Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Frippe.A sa:Ifrån dagens runda till Pájara, Fuerteventura.
Pfaff sa:Frippe.A sa:Ifrån dagens runda till Pájara, Fuerteventura.
Spännande! Har dom byggd en bro från Gran Canaria nu? :-)
nisseson sa:Pfaff sa:Frippe.A sa:Ifrån dagens runda till Pájara, Fuerteventura.
Spännande! Har dom byggd en bro från Gran Canaria nu? :-)
Kul med input från andra kanarieöar än GC. :-) @Pfaff tråden är i praktiken en samlingstråd för kanarieöarna, även om det mesta kretsar runt GC.
GoranS sa:Jag har fått för mig att man ser hemvist på reg-skylten. Bilar från GC har reg-skyltar med GC först, bilar från Teneriffa har TF först etc.
GoranS sa:Jag har fått för mig att man ser hemvist på reg-skylten. Bilar från GC har reg-skyltar med GC först, bilar från Teneriffa har TF först etc.
Ingen orsak GoranS, ett förtydligande dock, det gamma systemet lever kvar till skillnad från i Sverige så på äldre bilar kan man fortfarande se var de hör hemma, "GC", "TF" o.s.v.GoranS sa:Ah, där ser man. Får "skylla på" att de flesta av mina kanarievistelser inträffat före denna omläggning.
us930 sa:Ingen orsak GoranS, ett förtydligande dock, det gamma systemet lever kvar till skillnad från i Sverige så på äldre bilar kan man fortfarande se var de hör hemma, "GC", "TF" o.s.v.GoranS sa:Ah, där ser man. Får "skylla på" att de flesta av mina kanarievistelser inträffat före denna omläggning.
Mvh Ulf S.
GoranS sa:Naviera Armas kör färjor mellan Kanarieöarna. Har själv bara åkt mellan Teneriffa och La Gomera.
manslennstrand sa:Vilken backe är testbacken? Den har jag inte heller förstått var den ligger. Sorry för alla dumma frågor, men ska ner snart så jag vill vara lite förberedd :)
manslennstrand sa:Vilken backe är testbacken? Den har jag inte heller förstått var den ligger. Sorry för alla dumma frågor, men ska ner snart så jag vill vara lite förberedd :)
GoranS sa:Bör kanske tilläggas att det inte går direktfärjor mellan alla par av öar. Tror t.ex. att man bara kommer direkt till El Hierro från La Gomera och/eller Teneriffa - us930 har förmodligen bättre koll på det.
Alt. TF-51, 21 och 24!us930 sa:GoranS sa:Bör kanske tilläggas att det inte går direktfärjor mellan alla par av öar. Tror t.ex. att man bara kommer direkt till El Hierro från La Gomera och/eller Teneriffa - us930 har förmodligen bättre koll på det.
Det är en hel del bil/båttrafik mellan öarna men det är riktigt som GoranS skriver, ibland måste man åka via någon annan ö för att nå sitt mål. I fallet El Hierro så kommer man med båt nu bara dit från Teneriffa, tidigare så gjorde vissa turer ett stopp på La Gomera också, men inte längre. Detta förändras dock ständigt, man får helt enkelt kolla aktuell information, båt åker man med Naviera Armas eller Fred Olsen, flyger gör man med Binter eller Canary Fly.
EDIT. : Värt att notera är också att Teneriffa har två flygplatser och två färjehamnar, och det är 6-7mil emellan dem, om man har tid och lust så kan man cykla mellan dem, TF-28 heter den gamla vägen som bitvis är mycket trevlig, annars får man åka buss.
Mvh Ulf S.
GoranS sa:Alt. TF-51, 21 och 24!us930 sa:GoranS sa:Bör kanske tilläggas att det inte går direktfärjor mellan alla par av öar. Tror t.ex. att man bara kommer direkt till El Hierro från La Gomera och/eller Teneriffa - us930 har förmodligen bättre koll på det.
Det är en hel del bil/båttrafik mellan öarna men det är riktigt som GoranS skriver, ibland måste man åka via någon annan ö för att nå sitt mål. I fallet El Hierro så kommer man med båt nu bara dit från Teneriffa, tidigare så gjorde vissa turer ett stopp på La Gomera också, men inte längre. Detta förändras dock ständigt, man får helt enkelt kolla aktuell information, båt åker man med Naviera Armas eller Fred Olsen, flyger gör man med Binter eller Canary Fly.
EDIT. : Värt att notera är också att Teneriffa har två flygplatser och två färjehamnar, och det är 6-7mil emellan dem, om man har tid och lust så kan man cykla mellan dem, TF-28 heter den gamla vägen som bitvis är mycket trevlig, annars får man åka buss.
Mvh Ulf S.
Att tänka på om man tar TF-28 är att det ofta är vindar fr. NO, vilket gör det rätt troligt att man får motvind om man ska från södra till norra.
DT sa:Bra att de löser det permanent, även om det i praktiken inte har varit några problem hittills mer än att man har fått stanna och lyfta cykeln över ett räcke och sedan cykla lugnt ett par hundra meter.
Hoppas bara att tunneln går relativt snabbt att bygga. Men det verkar ju inte vara någon St Gotthardstunnel direkt om de har en budget på 162 000 €, så det kanske inte tar så lång tid. :-)
DT sa:Bra att de löser det permanent, även om det i praktiken inte har varit några problem hittills mer än att man har fått stanna och lyfta cykeln över ett räcke och sedan cykla lugnt ett par hundra meter.
Hoppas bara att tunneln går relativt snabbt att bygga. Men det verkar ju inte vara någon St Gotthardstunnel direkt om de har en budget på 162 000 €, så det kanske inte tar så lång tid. :-)
Hasse#7 sa:DT sa:Bra att de löser det permanent, även om det i praktiken inte har varit några problem hittills mer än att man har fått stanna och lyfta cykeln över ett räcke och sedan cykla lugnt ett par hundra meter.
Jag hoppas de gör en tunnel som inte försvagar berget. Jobbigt om hela sidan faller ned i havet.
Rock sa:Vi kan nog låna ut borren som användes till Hallandsåsen så slipper dom spränga...
Luzen sa:Enbart ljusterapin gör redan värd ändå.
Men 50 mil är ju inte så illa trots allt!
Sök upp en ortoped så kan denne ganska enkelt känna och dra lite i benet för att konstatera ev korsbandsskada.
Må gott!
Vi kan ha en återsamlingsträff där i misärtråden!Hasse#7 sa:Luzen sa:Enbart ljusterapin gör redan värd ändå.
Sök upp en ortoped så kan denne ganska enkelt känna och dra lite i benet för att konstatera ev korsbandsskada.
Må gott!
Tack Luzen. Milen var ovanligt kostsamma i år. Var aldrig högre än Soria. Kanske blir misärtråden nu för min del?
Luzen sa:Vi kan ha en återsamlingsträff där i misärtråden!Hasse#7 sa:Luzen sa:Enbart ljusterapin gör redan värd ändå.
Må gott!
Tack Luzen. Milen var ovanligt kostsamma i år. Var aldrig högre än Soria. Kanske blir misärtråden nu för min del?
mklmtb sa:Vilken grym tråd, har spenderat hela förmiddagen att läsa vid poolen idag på hotellet här på Mas Palomas!
Jag tänkte hyra en LVG en dag och Freemotion har nämnts många gånger, men det skrivs inte så mycket om deras guidade turer. Funderar att hänga med på torsdag (första dagen med moln enligt prognosen ?) för att undvika cykla solo, någon som har erfarenhet? För en hyfsat van cyklist (3-4 rundor/vecka), är deras sporttempo hållbart eller är det elitnivå? Jag gillar backar men med tanke på att jag är från Skåne så är det ju inte riktigt samma sak, även om jag är stolt över mitt KOM i Häckeberga ;-) Någon med erfarenhet?
Tack!