cykelvasan

cykelvasan

Bilagor

• sportfoto_2015-08-15_CykelVasan_90_46612.jpg
    sportfoto_2015-08-15_CykelVasan_90_46612.jpg
    120.6 KB · Besök: 51
cykelvasan
sportfoto_2015-08-15_CykelVasan_90_46659.jpg

Med svår krampkänning efter 45km så blev det en lugn tillställning andra halvan. Låg på 3.35-tempo fram till Evertsberg. Kom in på rekordkassa 4.13-nånting. =/

Nåja det var sjukt fint väder och jag hade jäkligt trevligt i övrigt. Många ogillade värmen men jag stormtrivdes i de ljumma vindarna.

cykelvasan
Ni som punkterade - vilka däck och vilket tryck körde ni med?

Jag rullade själv på Race King med 1,8 bar. Klarade mig igenom loppet. (Förstagångsåkare; 3:33) Men många, många stod vid sidan och pumpade.

cykelvasan
Nojade lite över punka ett tag, men slappnade av. 2 kg, originaldäcken på min Epic (slang, fast track s-works fram, fast track control bak), 90 pannor och 3:36 från led 14, förstagångsåkare jag med.

Det var ett kort parti med lite grövre sprängsten som kändes lurigt, annars tyckte jag det var kanonfint och snällt spår/underlag.

cykelvasan
2,6 kg både fram och bak vid första punkan bak - men jag körde över en sten som någon framför mig satte i rullning. Andra punkan vet jag inte, men troligen mindre då det var rejält jobbigt att pumpa upp ordentligt tryck ...

Visste jag skulle kört 3 kg rakt över ...

cykelvasan
Hur gjorde ni för att ladda ner bilderna från sportfoto.com? Jag pröjsade glatt 99 pistoler men sen hände inte ett skit. Väntade mig ett mail med länk, men fick bara ett kvitto på att mina pengar nu var i tryggt förvar i Tallinn...

cykelvasan
2,2kg, RaRa. Punka efter 38 km.
Brukar ha under 2kg annars och har inte punkat en enda gång på årets 250 mil inför CV.
Ca 50 av dom milen på asfalt.

cykelvasan
Sincro skrev:
-------------------------------------------------------
> Hur gjorde ni för att ladda ner bilderna från
> sportfoto.com? Jag pröjsade glatt 99 pistoler men
> sen hände inte ett skit. Väntade mig ett mail
> med länk, men fick bara ett kvitto på att mina
> pengar nu var i tryggt förvar i Tallinn...

Då kanske det blev nå fel med stavningen av Epostadressen. Jag fick ett kvitto med länk, men det gick även att ladda ner från sidan direkt efter betalning.

Frid!

cykelvasan
RaceKing RS, 2,1 bar bak & fram med slang, utan punktering. Borde kanske ha haft något lägre tryck. 3.29 från led 8 på en FS.

Upptäckte efter ett tag att det gick fortare över ojämnheterna när jag ställde gaffel och bakdämpare i mjukaste läget. I mellanläget bromsades farten märkbart över de många ojämnheterna. Gaffeltryck ca 70 psi och dämpartryck ca 185 psi på ca 76 kg vikt med utrustning.

Bilagor

• CV 2015-1962.jpg
    CV 2015-1962.jpg
    227.2 KB · Besök: 45
cykelvasan
Körde Thunder Burt 2.1 Evo Liteskin. Slanglöst 1,7 fram 1,8 bar bak. Punkterade med stort hål som inte vätskan tätade efter 60 km. Blev stående läääänge pga strul när däcket klistrade ihop sig. Hade placering 160 cirka (beroende på hur många som körde fel Strax innan)var pigg = surt! Blir snakeskin nästa år!

Senast ändrad:
cykelvasan
Thunder Burt slanglöst med 2.2 bak och 2.5 fram, rullade mycket bra och inga punkor. Tycker dessa däck är fantastiska, jag tycker dock det krävs Snakeskin om man ska köra stansat

cykelvasan
PeterÄlvsjö skrev:
> Det är jag också nyfiken på men snittet borde
> ha ökat i år.
> Jag hade 5 minuter sämre tid gentemot förra
> året men nästan 800 platser bättre placering.

Det borde väl betyda att snittet sjunkit, om du menar rullsnitt ;)

Vh Christer

cykelvasan
Mr Jones skrev:
> Surly däck 4,8 fram och 4,0 bak. 15 psi i tryck.
> Ingen punka :)

Kungen av CV!

cykelvasan
Körde vasan första gången...upplevde att många fegade i alla nerförsbackar startade dock väldigt långt bak (led37) och att folk inte utnyttjade fördelarna med klungkörning även så pass långt bak i leden sen va de jävligt dåligt med fest i mora på kvällen....annars va de ok

Bilagor

• CV 2015-6357.jpg
    CV 2015-6357.jpg
    247.8 KB · Besök: 51
Senast ändrad:
cykelvasan
RaRa bak 29x2.1 slangklöst 2.5 bar startade jag med, två punkor som jag inte är med på var/hur jag fick, kände bara vätskan sprutade på vaderna. En gång fick jag stanna och fylla på lite men båda tätade sig själva.

cykelvasan
Specialized fasttrak s-works 2.2" @1.8bar i fram, specialized fasttrak control 2.2" @1.8bar i bak.

Slog igenom rejält ett par gånger när jag hoppade över nån större sten på något stigliknande. Ändå inga punkor eller så!

cykelvasan
ErikGBL skrev:
> Hur mycket stigning (totala höjdmeter) var det
> på CV i år?

Jag hade enligt Garmin 800 höjdmeter och 975m i höjdminskning.

cykelvasan
ErikGBL skrev:
> Hur mycket stigning (totala höjdmeter) var det
> på CV i år?

Inte speciellt mycket, knappt 800 enligt min Edge 1000.

cykelvasan
jensclaudius skrev:
> ErikGBL skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hur mycket stigning (totala höjdmeter) var det
> > på CV i år?
>
>
> Jag hade enligt Garmin 800 höjdmeter och 975m i
> höjdminskning.

Vilken skillnad. Jag har iofs en 305 som inte är speciellt noga. Jag hade 1399 upp och 1586 ned. Förmodligen min som är fel men intressant diff i alla fall. För att illustrera felet i min brukar jag få femtio höjdmeter på två timmar.....

....när jag paddlar kajak i Mälaren.

cykelvasan
Min 910XT har höjdkorrigeringsfunktion som om jag minns rätt är barometisk. Eller om den är barometisk i grunden och korrigeringen sker via kartdata. Minns inte riktigt...

Hursomhelst, när jag aktiverar höjdkorrigeringen får min enhet det till 536 m höjdökning (jämfört med 945 utan korrigering) och 768 m höjdminskning (1131 m utan korrigering).

Känns som att man lika gärna kan gissa sig till höjdmetrarna själv! Vore intressant att se "officiella" siffror för att se hur långt ifrån man är.

cykelvasan
Racekings både fram och bak, med dryga 3 bar i varje. Sjätte året med samma kombo och sjätte året utan punka.

Stigning 854,6 meter
Utför 1050,4 meter

cykelvasan
ErikGBL skrev:
> Ni som körde 1 x 11 växel med 10-42-kassett,
> vilken storlek på klingan hade ni? (storlek, tid
> och storlek på hjulet).

34t 3,09 29"

cykelvasan
Hasse#7
> Vilken skillnad. Jag har iofs en 305 som inte är
> speciellt noga. Jag hade 1399 upp och 1586 ned.
> Förmodligen min som är fel men intressant diff i
> alla fall. För att illustrera felet i min brukar
> jag få femtio höjdmeter på två timmar.....
>
> ....när jag paddlar kajak i Mälaren.

Haha

Tillbaka
Topp