Cykla Gran Canaria (Kanarieöarna) :)

Hjulning sa:
Åker ner imorgon och undrar om någon är på plats och kan dementera ryktena om att det snöat på ön idag?

Ser så ut tyvärr?

Bilagor

• Screenshot_2016-02-19-21-17-54.png
    Screenshot_2016-02-19-21-17-54.png
    115.8 KB · Besök: 261
  • Screenshot_2016-02-19-21-28-35-1.png
    Screenshot_2016-02-19-21-28-35-1.png
    651.1 KB · Besök: 317
Skogling sa:
Äh... Allvarligt. Den där snön är borta på att par timmar. Inga problem. Seriöst alltså.
Visst är den det, regn (i mängder) kan vara värre då mycket grus & sten spolas ut på vägbanan. Ändå trist för den som är där just nu på 7 dagars cykelsemester, kräver vinterkläder om man vill åka ända upp.

Ah, Teide är verkligen mkt vackrare snöklädd.

Minns en jul/nyår vi var nere där och åkte upp till Las Cañadas efter ett snöfall. Har aldrig sett så många vuxna spanjorer uppträda som små barn här hemma gör när första snön kommit. Var hela familjer ute och lekte och busade i snön.

Det löser sig. Men känns som en bitter början. Man flyr från en sak och hittar samma. Men jag är övertygad om att det är nyheternas DÖDS-snö vi ser. Verkligheten ser nog lite mindre DÖDS ut. Hursomhelst har jag hu redan provat Pico de las Nieves under vidriga förhållanden utan att bli kvar som en lokal Ötzi.

Allvarligt
Även om det fn ser minst sagt mörkt ut för en topptur är jag helt övertygad om att det är oslagbar cykling på sydsidan jämfört med Sverige .
Jag är iaf avundsjuk , på ett sunt drivande sätt , på dom som är eller ska dit whenever ....
Värre för dom som enbart åker för att ligga vid poolen / havet .

Sitter med fingret på köpknappen på Norwegians sida , 26/12 - 9/1 - 17 är relativt billigt konstigt nog ........

M

Ja gårdagens tur på Northern Trail som jag skulle varit med på blev inställd pga. vädret. Hoppas på bättre till nästa vecka, knappt solväder här nu..

Anlänt. Såg lite snö från planet. Hann en liten sväng Maspalomas-Arguenguin-Maspalomas, dubbdäcksbehovet var lågt, cyklade i kort-kort. Bättre här än hemma.

Hasse#7 sa:
Anlänt. Såg lite snö från planet. Hann en liten sväng Maspalomas-Arguenguin-Maspalomas, dubbdäcksbehovet var lågt, cyklade i kort-kort. Bättre här än hemma.

Hasse - vill du slippa ha GC-väderångest är ett tips att vidga vyerna under den svenska vintern till att omfatta även långfärdsskridskor. Funkar åtminstone vissa vintrar (den här bl a), i synnerhet om man kan tänka sig att åka på plogad bana.

Hoppas du får bra cykelväder även uppe i bergen!

Bele sa:
Hasse#7 sa:

Hasse - vill du slippa ha GC-väderångest är ett tips att vidga vyerna under den svenska vintern till att omfatta även långfärdsskridskor. Funkar åtminstone vissa vintrar (den här bl a), i synnerhet om man kan tänka sig att åka på plogad bana.

Hoppas du får bra cykelväder även uppe i bergen!

Långfärdsskridskor inklusive det mesta som behövs finns i mitt förråd. Åkning är på bucket list. Saknar prioriterande disciplin och åksällskap. Fast jag funderar inte över det just nu.

Det blir backar kvar till alla som vill jobba uppför. Idag blev det Maspalomas-Soria-Puerto Rico-Maspalomas. Snöläget fortfarande inte utrett, tydligen har vägen upp till Pico varit eller är avstängd i Ayacata. Jag tror nog att den är öppen nu.

Senast ändrad:
Vi hann ner från Ayacata innan snön kom i torsdags men det var inte skönt med 3 grader och regn heller.

Veckan slutade bättre.
DSC_0007.JPG

Jaha, idag bestämde vi oss för Maspalomas-Fataga-San Bartholome-Ayacata-Pico och samma väg tillbaka. Min kropp kändes trög och motvillig. Men huvudet bestämde efter en del velande inombords. Det fanns snö halvvägs upp från Ayacata och ett nytt världsrekord i kass snöröjning är satt. Två hjulspår utan snö i en kilometer. I övrigt en decimeter snö på världens smalaste och typ minst trafikerade väg. Skall det vara döds-snö så skall det, helst onödigt länge. I övrigt var det ganska behagligt däruppe och ingenting jämfört med förra året. Dagen avslutades med att jag höll på att köra i baken på en bil i en rondell. Stod på framhjulet och balanserade och lyckades rädda det hela. Fick spo tanapplåder av bilister omkring mig. Nu skall fundera på om jag är sjuk eller klen. Hoppas på klen.

20160224_131417.jpg

20160224_161753.jpg

20160224_161735.jpg

20160224_161849.jpg

20160224_162149.jpg

Stackare! Åker i väg till södern och får snö medan det i det närmaste är barnmark på hemmaplan. ;-)

Hoppas kroppen beslutar sig för klen istället för sjuk. Att vara sjuk på en cykelsemester är inte det roligaste jag kan tänka mig.

Tack för omtanken GoranS. Man kan väl säga att snökänslan var ungefär som när man åker skidor sista dagarna innan säsongen är slut och man helst vill sitta och fika i T- shirt. Nu skall jag sova bort alla kroppens troll.

Bara vek tydligen. Inte sjuk idag förutom kubikmeter med snor på väg ut. Blev Maspalomas-Puerto de Mogan-Maspalomas. GC-500 är fin när det Inte blåser och det är måttlig trafik. Puerto de mogan är en lunch och fikapärla.

20160225_141600.jpg

Senast ändrad:
Skogling sa:
Tillhöger ligger Dennehy's. Vi åt där 4 kvällar i rad. Bl.a. 24/12. ☺

Det var där vi käkade lunch. Sin cebolla sa jag, nog fan fanns det lök ändå. IBS magen slog en frivolt men verkar hyfsat ok nu. Jag sa inget, det är som sagt ett trevligt ställe.

Hasse#7 sa:
Bara vek tydligen. Inte sjuk idag förutom kubikmeter med snor på väg ut. Blev Maspalomas-Puerto de Mogan-Maspalomas. GC-500 är fin när det Inte blåser och det är måttlig trafik. Puerto de mogan är en lunch och fikapärla.

Visst är det förtretligt att vara sjuk om man är på semester, men långsiktigt skulle jag föredra att en temporär förkylning framför att vara klen :-)

Hoppas ni får lite bergscykling innan ni åker hem.

Bele sa:
Hasse#7 sa:

Visst är det förtretligt att vara sjuk om man är på semester, men långsiktigt skulle jag föredra att en temporär förkylning framför att vara klen :-)

Hoppas ni får lite bergscykling innan ni åker hem.

Räcker det inte med Pico de las Nieves i snö för att få säga att man bergscyklat? :-) Sen är väl klen något relativt, jag är absolut inte snabb uppför men jag är långt ifrån långsammast. Är man uppe så är man uppe, det är jobb som krävs. Tycker man att det är tråkigt lätt har antagligen en karriär inom cykel.

Känns som tråden går lite på tomgång.
Var i Soria idag, varmt. 2 papaya-mango grande. Så nära fruktsallad man komma och ändå använda sugrör.

Manurhin2 sa:
Hasse#7 sa:
Var i Soria idag, varmt. 2 papaya-mango grande. Så nära fruktsallad man komma och ändå använda sugrör.

Bra att du inte lägger upp några bilder ?

Idag blev det bara bild på Soriafiket utifrån samt diverse uppställda cyklar. Känns inte som det är lika exklusivt som att fota ett sjöodjur. Ni slipper.

Hasse#7 sa:
Manurhin2 sa:
Hasse#7 sa:

Bra att du inte lägger upp några bilder ?

Idag blev det bara bild på Soriafiket utifrån samt diverse uppställda cyklar. Känns inte som det är lika exklusivt som att fota ett sjöodjur. Ni slipper.

Har du varit vid Soria dammen, undrar om det är ngt vattenfall där nu när det varit så pass mycket snö? Bifogar en icke egen bild på hur det kan se ut, när jag har varit där (4 olika år) så har det varit snustorrt.

Bilagor

• cascada-bonita-de-soria.jpg
    cascada-bonita-de-soria.jpg
    64 KB · Besök: 285

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp