att inte få starta med sin klass ju!
Får man starta i fålla 1-4 som motionär också då, om man seedar sig?
Det blir ju jävligt svårt att hålla reda på vilka man tävlar mot då!
Stumpy sa:Skippar man VR och CV, så kan man köpa ett nytt hjulpar. :)
Rompa sa:Du får om du är motionär och ändå har en Seedningstid som tar dig till fålla1-4 stå i fålla5.
Roger_Edvinsson sa:Rompa sa:Du får om du är motionär och ändå har en Seedningstid som tar dig till fålla1-4 stå i fålla5.
Fålla 5-7 kan du enbart seeda dig till på tidigare upplagor av Cykelvasan.
8,12,16 osv går att seeda sig till på övriga lopp.
Jag fick välja på 3 eller 8 detta år och då blev valet att lösa licens och starta i tävlingsklass fast jag inte riktigt platsar där.
Bajker sa:Hur svårt är det att lära sig stt Vasaloppet går på snö och Cykelvasan på hjul.
Cannondale jekyl 1000 sa:Roger_Edvinsson sa:Rompa sa:Du får om du är motionär och ändå har en Seedningstid som tar dig till fålla1-4 stå i fålla5.
Jag fick välja på 3 eller 8 detta år och då blev valet att lösa licens och starta i tävlingsklass fast jag inte riktigt platsar där.
Konstigt. Jag fick starta i led 5 trots att jag aldrig kört cykelvasan tidigare. Vad fick du för tid Roger? Vi var ju inom en sekund på lidingöloppet så det vore kul att se om man halkat efter nu.
Roger_Edvinsson sa:Cannondale jekyl 1000 sa:Roger_Edvinsson sa:Rompa sa:Du får om du är motionär och ändå har en Seedningstid som tar dig till fålla1-4 stå i fålla5.
Konstigt. Jag fick starta i led 5 trots att jag aldrig kört cykelvasan tidigare. Vad fick du för tid Roger? Vi var ju inom en sekund på lidingöloppet så det vore kul att se om man halkat efter nu.
Vasan var 3h 21 minuter ren skär misär. ?
Kände mig ganska bränd efter Sudety och cyklade i stort sett inget under de två veckorna från hemkomst och till Vasan.
Riktigt missnöjd och 2017 blir det nog ingen Vasa start alls som det ser ut.
Hur gick det för dig?
fyrbåk sa:Kan någon förklara vad som gäller med tävlingsklassen? Jag körde upp mig ordentligt i år från en startfålla i andra halvan av fältet, men nådde inte riktigt gränsen 3.15 som CV själva anger gäller för fålla 4 i tävlingsklass. Nu planerar jag ändå att anmäla mig i tävlingsklassen eftersom formen kommer vara ännu bättre nästa år än vad den var i år (känner vi inte alla igen den situationen). Men vad händer om jag anmäler mig i tävlingsklassen utan att nå fålla4-tiden 3.15? Kastar CV ut mig ner till motionspöbeln, eller vad kan man förvänta sig?
cosmos sa:Som det känns nu så kommer jag inte anmäla mig eller köra.
Men, om jag får ett infall och ändrar mig ett par dagar innan loppet - kan jag då seeda in mig till den startgrupp/fålla jag hade fått om jag anmäler mig nu? Är motionär och körde på 3:29.
fyrbåk sa:Kan någon förklara vad som gäller med tävlingsklassen? Jag körde upp mig ordentligt i år från en startfålla i andra halvan av fältet, men nådde inte riktigt gränsen 3.15 som CV själva anger gäller för fålla 4 i tävlingsklass. Nu planerar jag ändå att anmäla mig i tävlingsklassen eftersom formen kommer vara ännu bättre nästa år än vad den var i år (känner vi inte alla igen den situationen). Men vad händer om jag anmäler mig i tävlingsklassen utan att nå fålla4-tiden 3.15? Kastar CV ut mig ner till motionspöbeln, eller vad kan man förvänta sig?
Roger_Edvinsson sa:fyrbåk sa:Kan någon förklara vad som gäller med tävlingsklassen? Jag körde upp mig ordentligt i år från en startfålla i andra halvan av fältet, men nådde inte riktigt gränsen 3.15 som CV själva anger gäller för fålla 4 i tävlingsklass. Nu planerar jag ändå att anmäla mig i tävlingsklassen eftersom formen kommer vara ännu bättre nästa år än vad den var i år (känner vi inte alla igen den situationen). Men vad händer om jag anmäler mig i tävlingsklassen utan att nå fålla4-tiden 3.15? Kastar CV ut mig ner till motionspöbeln, eller vad kan man förvänta sig?
Du har ju fortfarande hela 2017 på sig att klippa en seedningstid som räcker för tävlingsklass
Går lopp i stort sett varje helg där du kan sätta en tid och skicka in till Vasan.
julgus sa:Vad ska du då med hjul till? ;-)
Rompa sa:Precis... Att det ska vara så svårt o läsa.. :/
MiniGordini sa:Då var man anmäld.
Har bara cyklat öppetspår tidigare, realistiskt är att vi trampar runt på 3:20 nästa gång. Är det vettigaste att sikta på en plats långt fram i motionärsleden då?
Funderat på det där med tävlingslicens, men det verkar krångligt? Tänker cykla Lidingö och Mörksuggejakten nästa år.
67hasse sa:Har anmält mig till cykelvasan nu på morgonen. Utgår från att en plats är min då anmälningssidan va öppen eller har dom något annat system för anmälan? Vilka lopp ska MSN köra om man vill seeda in sig i tävlingsklass?
Funkar alla lopp i långloppscupen?
pero02 sa:Kan bara anmäla till motion trots att jag har hyggliga resultat. Står i led 1 i långloppscupen.
Gör jag bort mig om jag väljer motion? Ändras motion till tävling när de tar in mina resultat eller hamnar jag bara först i motion?
pero02 sa:Kan bara anmäla till motion trots att jag har hyggliga resultat. Står i led 1 i långloppscupen.
Gör jag bort mig om jag väljer motion? Ändras motion till tävling när de tar in mina resultat eller hamnar jag bara först i motion?
MiniGordini sa:Funderat på det där med tävlingslicens, men det verkar krångligt?
åberg sa:MiniGordini sa:Funderat på det där med tävlingslicens, men det verkar krångligt?
Nån sorts instruktion:
http://scf.se/forbundet/tavlingsverksamhet/tavlingslicens-chip-och-forsakringar/