Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker att Teneriffa är väl så bra cykelmässigt, det är tillgängligheten till bra cykling som jag tycker skiljer.Teneriffa har några cyklat på, verkar inte riktigt nå upp till GC nivå? Men övriga öar då, t.ex Lanzarote? Något att funta på?
Håller med.......Nu när snålblåsten viner från norr här hemma, ja då längtar man tillbaka till GC. Ingen annan som är nere nu och kan skicka en värmande bild?
Ser ut som 12-14˚ och regn mån-tis…Nu när snålblåsten viner från norr här hemma, ja då längtar man tillbaka till GC. Ingen annan som är nere nu och kan skicka en värmande bild?
Ja, 2 polare nere nu och vädret är ingen hit. Tisdag ser ut att bli bästa dagen om man ska upp till toppen. 9 grader och uppehåll, 10kph vind.Ser ut som 12-14˚ och regn mån-tis…
Kom precis hem igår efter 6 veckor. Funderar på hur man skall få till något liknande igen innan den riktiga pensionen.Nu när snålblåsten viner från norr här hemma, ja då längtar man tillbaka till GC. Ingen annan som är nere nu och kan skicka en värmande bild?
Jo jag försöker redan förhandla om 4 veckor 2026, åker ogärna kortare än 15 dagar. Första gången blev 1 vecka, hemsk längtan tillbaka redan i taxin till flygplatsen.Kom precis hem igår efter 6 veckor. Funderar på hur man skall få till något liknande igen innan den riktiga pensionen.
Vi får nog vänta… och suga i sig den kalla nordostliga vinden.
Flyger ner på tisdag och ämnar att hyra hoj en vecka, antar att det är Free Motion som gäller? Någon mer från happy som är nere samtidigt?

Free motion är ett säkert kort. Lite lågsäsong nu så de har garanterat en hoj.Flyger ner på tisdag och ämnar att hyra hoj en vecka, antar att det är Free Motion som gäller? Någon mer från happy som är nere samtidigt?
Den var det för tre veckor sedan ialla fall.Fråga: har inte läst alla de senaste inläggen men är GC 605 fortfarande stängd? Alltså från Puerto Morgan och upp mot Presa Las Ninas?
Tack, eventuellt verkar det stängt mån-fre. Jag kommer inte köra upp där förrän till helgen så då ser jag ju hur det ser ut. Förra året när de asfalterade om uppe vid Ayacata var det öppet på helgerna.Den var det för tre veckor sedan ialla fall.
Enligt Google maps är den öppen nu.
Fredag 17/1 cyklade jag hela vägen upp, då pågick inget arbete, det var dock en hel del kvar att göra för att få färdigt.Hittade denna på free motions FB. Med lite god vilja tolkar jag den som att det är stängt vardagar 7-17. Som sagt så var det förra sommaren när de asfalterade om uppe vid Ayacata.
Visa bilaga 759491
Izz brukar ta ledigt när det är karneval. Har tydligen varit karneval denna helg men vi har inte hört något av trummorna och musiken. Kanske blåser åt annat håll. Annars brukar det vara musik i alla fall fram till 22:00.Jag brukar hyra av Izz. Kan rekommenderas om man kan tänka sig annat än Spez och liknande.
Izz är väldigt trevlig och hjälpsam.
Ser dock att han har stängt nästa vecka...
Visa bilaga 759353
Rent Road Bike
#Bike #bicycle #roadbike #MTB #Bici #Alquiler #Rentabike #GranCanaria #Bike10mil #cycling #racebike #bikerental #bicicletas #ciclismo #bici #playadelingles #maspalomas #cyclingparadise #ebikes #eracebikes #carbonbikesdi2bike10mil.com
Det var kanske ett par säkringsglasögon?... Den ena cyklisten var en äldre man med en gnutta jultomtefeeling och en äldre racercykel, den andra var också äldre men såg mer deffad ut. Han utmärkte sig med att ha en äldre tempocykel med dischjul bak, och mycket märkliga glasögon....
Den andre var tysk. Han berättade att han tävlade aktivt i time trial. Han var inne i en hård träningsperiod eftersom han snart skulle in i ny åldersgrupp och bli yngst igen. Har är nu 84 och satsar hårt för att slå sig in i världseliten 85-90 år. Han visade sina skumma glasögon. De var ett slags prismor, han hade alltså två triangelformade glasbitar i ansiktet. Han förklarade att med dem kunde han ha huvudet lågt, titta rakt ner men ändå se framåt.
Ja, de där påminner en hel del om de han hade.Det var kanske ett par säkringsglasögon?
Användas mycket inom utomhusklättring för att säkrare ska slippa få ont i nacken men ändå se klättraren på långa/branta leder. Finns i ett flertal olika varianter, med plast eller metallskalmar.
![]()
Säkringsglasögon köp online | Bergfreunde
Säkringsglasögon ➽ Stort märkesurval - Fraktfritt från 69 € - Handla online nu! ✓ Skickas inom 24 h ✓ Kompetent servicewww.bergfreunde.se
Här beskrivs några turer men finns inga gpx.Har hyrt gravel 2 dagar av Izz nästa månadsskifte, är det nån som har koll på annat än turen paralellt med gc60 ?
inzain.bike
Just Gravel Bike Sweden kommer jag aldrig besöka igen, skulle nog inte ens bli insläppt i gruppenHär beskrivs några turer men finns inga gpx.
![]()
Gran Canaria Gravel Camp - INZAIN Cycling EXPERIENCES
När: 19-26 januari 2024Var: Gran CanariaHur: Äventyrligt Gravel Camp med mycket klättringHotell: Vi bor på CasaCalma, ett dedicerat cykelhotellÄta: Frukost och middag på CasaCalma ingår. Inzain, och CasaCalma välkomnar dig till Gran Canaria och en veckas cykling på stig och grusväg. För tredje...inzain.bike
Annars har Gravel Bike Sweden på FB en del info om GC.
Ajdå. Men det ser ut som en öppen grupp. Dock verkar den modereras lite ”knepigt ”.Just Gravel Bike Sweden kommer jag aldrig besöka igen, skulle nog inte ens bli insläppt i gruppen![]()
Ajdå. Men det ser ut som en öppen grupp. Dock verkar den modereras lite ”knepigt ”.
Har hyrt gravel 2 dagar av Izz nästa månadsskifte, är det nån som har koll på annat än turen paralellt med gc60 ?
Lite, lär kolla när jag hämtar cykel också.Har du frågat Izz? Vad gäller asfalt har han i alla fall många tips att komma med.
Om jag ville få skjuts upp i bergen för att cykla och man bara är två personer så skulle jag testa lokalbuss som startar vid Busstationen vid fyren i Maspalomas. ”Faro Maspalomas”. Ligger mitt emot Free Motions butik i Meloneras. Bagageutrymmet är oftast tomt där bussen startar. Bus nr 18 tror jag kan vara lämplig men har själv bara transporterat racer i samband med vägarbete då buss var bästa alternativet.Är det någon som cyklat mtb på Gran Canaria på senaste och som kan ge lite tips om tex hyra av cykel samt guide- och eller shuttle-verksamhet?
Izz är väl hemma i Marocko? såvitt jag vet. Men jag vet inte om det innebär att butiken är stängd eller ej.Nu är det nog ett år sedan jag hade kontakt med Izz senast MEN då tog han inte betalt när han guidade turister på asfalt runt ön söndagar. Han menade då att tar han betalt så ökar hans ansvar för den betalande turisten.
I veckorna hade han då siesta som han utnyttjade till att cykla. Någon period justerade han öppettiderna så han kunde starta i mörker före jobbet.
Innan man hyr MTB eller Gravel av honom så tror jag man kan fråga honom om han ämnar köra grus under siestan första dagarna av er vistelse och om det då är ok att haka på?? OBS att Izz är typ heltidscyklist och ibland kör rätt hårt så skapliga ben är att föredra eller så har man lärt sig hitta hem själv med GPSen. Som andra nämnt så borde han annars kunna beskriva lämpliga turer. KANSKE t.o.m. maila över GPX turer (om det är möjligt. Har själv aldrig använt GPX annat än direkt från datorn när jag läste på och lärde mig Tour du Mont Blanch banan.).
Om möjligt så kör i vilket fall inte helt ensam. Är rätt vanligt med krascher här. Samma gäller asfalt. 2018 när jag var ensam och landade 3 meter ner bakom ett vägräcke ner ifrån Soria var det snälla Norrmän som hörde mitt getliknande kvidande och larmade. Kompis bröt nyckelbenet här i februari och han uppskattar nog att han inte var ensam då.
Jordanien om man ska vara petigIzz är väl hemma i Marocko? såvitt jag vet. Men jag vet inte om det innebär att butiken är stängd eller ej.
Jättenära ju.Jordanien om man ska vara petig![]()
Inte för att jag har svar på din fråga, men fy fasen vad avundsjuk jag blev nu. Tänk att bara dra upp i bergen på en härlig runda i sommarvärme några timmar på förmiddagen, sedan komma tillbaka, duscha & byta om och sedan glida ned till en bar med storbilds-tv, beställa in en hamburguesa & öl, sedan ta en snus och luta sig tillbaka och kolla på Paris-Roubaix. Gaah! :-)Finns det sportbar eller liknande i Maspalomas som kan tänkas visa Paris-Roubaix i helgen?
Jag skulle kolla med The Red CowFinns det sportbar eller liknande i Maspalomas som kan tänkas visa Paris-Roubaix i helgen?