Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
qma sa:Bra tråd även om det mest verkar cyklas LVG. :)
Ingen som provat någon mountainbike-cykling på GC senaste åren?
Jag har läst nån artikel där nån tysk åkare/journalist kommer fram till att det är fantastiskt.
Har för mig att det fanns guidning, och flera intressanta typer av miljö - inte bara torrt med vassa stenar som man kan tänka sig. Jag googlar väl på saken, men vill gärna läsa om nån har några erfarenheter här i tråden.
GoranS sa:Den andra ser ut att vara ett par km in på VOTT. Skulle den första kunna vara på vägen bort mot San Nicolás?
GoranS sa:Skoglings bilder brukar vara av god klass även när han inte tar med sig själv.
GoranS sa:glitch: Några reflektioner kring det du skrev.
Det är stor skillnad på norra och södra halvan av GC både vad det gäller natur och turistighet. Jag tror att om man hittar rätt ställe på norra sidan kan det vara riktigt trevligt. Däremot är det ju större regnrisk och typiskt svalare, vilket man bör ta i beaktande om man planerar en semester där. I övrigt håller jag med om en hotellghetton på sydsidan är kväljningsframkallande fula.
Huggelito sa:GoranS sa:glitch: Några reflektioner kring det du skrev.
Det är stor skillnad på norra och södra halvan av GC både vad det gäller natur och turistighet. Jag tror att om man hittar rätt ställe på norra sidan kan det vara riktigt trevligt. Däremot är det ju större regnrisk och typiskt svalare, vilket man bör ta i beaktande om man planerar en semester där. I övrigt håller jag med om en hotellghetton på sydsidan är kväljningsframkallande fula.
Vad är slutsatsen kring optimalt boende för att maximera cykling och bra/trevlig familjesemester? (Minimera turistghetto)
Manurhin2 sa:Har nyss för första gången bokat charter till GC men hittar inte vad ving tillåter för vikt på cykelväskan , någon som vet ?
M
Hasse#7 sa:Eller 25 kg kanske. Hittade det här som jag inte sett förut.
https://se.airshoppen.com/uppgradera-din-flygresa/extra-bagage/priser-specialbagage
Tack , är tyvärr inte förränn slutet november dock .glitch sa:Vill du slippa få ögonstenen mosad kan jag rekommendera hyra på cyclo canaria i maspalomas.
Ha en skön resa!
Manurhin2 sa:Tack , är tyvärr inte förränn slutet november dock .glitch sa:Vill du slippa få ögonstenen mosad kan jag rekommendera hyra på cyclo canaria i maspalomas.
Ha en skön resa!
Hahaha jag bokade precis määäääManurhin2 sa:Har nyss för första gången bokat charter till GC men hittar inte vad ving tillåter för vikt på cykelväskan , någon som vet ?
M
Fastän i Januari ?Tobbe A sa:Hahaha jag bokade precis määäääManurhin2 sa:Har nyss för första gången bokat charter till GC men hittar inte vad ving tillåter för vikt på cykelväskan , någon som vet ?
M
Det brukar stå vilket band cykeln kommer på, inte på den lilla displayen men väl på den större. Det hände dock att dom bytte band vilket skapade onödig stress.Paul D sa:Om du väljer egen cykel. Tipps. Boka cykeltransport i tid!
Las Palmas Airport har två olika transportband för specialbagage. Det första passera du på väg till transportbanden för resväskorna till vänster i gångriktningen. Det andra ligger i andra änden av "bagagehallen". Jag har inte lyckats lista ut vilket "specialbagageband" som levererar för just min flight. Själv stått länge o väntat vid det ena och cykeln kom på det andra. Nästa gång kom cykeln på första bandet. Är man fler i ressällskapet så löser man det genom att sprida ut sig och mobilkontakt. Kan nämligen vara bra att vara snabbt ut till bussarna så man får med cykeln. Om man är bra på Spanska kanske man kan fråga vilket specialband som gäller för din flight. Senaste charter fick jag med cykeln gratis på bussen.
I händelse att du inte redan planerat att justera utväxlingen så ta dig en funderare. Nämligen ingen slump att hyrcyklarna utrustas med compact ofta 50/34 och ända upp till 32 där bak. Jag har nu 34/32 som lättast o känner att jag hittat rätt. Nu överlever jag VOTT utan att sätta ned foten. Ska tilläggas att gubben är 60+. Med den utväxlingen var Alp du Huez, Galibier, Madelen o Izeranz en njutning i somras. (anar att det är en annan tråd.....smile). Kör Campa och det har inte varit helt lätt att få till det. Berättar gärna hur jag löst det om någon är intresserad och jag blir hänvisad till lämplig tråd även om jag tycker GC tråden borde passa eftersom GC är BARA höjdmeter.
Japp?Manurhin2 sa:Fastän i Januari ?Tobbe A sa:Hahaha jag bokade precis määäääManurhin2 sa:Har nyss för första gången bokat charter till GC men hittar inte vad ving tillåter för vikt på cykelväskan , någon som vet ?
M