Cykla Gran Canaria (Kanarieöarna) :)

Tack snälla!
Är det den här sektionen på motorvägen man får "fulåka" i så fall?
Screenshot_2022-12-28-11-54-41-731_com.google.android.apps.maps.jpg

Vilken är "testbacken"?
tack tack

Om du inte tänkt köra testbacken annan dag oavsett så hade jag lätt tagit motorvägen(eller valfritt hjälpmedel) till pd Mogan för att ta testbacken till Pico, samma med vott.
Soria är ju nästgårds ändå via Arguineguin cykeldag 3.

M2 har helt rätt.
Några flera detaljer ang Testbacken.
Kallas internationellt för Serenity climb.
= GC605 och startar från GC200.
Brantast i början
Fortfarande perfekt beläggning.
En av de bästa klättringarna på Ön

M2 har helt rätt.
Några flera detaljer ang Testbacken.
Kallas internationellt för Serenity climb.
= GC605 och startar från GC200.
Brantast i början
Fortfarande perfekt beläggning.
En av de bästa klättringarna på Ön
Kör man den nedför bör man beakta att det finns några kurvor där både man själv på cykel och mötande bilar är helt osynliga för varandra. Det är lätt att cykla för fort och man kan inte heller höra om det kommer bilar. Bara en vänlig omtanke till er som vill ha en skadefri semester.

Kör man den nedför bör man beakta att det finns några kurvor där både man själv på cykel och mötande bilar är helt osynliga för varandra. Det är lätt att cykla för fort och man kan inte heller höra om det kommer bilar. Bara en vänlig omtanke till er som vill ha en skadefri semester.
Det är ju en bra regel rent generellt att om man inte med 100% säkerhet ser att det är fritt i en kurva så håller man sig klart på sin sida vägen. Klart jobbigt att upptäcka en bil på frontalkurs med en själv inte så många meter framåt!

Det är ju en bra regel rent generellt att om man inte med 100% säkerhet ser att det är fritt i en kurva så håller man sig klart på sin sida vägen. Klart jobbigt att upptäcka en bil på frontalkurs med en själv inte så många meter framåt!
Nu är det ju så att en och annan provar stora berg för första gången. Jag riktar mig nog mest till dessa glada som ingen nära sjukhusupplevelse hava.

Senast ändrad:
Men då förlorar man ju... :(

(Fast, jag personligen ser bara nervägen som ett nödvändigt ont, tycker inte att det är särskilt "kul" att åka nedför)
När jag började cykla i berg gillade jag inte alls utförsbackarna.

Med mer övning kom jag till ett stadium där jag i de flesta backar var rätt indifferent, Vissa backar kunde jag t.o.m. kunde tycka det var lite kul medan backar med dålig beläggning fortsatt inte var något jag uppskattade.

Numera har jag gått "bakåt" och är i ett läge där enkla utförsbackar utan kraftigare kurvor och med skaplig asfalt funkar utan några problem men det är inte något jag ser fram emot. medan backar med sämre beläggning eller kraftigare kurvor är ngt nödvändigt ont.

Jämfört med att cykla uppför har dock utförscykling aldrig kunnat konkurrera i min bok.

Njaaa, du ser vart han kör av över räcket öch överlever?
Självklart!

En liten anekdot ... när jag vurpade på GC och fick ta taxi ned så berättade chaffisen glatt att dagen innan hade en man i 60-årsåldern kört över ett räcke och dött. Jag hade ju klarat mig väldigt bra, men det var inte direkt det man ville höra. Hjälpte inte den mentala återhämtningen...

Tack för all upplysning. Nu är jag lite bättre orienterad. Köre testbacken sist jag var på ön och har kört Soria, Ayacata från Maspalomas respektive österut och sen tillbaka längs kusten.
Blev aldrig nåt VOTT och körde inte heller hela vägen till Pico sist så det får bli ambitionen denna gång, får se hur benen känns väl på plats och hur mycket egentid man lyckas förhandla till sig.

Utförskörning är man som tur så pass ovan och dålig på, att det brukar bli väldigt. sansat nedför? Försökte hänga på ett gäng locals en gång ner från Soria, tror jag var med i två svängar innan de var borta ?

Tre snabba!

Kan man räkna med att komma ut runt 07 el är det fortfarande för mörkt nu i Januari?

Hur är det med telefontäckning uppåt bergen? Inplanerat Soria, Fataga, Ayaguares.

Cafeer är det kontanter som gäller el fu kar Mastercard?

Tre snabba!

Kan man räkna med att komma ut runt 07 el är det fortfarande för mörkt nu i Januari?

Hur är det med telefontäckning uppåt bergen? Inplanerat Soria, Fataga, Ayaguares.

Tre snabba!

Snabba svar efter dagens runda ?

- Sju är för tidigt skulle jag säga. Strax efter halv åtta blev det tillräckligt ljust idag.

- Vi hade bra täckning hela vägen från PdI till Pico. Enda undantaget var vid Disamacken i Fataga.

- Kort funkade överallt förutom på ett ställe. Där handlade det om att kortmaskinen gått sönder och skulle ersättas inom några dagar (det var stället innan första Miradoren, så det är nog ganska ovanligt att stanna redan där). Annars så funkar det tillochmed hos tälten och vagnarna. Med det sagt så är det ju alltid klokt att ha lite cash i reserv.

Vill man köra lite raciga spår nerför kan man ibland spana in ett antal kurvor framåt och se om det är någon trafik på väg uppför. De inhemska cyklisterna tycks ofta förlita sig på påvens beskydd.

Vill man köra lite raciga spår nerför kan man ibland spana in ett antal kurvor framåt och se om det är någon trafik på väg uppför. De inhemska cyklisterna tycks ofta förlita sig på påvens beskydd.
En sak att beakta är att det kan finnas parkerade bilar (eller cyklister) och sådana som kommer ut från små sidovägar, så om det finns någon del man inte ser neråt kan det vara riskabelt att extrapolera avsaknad av bilar på resterande delar vid ett antal tittar till att det inte finns någon bil på vägen. Med det absolut inte sagt att det är dåligt att ha koll neråt.

Tre snabba!

Om du behöver starta tidigt i mörker för att icke cyklande resesällskap ska vara nöjda så kan det fungera om man börjar med klättring. OCH RIKTIGT BRA BAKLYSE.
Framlyse även det mest för att synas.
Utför skulle jag helst undvika i mörker.
Har någon gång startat riktning Fataga på GC60. Lite trafik och ganska bred väg har gjort att det känts ok.

Håller med!!
Mitt favoritställe för sådant är från St Lucia och ner mot El Doctoral. Inte så brant o man ser ganska många kurvor framåt.
Krasch och behov av IVAvård 2018 har dock tyvärr fått mig att öka marginalerna så det gränsar till tråkigt att cykla utför.
GC130 från Pico till Telde är bitvis rak, brant och asfalten helt perfekt. Där blev jag fartblind i höstas men redde upp det utan att göra något misstag. Dock onödigt nära.

En aningens generell fråga..
Barnfamilj. Sportlov v7. 2 barn (5 och 8) och två tränings/cykelintresserade föräldrar.
Barnen vill alltså bada och äta glass.
Föräldrarna vill cykla (får turas om). Och på kvällarna äta något gott i trevlig miljö.
Hur hade ni tänkt? Är Gran Canaria ett bra val på den tiden av året? Eller ska vi söka oss någon annanstans? Eller är det bara att ta ett boende på ön och njuta?

Barnfamilj. Sportlov v7. 2 barn (5 och 8) och två tränings/cykelintresserade föräldrar.
Föräldrarna vill cykla (får turas om). Och på kvällarna äta något gott i trevlig miljö.
Hur hade ni tänkt? Är Gran Canaria ett bra val på den tiden av året? Eller ska vi söka oss någon annanstans? Eller är det bara att ta ett boende på ön och njuta?
Kanarieöarna är nog det bästa man hittar värmemässigt vid den tiden på året om man inte vill flyga längre. Jag skulle satsa på sydsidan om valet föll på GC.

GC är dock väldigt kuperad så man bör uppskatta backar om man ska dit och cykla. Annars finns ju Fuerteventura och Lanzarote. Ingen egen erfarenhet men som jag fattat det lite snällare terräng. Sen har jag fått för mig att Fuerteventura inte är det mest inspirerande stället vad det gäller vyer. Har hört ngn beskriva det som en stor sand- och grushög.

Teneriffa är också kuperad och nog struligare trafikmässigt så i detta fall skulle jag säga att GC är det bättre valet bland de två.

Tack för alla råd här inför våra eskapader ? Cykeldag ett är nu avklarad och såklart med blodad tand. Vi skulle mjukstarta idag med PdI - San Bartolomé - Sta Lucia - Vecindario - PdI.

Planen höll ända till San Bartolomé. Där kände vi att det var kul att klättra, så vi kom överens om att fortsätta till Ayacata, och sedan svänga vänster mot Presa las Niñas och ner via Tauropass.

I Ayacata tog vi lunch, och då sade benen åt oss att vi definitivt inte hade klättrat färdigt. Ny plan; vi siktar mot Pico och trampar på tills vi tröttnar. Efter hundra höjdmeter brann bådas ben, det märks att Uppsalaslätten inte är speciellt kuperad om man säger så, men då hade istället hornen vuxit ut så det vara bara att bita ihop och köra på. Vi ömsom svor och ömsom skrattade och helt plötsligt var vi framme vid Pico. Eller helt plötsligt kanske är fel att säga. Vi hade tagit det lugnt hela dagen, så klockan var redan tre.

Nu var det bara hemresan kvar. Vi bestämde oss för att åka GC130 - GC120 och ner via Vecindario, och det var nog klokt. Jag frös nämligen så att jag skakade nu och då var det bra att tappa höjdmetrarna snabbt. Vi hade ju inte tänkt bestiga toppen idag, så jag cyklade bara i min tunna och korta triathlondräkt. Sonen hade varit smart och tagit med en långärmad tröja åtminstone så honom gick det ingen nöd på men mitt agerande skulle man nog kunna kalla korkat eftersom det var en småmolnig dag. Jag fick helt enkelt försöka hitta en sweetspot mellan att tappa höjd snabbt och att undvika för mycket fartvind.

Vi hade en riktig toppendag i sadeln, men vi får se om det är så lämpligt att köra VOTT. Dagens tur tog helt enkelt ganska lång tid och det är skönt att hinna hem innan solnedgången. Även om dagsljuset är mycket längre än hemma så är dagen inte Sverige-sommar-lång. Men det finns väl en del som talar för att vi kommer att bli snabbare om några dagar, och då får vi sätta oss och räkna på hur rimligt det känns. Ett sätt att minska tiden skulle också kunna vara att skära bort några av alla fikapauser, men det är ju så härligt att sätta sig och snacka i tid och otid, och kanske njuta av utsikten stillasittande.

Imorgon snackar vi om att återhämta oss och bara köra en sväng över Monte Leon, så kanske vi hinner umgås med resten av familjen en sväng. Förpliktelser som man kan ha på en familjesemester har jag hört ?

Bilagor

• 833B4AE5-B48C-442C-A140-2542695D7928.jpeg
    833B4AE5-B48C-442C-A140-2542695D7928.jpeg
    637.7 KB · Besök: 84
  • A05008A2-33EA-48BE-92B1-DC8ACF8ABE9D.jpeg
    A05008A2-33EA-48BE-92B1-DC8ACF8ABE9D.jpeg
    965.7 KB · Besök: 87
Att ha förstärkningsplagg med sig om man ska upp på lite höjd är alltid bra. Personligen har jag i stort sett alltid med mig åtminstone en vind- eller regnjacka alt. väst+armvärmare vid cykling i bergiga trakter.

Om ni ger er på VOTT skulle jag rekommendera att starta så tidigt som möjligt, gärna när solen går upp. Mörkercykling är verkligen ingen höjdare i kuperad terräng och att behöva stressa för att hinna hem innan mörkret är inte kul. Om ni har lampor tillgängliga, se till att ha dem monterade som backup.

Givet vad du skriver skulle jag nog också satsa på båten snarare än att cykla Soria-förbjudna vägen-nerför testbacken. Spar sannolikt tid och ffa höjdmeter och ork.

Din observation att pauser käkar tid stämmer väl. Ett klokt ordspråk säger ju att man är aldrig så långsam som när man står stilla. Bättre att sänka farten lite men se till att trampa på så mkt det går snarare än att ta en massa pauser och behöva cykla fortare när ni väl cyklar. Är man lite uppmärksam är det heller sällan problem att cykla i bredd och snacka så länge man inte gör det på olämpliga ställen. Stora delar av VOTT-turen är dock glest trafikerad.

Det är förstås inte fel att unna sig ett stopp då och då för att beundra utsikten och kanske ta en bild. Det är ju trots allt semester. När man cyklar uppför tycker jag dock oftast att man har tid att beundra utsikten utan att kliva av. Utför är en annan sak. Där är det bra att stanna om man vill ta en lite noggrannare titt på omgivningarna. Cykel är ju fö vad det gäller att stanna excellent då man kan göra det nästan var som helst längs vägkanten och inte behöver leta parkering som då man färdas med bil.

I mitt tycke är VOTT en större upplevelse än Pico. Visst, om det är klart väder är utsikten från Pico fin och det finns trevliga saker på vägen upp. VOTT bjuder dock på ett "vildare landskap". När man lämnar San Nicolas är det lite som att ge sig ut i ödemarken.

Om ni känner osäkerhet inför om ni grejar VOTT är en variant att börja turen och ha några avstämningspunkter. T.ex. skulle man kunna ha följande upplägg:
  • Längs kusten, inkl. båt, bort till Playa Mogán och sen inåt land på GC-200.
  • Där GC-605 tar av (testbackens början) stämmer man av. Känner man att det går tungt kan man cykla uppför testbacken och ta sig hem via förbjudna vägen och ner förbi Soria, alt. upp till Ayacata och ner via San Bartolomé.
  • Känns det bra fortsätter man GC-200 mot San Nicolás. Vid passet före backen ner till San Nicolás gör man en ny avstämning. Känner man att det inte funkar vänder man tillbaka. Anledningen till att ha en avstämningspunkt här är att backen ner till San Nicolás är rätt slitig att ta uppför så man vill nog inte åka ner till San Nicolás i onödan.
  • I San Nicolás provianterar s.a. man har mat och dryck för att kunna ta sig till Ayacata. Sen börjar äventyret på riktigt.
  • Är några partier med serpentinkurvor där det brantar på. Ta det lugnt där.
  • Precis före en tunnel börjar backen på riktigt då man tar av höger in på GC-606, lägger i lättaste växeln och drar rakt in i ett av de tuffaste partierna av stigningen. Sen är det bara att slita på uppför tills man är uppe. Teoretiskt kan man förstås vända, men i praktiken innebär det alternativet också en hel del slit så jag tror att har man väl börjat GC-606 så är det nog så att man fortsätter upp till Ayacata och tillbaka hem via San Bartolomé

• Precis före en tunnel börjar backen på riktigt då man tar av höger in på GC-606, lägger i lättaste växeln och drar rakt in i ett av de tuffaste partierna av stigningen. Sen är det bara att slita på uppför tills man är uppe. Teoretiskt kan man förstås vända, men i praktiken innebär det alternativet också en hel del slit så jag tror att har man väl börjat GC-606 så är det nog så att man fortsätter upp till Ayacata och tillbaka hem via San Bartolomé
Det är härligt när gnetat i dalen ett tag och blickar fram emot... Ja vafan är det? Det kan inte vara vägen som går där? Är ju för fan en vägg? ?
3632D1DA-CB12-4F6D-A637-2272DA7567AF.jpeg

Det är mycket snack om VOTT så fort man pratar om GC och lite tuffare turer, men jag kan tycka att VOTT inte riktigt lever upp till det rykte den påstås ha.. Visst den är brant vissa partier men i övrigt inget speciellt samt att vägens beläggning är under ALL kritik, kunde lika väl varit grusväg..

Jag skulle istället ge en betydligt starkare rekommendation att prova GC120 eller GC130 upp till Pico.
- Klättringen är tuffare än VOTT samt har PERFEKT beläggning hela vägen upp. Samt att utsikten och mijön är betydligt trevligare.

1672400357140.png

Det är mycket snack om VOTT så fort man pratar om GC och lite tuffare turer, men jag kan tycka att VOTT inte riktigt lever upp till det rykte den påstås ha.. Visst den är brant vissa partier men i övrigt inget speciellt samt att vägens beläggning är under ALL kritik, kunde lika väl varit grusväg..

Jag skulle istället ge en betydligt starkare rekommendation att prova GC120 eller GC130 upp till Pico.
- Klättringen är tuffare än VOTT samt har PERFEKT beläggning hela vägen upp. Samt att utsikten och mijön är betydligt trevligare.

Visa bilaga 600499
Om någon av de två alternativen är tuffare än VOTT kan man verkligen debattera.

Jag har förvisso bara cyklat från kusten till Cazadores (GC-120) i uppförsriktning men om man tittar på höjdprofiler är biten mellan La Pasadilla och Cazadores den tuffaste av de vägar du nämner och i mitt tycke är den enklare än de tuffaste sektionerna på VOTT. Anledningen är att mellan La Pasadilla och Cazadores är det brant i några hundra meter och flackar sen ut innan nästan ramp. Gör att man om man cyklar defensivt kan återhämta sig väl mellan ramperna. Under inledande biten på VOTT och en bit efter Carrizal de Tejeda hade i alla fall jag svårt att hitta någon direkt vila.

Sen bjuder ju Pico-alternativen längs 120 eller 130 på fler höjdmeter än VOTT, ffa om man startar nere vid kusten. Om man verkligen ska maxa upp tycker jag det är det en relevant faktor då det korrelerar rätt väl med hur länge man måste plåga sig. Om det är överlevnadscykling som avses så är det mindre avgörande.

Totalt sett skulle jag gissa att fler cyklister tar sig uppför de backar du föreslår än VOTT om man menar att man ska cykla upp utan stopp.

Landskapsmässigt så är ju VOTT torrare med mindre växtlighet. Jag gillar typiskt grönska (varför f.ö. Italien är en favorit). Jag kan dock också uppskatta den lite brutala i kargheten i VOTT.

Totalt sett borde ju dock det bästa vara att istället för att välja det ena eller det andra se till att cykla båda/alla tre varianterna. :sneaky:

Riktigt riktigt kloka råd Göran angående VOTT.
Hade vi levt i en diktatorisk kontext skulle alla behöva bocka i och bekräfta att man förstått det du skriver innan man släps in i Tårarnas Dal. ”Dalgången till minne av de hädangångna”
Möjligen tillägga vikten av att ha rätt dryck i fulla flaskor. Kan vara olidligt varmt mot bergväggarna.
I mitt fall funkar vatten bäst men förutsätter annan energi och gärna en saltreserv i fickorna.

Senast ändrad:
Det är härligt när gnetat i dalen ett tag och blickar fram emot... Ja vafan är det? Det kan inte vara vägen som går där? Är ju för fan en vägg? ?
Visa bilaga 600487
”Prologen” på bilden kallar jag för ”Blixtlåset”. Minns jag rätt så är det klokt att lägga kedjan på fegklingan när man rullar NER till foten på den stigningen. Ja det är utför och över en bro just som vägen svänger vänster. Samtidigt ska man vara beredd att snabbt hitta lättare växlar bak. Detta för att undvika kedjerassel/trassel.

Senast ändrad:
Tack för alla råd här inför våra eskapader ? Cykeldag ett är nu avklarad och såklart med blodad tand. Vi skulle mjukstarta idag med PdI - San Bartolomé - Sta Lucia - Vecindario - PdI.

Planen höll ända till San Bartolomé. Där kände vi att det var kul att klättra, så vi kom överens om att fortsätta till Ayacata, och sedan svänga vänster mot Presa las Niñas och ner via Tauropass.

I Ayacata tog vi lunch, och då sade benen åt oss att vi definitivt inte hade klättrat färdigt. Ny plan; vi siktar mot Pico och trampar på tills vi tröttnar. Efter hundra höjdmeter brann bådas ben, det märks att Uppsalaslätten inte är speciellt kuperad om man säger så, men då hade istället hornen vuxit ut så det vara bara att bita ihop och köra på. Vi ömsom svor och ömsom skrattade och helt plötsligt var vi framme vid Pico. Eller helt plötsligt kanske är fel att säga. Vi hade tagit det lugnt hela dagen, så klockan var redan tre.

Nu var det bara hemresan kvar. Vi bestämde oss för att åka GC130 - GC120 och ner via Vecindario, och det var nog klokt. Jag frös nämligen så att jag skakade nu och då var det bra att tappa höjdmetrarna snabbt. Vi hade ju inte tänkt bestiga toppen idag, så jag cyklade bara i min tunna och korta triathlondräkt. Sonen hade varit smart och tagit med en långärmad tröja åtminstone så honom gick det ingen nöd på men mitt agerande skulle man nog kunna kalla korkat eftersom det var en småmolnig dag. Jag fick helt enkelt försöka hitta en sweetspot mellan att tappa höjd snabbt och att undvika för mycket fartvind.

Vi hade en riktig toppendag i sadeln, men vi får se om det är så lämpligt att köra VOTT. Dagens tur tog helt enkelt ganska lång tid och det är skönt att hinna hem innan solnedgången. Även om dagsljuset är mycket längre än hemma så är dagen inte Sverige-sommar-lång. Men det finns väl en del som talar för att vi kommer att bli snabbare om några dagar, och då får vi sätta oss och räkna på hur rimligt det känns. Ett sätt att minska tiden skulle också kunna vara att skära bort några av alla fikapauser, men det är ju så härligt att sätta sig och snacka i tid och otid, och kanske njuta av utsikten stillasittande.

Imorgon snackar vi om att återhämta oss och bara köra en sväng över Monte Leon, så kanske vi hinner umgås med resten av familjen en sväng. Förpliktelser som man kan ha på en familjesemester har jag hört ?
Bra beskrivet ?
Tack

Har bott på TUI Blue i Bahia Felize när det hette fritidsresor. 5 barnbarn var med och stortrivdes.
De har barnaktiviteter med Svensk/norsk språklig personal.

”# Baby Club upp till 3 år, Bamse Club för 3–5-åringar, @611 för 6–11-åringar och The Hangout för 12–15-åringar.”

Kolla själv upp om det är ok att som föräldrar lämna området och vilka tider som gäller för barntillsynen. I bästa fall kan ni cykla tillsammans.

Bahia Felize har sina fördelar.
# Många restauranger på området
# Bara ca 10km motvind (vanligtvis) till El Doctoral där klättringen till St Lucia börjar. GC65. Även fint att cykla triangeln GC550-GC551-GC65. Den triangeln är inte alls så brutal som annat det skrivs om här.
Har ni motvind och kör till Lucia och ev San Bartolome så är ni snabbt tillbaka till hotellet om personalen ringer. Mest utför och medvind om man kör samma väg tillbaka.
# Vill ni se annat så stannar lokalbuss nr1 150-200 meter från boendet.
$ Nackdelen kan vara avståndet till cykeluthyrning om ni inte har egna cyklar med.

Jag har en liten favorittur och det är att köra från Mas Palomas uppför Sopbacken mot Fatagahållet fast bara till höjden där det är utsikt. Man siktar på att ta den på runt 26 min räknat från ett litet kafé innan kyrkogården. Vila där uppe. Sedan utförskörning tillbaka för att finslipa på fart och säker kurvtagning. Upprepa detta 2-3 ggr och ta tid på sträckorna. Över en öl eller två, tre kan man sedan analysera hur det gick och kändes. Kanske var det att sista varvet gick snabbast.

Jag har en liten favorittur och det är att köra från Mas Palomas uppför Sopbacken mot Fatagahållet fast bara till höjden där det är utsikt. Man siktar på att ta den på runt 26 min räknat från ett litet kafé innan kyrkogården. Vila där uppe. Sedan utförskörning tillbaka för att finslipa på fart och säker kurvtagning. Upprepa detta 2-3 ggr och ta tid på sträckorna. Över en öl eller två, tre kan man sedan analysera hur det gick och kändes. Kanske var det att sista varvet gick snabbast.
Som träningslägerpass låter det utmärkt. Som en tur för en turistcyklist låter som en mardröm!

Gissar att det är Degollada de las Yeguas du menar med utsiktsplatsen men är sen inte helt med på vad det är för café du avser.

Senast ändrad:
Som träningslägerpass låter det utmärkt. Som en tur för en turistcyklist låter som en mardröm!

Gissar att det är Degollada de las Yeguas du menar med utsiktsplatsen men är sen inte helt med på vad det är för café du avser.
Nog kan det vara så. Att jag inte tänkte på det...
Här är kaféet. Bar Nicolas.

Bilagor

• Skärmavbild 2022-12-31 kl. 09.48.09.png
    Skärmavbild 2022-12-31 kl. 09.48.09.png
    196.1 KB · Besök: 75
Och så läser jag plötsligt om Sagan och kamrater som hjälper en 63-årig Skotte med punka. Döm om min förvåning över sista strofen:

"When Willie thanked them for their assistance, one of the pros told him, “we’ve all been there”, before sending the grateful tourist on his way.
No wheelies were performed, unfortunately, though the famous training group did jump over a barrier which blocked the road to the town of Mogán due to a landslip. Well, it wouldn’t be Sagan without a bit of mischief and panache…"

Nog kan det vara så. Att jag inte tänkte på det...
Här är kaféet. Bar Nicolas.
Blir ju väldigt lång vila
Blir ju väldigt lång vila men ändå ett hårt kortare pass. Huvuddelen av cyklisterna cyklar nog bara och satsar på att klara backarna.
Jag kommer att vara på plats en månad och räknar med 2 eller 3 hårda korta pass/vecka (förutom vanliga glassarpass) men då där det är plattare så att det går att ha tryck åt bägge håll.

Kör man tre vändor á 26 min så borde det väl vad gäller tid på hög belastning kunna bli rätt likt 3x20 vilket i min bok är tufft.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp