Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
nisseson sa:Om vi ska prata misärväder på Gran Canaria så cyklade jag långrunda på 16 mil i bergen dagen som slutade såhär i höstas:Det tre sista timmarna i hällregn jag inte sett like av hemma i Stockholm var högst sådär. Nedförsturen längs GC-60 ner till San Bartolome (där filmen är inspelad av någon bilist) var klart spännande.
Hasse#7 sa:Bele sa:Hasse#7 sa:Bara vek tydligen. Inte sjuk idag förutom kubikmeter med snor på väg ut. Blev Maspalomas-Puerto de Mogan-Maspalomas. GC-500 är fin när det Inte blåser och det är måttlig trafik. Puerto de mogan är en lunch och fikapärla.
Visst är det förtretligt att vara sjuk om man är på semester, men långsiktigt skulle jag föredra att en temporär förkylning framför att vara klen :-)
Hoppas ni får lite bergscykling innan ni åker hem.
Räcker det inte med Pico de las Nieves i snö för att få säga att man bergscyklat? :-) Sen är väl klen något relativt, jag är absolut inte snabb uppför men jag är långt ifrån långsammast. Är man uppe så är man uppe, det är jobb som krävs. Tycker man att det är tråkigt lätt har antagligen en karriär inom cykel.
Bele sa:Hasse#7 sa:Bele sa:Hasse#7 sa:Bara vek tydligen. Inte sjuk idag förutom kubikmeter med snor på väg ut. Blev Maspalomas-Puerto de Mogan-Maspalomas. GC-500 är fin när det Inte blåser och det är måttlig trafik. Puerto de mogan är en lunch och fikapärla.
Visst är det förtretligt att vara sjuk om man är på semester, men långsiktigt skulle jag föredra att en temporär förkylning framför att vara klen :-)
Hoppas ni får lite bergscykling innan ni åker hem.
Räcker det inte med Pico de las Nieves i snö för att få säga att man bergscyklat? :-) Sen är väl klen något relativt, jag är absolut inte snabb uppför men jag är långt ifrån långsammast. Är man uppe så är man uppe, det är jobb som krävs. Tycker man att det är tråkigt lätt har antagligen en karriär inom cykel.
"Det fanns snö halvvägs upp från Ayacata." Det framgår inte av bilderna att ni cyklade i snö (jag tycker att det ser ut som stråk som är cykelbara), men jag tolkar din text som att ni cyklade i decimeterdjup snö. Stämmer det? Hur långt då?
Visst är det bergscykling, men inte riktigt som man vill ha den... Jag önskar er "riktig" bergscykling :-)
Testa 210/606 från S:t Nicolas till Ayacata, där finns minst 1 finca med kossor på runt 1.000m höjd. Men dom står inte direkt på vägen vad jag sett iaf.Hasse#7 sa:Har en annan fråga som kanske redan varit uppe. Varför varnar man för kor på vägskyltar när det inte finns några hagar och det bara finns kaktusar äta? Är det någon som sett en ko?
Fast egentligen passerar man dammen, asfaltsvägen tar slut där bilden är tagen. Det går att fortsätta till fots eller mtb efter parkeringen, finns nog ngn här på forat som testat endera. På tillbakavägen så kan man notera wc-stolarnas kyrkogård på höger sida om vägen, många olika sorter utplacerade i naturen (ska fota när jag kommer ner 6/3 - 20/3).Zorban sa:Soria Dammen! ? Ser intressant ut, det måste jag kolla in nästa gång det blir resa av.
Hoppas på mer trevliga bilder.
Manurhin2 sa:Nice
Testbacken är vacker nerför ..
Jobbig uppför ....
M
nisseson sa:Om vi ska prata misärväder på Gran Canaria så cyklade jag långrunda på 16 mil i bergen dagen som slutade såhär i höstas:Det tre sista timmarna i hällregn jag inte sett like av hemma i Stockholm var högst sådär. Nedförsturen längs GC-60 ner till San Bartolome (där filmen är inspelad av någon bilist) var klart spännande.
Man vill nog ha en uttalad maxning om man ska ta siffrorna seriöst. Testbacke är väl ngt som myntats på happy, det är ju inte som på Alp d'Huez med tidtagning/stämpling där man verkligen kan jämföra sin insats.GoranS sa:Känns inte VAM-siffrorna ganska måttliga, i synnerhet på damsidan? Nu är det förvisso bara 6% lutning, men Longo Borghinis 1039 m/h är ju inte så brutalt och det är ju en klart kompetent cyklist. Funderar mest över om detta verkligen är "maxningar".
GoranS sa:Känner igen det där med mindre än planerat. Brukar alltid bli tvungen korta de planerade turerna vissa dagar. Å andra sidan så är det i mitt tycke mycket bättre att ha för mycket planerat och inte hinna med allt än att med någon/några dagar kvar komma fram till att man kört alla vägar/backar man tänkt sig och att det då blir repetition eller att köra mindre roliga vägar/backar. Dessutom skulle nog jag gå sönder om jag skulle försöka köra allt som jag har med i planeringen. Skulle lätt bli 20+ mil/dag. Då känns det bättre att kunna köra långa turer de dagar benen och vädret är bra och sen skära ner turerna lite övriga dagar.
Det är en bättre inställning än den däringa gubben Skogling har.Bengt Granlund sa:Papayajuice i Soria, lika god idag som i förrgår :)
Skogling sa:I WANT APELSINJOS! ;)
Jag drack flera liter med apelsinjos, vintern har varit väldigt varm så apelsinerna var mogna 2 veckor tidigare i år.Skogling sa:I WANT APELSINJOS! ;)
GöttSkogsgubben sa:Nästa vecka bär det av till årets obligatoriska sol-och-bad-charter med all-inclusive och tillhörande viktuppgång. Det här året är målet Gran Canaria. Min fru föreslog själv att jag kanske borde passa på att cykla :-) ❤
Har bokat in mtb-turen på onsdag den 13:e. Ska bli spännande. Blir första utlandscyklingen och första gången på heldämpad hoj.
Den här? http://happyride.se/2015/05/22/utan-vett-pa-grandiosa-canaria/Hasse#7 sa:@skogsgubben. Leta reda på Jacksons tråd där hon lurar sina systrar att cykla mtb på GC. Ger nog gpd inspiration. Ha så trevligt på semestern.
Skogsgubben sa:Den här? http://happyride.se/2015/05/22/utan-vett-pa-grandiosa-canaria/Hasse#7 sa:@skogsgubben. Leta reda på Jacksons tråd där hon lurar sina systrar att cykla mtb på GC. Ger nog gpd inspiration. Ha så trevligt på semestern.
Den ska jag genast plöja igenom. Tack för tipset :-)
Mattias A sa:Då var det bokat! Åker till GC 14 december
fredrick sa:Maspalomas är det stället att föredra att bo på?
Hotell Caybeach Princess, någon som vet om det är ok?
C-dale sa:fredrick sa:Maspalomas är det stället att föredra att bo på?
Hotell Caybeach Princess, någon som vet om det är ok?
Jag tycker Maspalomas är bäst. Man kan cykla iväg i 3 vädersträck o fika vid sjukhusets kiosk efter Dammrundan mm.
Dessutom lite mindre ghettokänsla än Playa Ingle's.
Hotellet vet jag inget om, men det är ju lätt att kolla recensioner på Trivago mm.
fredrick sa:Tack för snabba svar.
Några fler frågor kommer här:
Hyra cykel för 25 x 7 = 175 € eller ta med egen för 700 kr t & r med Tui?
(Är det kass asfalt på sina ställen så att risken finns för att köra sönder sin "fincykel med finhjul"?)
Tar vi med egen cykel så kan vi inte ta transferbuss för ca 200 kr utan måste fixa egen skjuts, vad kostar det ungefär för 2 personer och 2 cyklar?
Hur brukar ni göra vid resor till Gran Canaria?
C-dale sa:Vart cyklar du österut? Brukar vara i San Agustin och har bara tagit mig bort till flygplatsen och sedan norrut.
fredrick sa:Tack för snabba svar.
Några fler frågor kommer här:
Hyra cykel för 25 x 7 = 175 € eller ta med egen för 700 kr t & r med Tui?
(Är det kass asfalt på sina ställen så att risken finns för att köra sönder sin "fincykel med finhjul"?)
Tar vi med egen cykel så kan vi inte ta transferbuss för ca 200 kr utan måste fixa egen skjuts, vad kostar det ungefär för 2 personer och 2 cyklar?
Kanske finns mer prisvärda hyrställen än detta?
http://www.cyclo-canaria.com/en/
Hur brukar ni göra vid resor till Gran Canaria?