Cykelväska för MTB XL

Grillfest

Medlem
Cykelväska för MTB XL
Hej

Är på jakt efter en cykelväska att resa med. De flesta anger att en 29” får plats med jag har en Trek Slash 8 strl XL och det känns jäkligt tight när all instruktionsfilmer och sånt bara visar vägcyklar.
Är det någon som har några tips på en väska där en XL MTB får plats?

Cykelväska för MTB XL
Min Ripmo XL får plats i en standard Evoc-väska utan modifikationer. Om man har en cykel med lägre reach kanske man får komprimera gaffeln med spännband eller liknande. Har faktiskt inte hört av någon av de jag reser med som har XL-ram att det ska ha varit problem.

Jobbigast brukar vara att få i hjulen med feta däck och insert, men det krävs mest tålamod och går efter lagom med svordomar.

Cykelväska för MTB XL
Min Ripmo XL får plats i en standard Evoc-väska utan modifikationer. Om man har en cykel med lägre reach kanske man får komprimera gaffeln med spännband eller liknande. Har faktiskt inte hört av någon av de jag reser med som har XL-ram att det ska ha varit problem.

Jobbigast brukar vara att få i hjulen med feta däck och insert, men det krävs mest tålamod och går efter lagom med svordomar.
Tack, då ska jag kanske inte vara orolig, det såg bara jäkligt trångt ut, även för vägcykeln de förevisade på.

Cykelväska för MTB XL
Tack, då ska jag kanske inte vara orolig, det såg bara jäkligt trångt ut, även för vägcykeln de förevisade på.
Tja, kan ju inte garantera att det passar, men det brukar gå. Kan dock vara värt att kolla om du kan låna av nån i närheten och testpacka, och ta det lugnt och metodiskt första gången, spara det inte till 2h innan flyget går. :-)

Cykelväska för MTB XL
Hej,

Hur gick det med att packa ner din Trek Slash 8 XL i en cykelväska?

Själv har jag en Stumpjumper Evo Comp S6 (dvs en enduro i stl XXL) med hjulbasen 132cm. Jag funderar eventuellt på att skaffa en Santa Cruz V10 XL med hjulbasen 133cm.

Nån som vet vilken cykelväska som kan rymma min cykel med ofjädrad framgaffel, eller tvingas jag komprimera den för att nå rätt hjulbas? Vad händer i så fall då med passningen inuti väskan när gaffeln är komprimerad, funkar det eller blir passningen knasig?

Tacksam för svar!

Allt gott,

Mattias

Cykelväska för MTB XL
Jag har packat en pole evolink xl (135cm) i en standard evoc. Krävdes komprimerad dämpning både fram och bak samt kan ha varit så att jag snurrade runt gaffeln, men det gick. Idag har jag en evoc pro och mer normala xl hojar och där kan man bara ställa in utan några modifikationer.

Tillbaka
Topp