Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ta en taxi till Patalavaca och besök Cueva Pirata, riktigt bra köttresturang.Jo, vet inte om jag har pannben eller tarm (glutenintolerant) till att göra den resan tyvärr.
Vi har lägenhetshotell, så frukosten är ju fixat. Men när nästan varje ställe har samma meny blir man lite nedstämd tyvärr. Ska ge det ett sista försök ikväll!
Hur bökig är vandringsleden tiĺ Maspalomas? Möjlig med gravelhoj med feta däck?Sådär ja, 3 dagars cykling och 20 mil senare. Fina vyer men katastrof matkultur, någon som har tips på en restaurang i playa del ingles mottages det gärna.
Hyrde landsvägscyklar på bike10mil för dag 1 och 2. Härlig snubbe som jobbade där, kan varmt rekommendera att hyra därifrån.
Dag 1 åkte vi upp till Soria, uthyraren så "its mostly flat, with a little hill". ? Backen upp till Soria var lång och brant, men glassen smakade desto bättre på toppen.
Dag 2 tog vi först en loop upp till Ayaguares, för att sedan ta en kustvägen tor till Taurito, denna trippen var betydligt behagligare än dag 1.
Dag 3 hyrde vi e-mtb från freemotion, de anställda vart väldigt stela och inte särskilt serviceminded.
Vi tog en taxi upp till San Bartolomé för att sedan jobba oss ner till Ayaguares, hamnade lite fel så det blev en del bärande och puttande genom ett partier stenkistor. Efter en fikapaus tog vi vandringsleden hela vägen till Maspalomas, denna biten var riktigt härlig med fina vyer.
Jag hade inte rekommenderat det, ganska schyssta stigningar/nedfarter med mycket lös grus/stenar.Hur bökig är vandringsleden tiĺ Maspalomas? Möjlig med gravelhoj med feta däck?
Lunchrestaurang på sydkusten? Nu fattar jag inte alls. Mitt på dagen är man väl uppe i bergen och cyklar?Fusion om det finns kvar men det är kryddstark cross-over på menyn.
Bästa maten är den lokala enligt mig.
Då är det ropa vieja eller garbanzo som gäller, stapelvaran är kikärter. Proteinet kommer antingen från havet eller kanin/kyckling, nötkött är importerat.
Försök att inte äta längs turiststråken, för kött rekommenderar jag Atlantida som också är ett utmärkt ställe att prova viner.
I Meloneras ligger en lunchfavorit, Banderas Tapas y Copas som man bör testa.
För att citera ett djungelordspråk...Lunchrestaurang på sydkusten? Nu fattar jag inte alls. Mitt på dagen är man väl uppe i bergen och cyklar?![]()
Tack, då får den vänta tills jag väljer att ta med mig mtb istället.Jag hade inte rekommenderat det, ganska schyssta stigningar/nedfarter med mycket lös grus/stenar.
Har iofs inte testat gravel heller.
Precis innan La Tapita hittade vi (som verkar vara ett localhak) Bruder1906, det var riktigt lyckat?Inte direkt gåavstånd från playa de ingles, men Samsara är frugans favorit. Jag gillar abrasa grill, eller La Tapita Los Jose's ännu mera.
Vi har ätit på nedanstående restaurang minst tre gånger.Jo, vet inte om jag har pannben eller tarm (glutenintolerant) till att göra den resan tyvärr.
Vi har lägenhetshotell, så frukosten är ju fixat. Men när nästan varje ställe har samma meny blir man lite nedstämd tyvärr. Ska ge det ett sista försök ikväll!
53/9 har visat sig gångbart på GC bara man har ben.....Jag verkar ha glömt lungor och ben hemma, men jag tog iaf med en 9-32 kassett! Och varmt är det ?
Har varit på GC två gånger och båda gångerna med två ben. Helt säker på att jag fått gå väldigt mkt om jag haft 53/9 som utväxling så det är garanterat en gångbar utväxling.53/9 har visat sig gångbart på GC bara man har ben.....
Fegklingor, 48-30, fram :) Men nedför funkar 48/9!53/9 har visat sig gångbart på GC bara man har ben.....
Liknar dom 35/36 som jag har nu?Fegklingor, 48-30, fram :) Men nedför funkar 48/9!
Vi kommer imorron med hosta i luftrören ?Jag verkar ha glömt lungor och ben hemma, men jag tog iaf med en 9-32 kassett! Och varmt är det ?
Favorit i repris....53/9 har visat sig gångbart på GC bara man har ben.....
Men knappast 53/9, eller ...?Favorit i repris....
Snarare tvärtomMen knappast 53/9, eller ...?
Köp lite extra astmaspray eller läppsalva på Arlanda bara ;)Vi kommer imorron med hosta i luftrören ?
Nu på flygplatsen, badar och dricker öl.
Visa bilaga 542383
VoTT och Pico samma dag är ambitiöst. ??Två veckor kvar tills man beger sig till ön igen! Planerar att genomföra Vott+Pico en dag under veckan, ifall någon är sugen att hänga på. Mellan 19-26 Mars.
Viljan finns att göra dig sällskap utan båt o utan tunnel.Två veckor kvar tills man beger sig till ön igen! Planerar att genomföra Vott+Pico en dag under veckan, ifall någon är sugen att hänga på. Mellan 19-26 Mars.
Hur gick det??Visade sig att benen och lungorna var "kanske" ändå med, men däremot så funkar det bättre när inte skivorna ligger emot beläggen hela tiden...
Kul att ses, hoppas testet gick bra!!Hur gick det??
Lyckades du göra dig av med den ”skämmiga” VOTT oskulden idag???
(Råkade träffa Kroem ? i början på Soriaklättringen när han förväntansfull rörde sig i riktning mot ”det okända”).
Gilla på VoTT, inte gilla på vurpa och skador på kropp och cykel.Kul att ses, hoppas testet gick bra!!
Jo då… jag ”klarade av” det med lite stopp. Vilken jävla HEMSK upplevelse haha. Helt otroligt. Fick ta det rejält lugnt.
Blir ingen full RR … gick Sådär utför från Ayacata - dålig inbromsning och krasch ? Skrapsår och inga problem med mig, men styret slog sönder ramen verkar det som. Surt sa räven men glad att det bara krävs stora plåster…
Även om det är surt när prylar går sönder är det ju någonstans ändå "bara" saker. En krasch som "bara" resulterar i skrapsår kroppsligt sett kan man nog ändå vara lite tacksam över. Med en gnutta otur kan det ju bli betydligt mer elände av en ofrivillig markkontakt. Hur som helst, skönt att det inte blev ett värre utfall.Kul att ses, hoppas testet gick bra!!
Jo då… jag ”klarade av” det med lite stopp. Vilken jävla HEMSK upplevelse haha. Helt otroligt. Fick ta det rejält lugnt.
Blir ingen full RR … gick Sådär utför från Ayacata - dålig inbromsning och krasch ? Skrapsår och inga problem med mig, men styret slog sönder ramen verkar det som. Surt sa räven men glad att det bara krävs stora plåster…
Absolut! Jag ska, och gör, skatta mig lycklig. Nu har det hänt och det spelas upp i huvudet konstantÄven om det är surt när prylar går sönder är det ju någonstans ändå "bara" saker. En krasch som "bara" resulterar i skrapsår kroppsligt sett kan man nog ändå vara lite tacksam över. Med en gnutta otur kan det ju bli betydligt mer elände av en ofrivillig markkontakt. Hur som helst, skönt att det inte blev ett värre utfall.

Tjusigt boende du skaffat. Ser ut att vara ordentliga väggar men lite dåligt med fönster.Visa bilaga 543659
Visa bilaga 543661
Först ett besök i högkvarteret sen fika på Nieves.
Krumma ben, hosta och allmänt vrång i huvudet. Vi har iaf tur med vädret.
Ser f..n billigt ut åsså.Tjusigt boende du skaffat. Ser ut att vara ordentliga väggar men lite dåligt med fönster.![]()
Billigt? Boende i natursten, isolerat läge från resten av turistmassorna, nära till fina cykelvägar, fin utsikt, bergsluft, etc. Jag skulle nog kalla det exklusivt!Ser f..n billigt ut åsså.
Funkar även som skyddsrum i dessa tider!Guld i berget också, bara att tälja om reskassan tryter
Putin-anpassat ?Funkar även som skyddsrum i dessa tider!
Bra att du inte cyklade upp till Nieves, jag har varit där vid 0 grader och det var riktigt illa. Ingen bromsförmåga i händerna med korta handskar. Huttrade mig tillbaka till Ayacata och fick värma mig under filtar för att sen cykla ner till Fataga. Det ser inte jättekul ut några dagar framöver, Lucia ska maxa 14 imorgon med skurar hela dagen.Asså iag var det inte varmt ner från Ayacra, 3 grader och regn ett tag. Blev Taxi från San BArtalome men hade redan 12 mil på mätaren och 2350 höjdmeter så kändes ok. Tog dock 2h att tina upp. Händerna var så kalla att jag typ tappande känseln. Kunden nästan inte bromsa. Så dagens tips. 1 Kolla vädret innan du cyklar. 2. Ta med ordentliga kläder om det ser ut att behövas. Läs.... Regnställ och vantar.