Cykelvasan 2017

Cykelvasan 2017
För de som ingår i lojalitetsprogrammet som det så fint kallas. Övriga får väl vänta ett tag till. 7500 platser går till denna grupp.

Cykelvasan 2017
julgus sa:
Saken är ju den att jag kan välja CV Tävling vid anmälningstillfället. Därav min undran.
Rompa sa:
julgus sa:
Fråga: Om man väljer CV tävling hamnar man i startgrupp 1-4 då oavsett tidigare resultat?
Du kan inte välja, du måste seeda dig dit, och ha tävlingslicens.
Måhända, jag har aldrig köpt startplats av Vasaloppet så jag vet inte det. Men du kan fortfarande inte stå i tävlingsklass om du inte har seedat dig dit.

Cykelvasan 2017
Rompa sa:
julgus sa:
Saken är ju den att jag kan välja CV Tävling vid anmälningstillfället. Därav min undran.
Rompa sa:
julgus sa:
Fråga: Om man väljer CV tävling hamnar man i startgrupp 1-4 då oavsett tidigare resultat?
Måhända, jag har aldrig köpt startplats av Vasaloppet så jag vet inte det. Men du kan fortfarande inte stå i tävlingsklass om du inte har seedat dig dit.

Så om jag anmäler mig till tävlingsklass, men inte seedar mig, så får jag starta i motionärsleden?
Verkar skumt.

Cykelvasan 2017
poqa sa:
Rompa sa:
julgus sa:
Rompa sa:
julgus sa:

Så om jag anmäler mig till tävlingsklass, men inte seedar mig, så får jag starta i motionärsleden?
Verkar skumt.
Det är väl inte skumt??
Har du inte en tid som seedar dig till fålla1-4 så får du stå längre bak.

Cykelvasan 2017
Rompa sa:
poqa sa:
Rompa sa:
julgus sa:
Rompa sa:
julgus sa:

Verkar skumt.
Det är väl inte skumt??

Mäh, det är ju visst skumt att inte få starta med sin klass ju!
Får man starta i fålla 1-4 som motionär också då, om man seedar sig?
Det blir ju jävligt svårt att hålla reda på vilka man tävlar mot då!

Cykelvasan 2017
poqa sa:
Rompa sa:
poqa sa:
Rompa sa:
julgus sa:
Rompa sa:
julgus sa:

Verkar skumt.
Det är väl inte skumt??

Mäh, det är ju visst skumt att inte få starta med sin klass ju!
Får man starta i fålla 1-4 som motionär också då, om man seedar sig?
Det blir ju jävligt svårt att hålla reda på vilka man tävlar mot då!

Nej det får du inte. Tävlingslicens och Seedningstid för fålla1-4.
Det finna folk som har tävlingslicens som inte lyckats seeda sig även i de andra fållorna.
Du får om du är motionär och ändå har en Seedningstid som tar dig till fålla1-4 stå i fålla5.

Cykelvasan 2017
Rompa sa:
Du får om du är motionär och ändå har en Seedningstid som tar dig till fålla1-4 stå i fålla5.

Fålla 5-7 kan du enbart seeda dig till på tidigare upplagor av Cykelvasan.

8,12,16 osv går att seeda sig till på övriga lopp.
Jag fick välja på 3 eller 8 detta år och då blev valet att lösa licens och starta i tävlingsklass fast jag inte riktigt platsar där.

Cykelvasan 2017
Roger_Edvinsson sa:
Rompa sa:

Jag fick välja på 3 eller 8 detta år och då blev valet att lösa licens och starta i tävlingsklass fast jag inte riktigt platsar där.

Konstigt. Jag fick starta i led 5 trots att jag aldrig kört cykelvasan tidigare. Vad fick du för tid Roger? Vi var ju inom en sekund på lidingöloppet så det vore kul att se om man halkat efter nu.

Cykelvasan 2017
Cannondale jekyl 1000 sa:
Roger_Edvinsson sa:
Rompa sa:

Konstigt. Jag fick starta i led 5 trots att jag aldrig kört cykelvasan tidigare. Vad fick du för tid Roger? Vi var ju inom en sekund på lidingöloppet så det vore kul att se om man halkat efter nu.

Vasan var 3h 21 minuter ren skär misär. ?

Kände mig ganska bränd efter Sudety och cyklade i stort sett inget under de två veckorna från hemkomst och till Vasan.

Riktigt missnöjd och 2017 blir det nog ingen Vasa start alls som det ser ut.
Hur gick det för dig?

Cykelvasan 2017
Roger_Edvinsson sa:
Cannondale jekyl 1000 sa:
Roger_Edvinsson sa:
Rompa sa:

Vasan var 3h 21 minuter ren skär misär. ?

Kände mig ganska bränd efter Sudety och cyklade i stort sett inget under de två veckorna från hemkomst och till Vasan.

Riktigt missnöjd och 2017 blir det nog ingen Vasa start alls som det ser ut.
Hur gick det för dig?

Gick väl hyfsat även om jag hamnade lite fel med energiintaget före och under loppet. Kom in på 3.13 någonting.

Cykelvasan 2017
Kan någon förklara vad som gäller med tävlingsklassen? Jag körde upp mig ordentligt i år från en startfålla i andra halvan av fältet, men nådde inte riktigt gränsen 3.15 som CV själva anger gäller för fålla 4 i tävlingsklass. Nu planerar jag ändå att anmäla mig i tävlingsklassen eftersom formen kommer vara ännu bättre nästa år än vad den var i år (känner vi inte alla igen den situationen). Men vad händer om jag anmäler mig i tävlingsklassen utan att nå fålla4-tiden 3.15? Kastar CV ut mig ner till motionspöbeln, eller vad kan man förvänta sig?

Cykelvasan 2017
fyrbåk sa:
Kan någon förklara vad som gäller med tävlingsklassen? Jag körde upp mig ordentligt i år från en startfålla i andra halvan av fältet, men nådde inte riktigt gränsen 3.15 som CV själva anger gäller för fålla 4 i tävlingsklass. Nu planerar jag ändå att anmäla mig i tävlingsklassen eftersom formen kommer vara ännu bättre nästa år än vad den var i år (känner vi inte alla igen den situationen). Men vad händer om jag anmäler mig i tävlingsklassen utan att nå fålla4-tiden 3.15? Kastar CV ut mig ner till motionspöbeln, eller vad kan man förvänta sig?

Ja. Du har inte seedat dig dit så du får väl stå i fålla5.

Cykelvasan 2017
Som det känns nu så kommer jag inte anmäla mig eller köra.

Men, om jag får ett infall och ändrar mig ett par dagar innan loppet - kan jag då seeda in mig till den startgrupp/fålla jag hade fått om jag anmäler mig nu? Är motionär och körde på 3:29.

Cykelvasan 2017
cosmos sa:
Som det känns nu så kommer jag inte anmäla mig eller köra.

Men, om jag får ett infall och ändrar mig ett par dagar innan loppet - kan jag då seeda in mig till den startgrupp/fålla jag hade fått om jag anmäler mig nu? Är motionär och körde på 3:29.

Ja. Sånt sparas 2år tror jag det var.

Cykelvasan 2017
fyrbåk sa:

Du har ju fortfarande hela 2017 på sig att klippa en seedningstid som räcker för tävlingsklass

Går lopp i stort sett varje helg där du kan sätta en tid och skicka in till Vasan.

Cykelvasan 2017
Roger_Edvinsson sa:
fyrbåk sa:

Du har ju fortfarande hela 2017 på sig att klippa en seedningstid som räcker för tävlingsklass

Går lopp i stort sett varje helg där du kan sätta en tid och skicka in till Vasan.

Enkel lösning. Det gick inte. Om man inte har en tid som kvalar in från början så tillåter inte systemet att man anmäler sig i tävling, utan det är motion som gäller. Det blir bara att piska skiten ur sig på nåt seedningslopp för att bli insläppt.

Cykelvasan 2017
Då var man anmäld.
Har bara cyklat öppetspår tidigare, realistiskt är att vi trampar runt på 3:20 nästa gång. Är det vettigaste att sikta på en plats långt fram i motionärsleden då?
Funderat på det där med tävlingslicens, men det verkar krångligt? Tänker cykla Lidingö och Mörksuggejakten nästa år.

Senast ändrad:
Cykelvasan 2017
MiniGordini sa:
Då var man anmäld.
Har bara cyklat öppetspår tidigare, realistiskt är att vi trampar runt på 3:20 nästa gång. Är det vettigaste att sikta på en plats långt fram i motionärsleden då?
Funderat på det där med tävlingslicens, men det verkar krångligt? Tänker cykla Lidingö och Mörksuggejakten nästa år.

Skicka in dina lopp på LMTB och Suggan till Vasaloppet i god tid så kommer du hamna i en bra fålla. 3.20 är väl lite för långsamt för tävling? Tror jag. Har för mig det.

Cykelvasan 2017
Har anmält mig till cykelvasan nu på morgonen. Utgår från att en plats är min då anmälningssidan va öppen eller har dom något annat system för anmälan? Vilka lopp ska MSN köra om man vill seeda in sig i tävlingsklass?
Funkar alla lopp i långloppscupen?

Cykelvasan 2017
67hasse sa:
Har anmält mig till cykelvasan nu på morgonen. Utgår från att en plats är min då anmälningssidan va öppen eller har dom något annat system för anmälan? Vilka lopp ska MSN köra om man vill seeda in sig i tävlingsklass?
Funkar alla lopp i långloppscupen?

Du ska ha fått ett mail med en bekräftelse. Alla lopp som går att seeda sig via står på deras hemsida.

Cykelvasan 2017
Kan bara anmäla till motion trots att jag har hyggliga resultat. Står i led 1 i långloppscupen.

Gör jag bort mig om jag väljer motion? Ändras motion till tävling när de tar in mina resultat eller hamnar jag bara först i motion?

Cykelvasan 2017
pero02 sa:
Kan bara anmäla till motion trots att jag har hyggliga resultat. Står i led 1 i långloppscupen.

Gör jag bort mig om jag väljer motion? Ändras motion till tävling när de tar in mina resultat eller hamnar jag bara först i motion?

Anmäld nu i motion. Vad det verkar går det att byta upp sig till tävling senare.

Cykelvasan 2017
pero02 sa:

Det går bra att ringa dit och ändra, det enda loppet i Långloppscupen som står med än så länge är Bst. Är du snabbare än 4.31 så är det tillräckligt för tävling.

Cykelvasan 2017
åberg sa:
MiniGordini sa:
Funderat på det där med tävlingslicens, men det verkar krångligt?

Nån sorts instruktion:
http://scf.se/forbundet/tavlingsverksamhet/tavlingslicens-chip-och-forsakringar/

Jag försökte söka i våras. Var inne på SCF, Idrottonline samt klubben jag är med i och snurrade. Fortfarande ingen licens. Tidigare så var det ju bara att ansöka via klubben samt betala till dem. Nu vetofan hur det är tänkt då jag fortfarande inte löst det

Cykelvasan 2017
Henrik Sparr låg i diket och hade ont. Ett par hundra meter längre fram stod Kalle Friberg och pratade med några vid vägen.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp